jans

Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 12 februari 2017 09:55

Söndag den 12/2


Dagens värden: 5,7 mmol och vikten 78,5 kg.

Igår: 5,7 mmol och vikten 78,5 kg och jag gick 2,98 km och det blev samma värden som igår så jag har inte skrivit fel den här gången.

 

Det blev en lite avbruten promenad igår men det beror på att när jag var vid ICA Ängesvägen ringde Maria och vi gjorde upp om att jag skulle gå hem till henne så kunde jag ta hem bilen.

Men jag fick vänta en stund och hann gå fram och åter några vändor.


Dagen började med att Maria hämtade bilen vid 9 då hon har sin skidskola i helgen i Bräntbergets backe.

Inger cyklade till jobbet och jag gick ut.


Kom hem och kände mig så trött och slut så det blev i stort sett bara TV för mig, ett par avsnitt av "Det okända" från TV4play och senare blev det först två avsnitt (de två sista av Polisen som vägrade svara)  av Polisen i Strömstad på SVT öppet arkiv, efter det Zoo på Netflix som blir allt mer invecklat.


Inger kom hem och jag började gå isäng med min ljudbok.


Inatt har jag sovit skapligt gott och steg upp vid åttatiden.

Maria kom förbi och hämtade bilen igen och jag har tänkt pyssla lite här hemma, BORDE rensa avloppet till ett tvättställ och göra i ordning en lite hylla på toaletten, vilket jag tänkt göra så mänga gånger men det har aldrig blivit av. Den fungerar ju som det är men kunde varit bättre och snyggare.

Mirabell har legat i mitt knä men nu gick hon iväg.  


Jag funderar på att gå till Maria öst på stan men har inte kollat om hon är hemma.

Igår tänkte jag gå dit men då var det så kallt att jag vek av och tur det med tanke på vår Maria och bilen.


Idag ska det bli lite varmare enligt YR.

Meteogrammet: Umeå Kommun

och sedan blir det blia, äntligen kanske det blir lite vårkänning med kaffe ute på altan rent av.


Just nu har jag-9,8° så det har redan börjat stiga, nyss (tyckte jag) var det -15°

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-02-12 10:15:11

Temperatur: -9,5 °C
Lufttryck: 1042,9 hPa och Falling
Luftfuktighet: 90 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -9,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 23,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-9,5 °C
Klockan:
10:14
Temp - Max:
-2,0 °C
Klockan:
11:33
Temp - Min:
-16,2 °C
Klockan:
07:04
Temp - Min:
-20,5 °C
Klockan:
02:08
Lufttryck - Max:
1046,8 hPa
Klockan:
00:07
Lufttryck - Max:
1053,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1042,7 hPa
Klockan:
10:01
Lufttryck - Min:
1046,1 hPa
Klockan:
21:31


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:51
Sol upp: 07:43
Sol ned: 16:05
Skymning: 16:57
Dagsljus: 10:06 tim:min
Dag längd: 08:22 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 18:26
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 07:57


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och en trädgårdsbild och nu har småfåglarna vaknat, det har varit så dött där ute vid fågelmaten.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards