jans

Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Jan Sandström - 15 februari 2017 22:09

Det var vi förlovade den 5/2, vi förlovade alltså oss 1977  

Så här såg vi ut där vi bodde på Ängesvägen 5 och bjöd på förlovningsfika.

 

Hur fasiken kunde man ha sådana där glasögon?    och Inger blundar då man tar kort, det gör hon än idag (fast hon har tittat mellan knäppningarna).

 

Och bland gästerns fanns från vänster, Ingers bror Hans-Göran, lillasyster Birgitta och "mormor" Alma, sedan min pappa Bengt, Ingers syskonbarn Monica och hennes mor Margareta och man Harry bakom blommorna med Annelie i knät.

 

Här Harry med Annelie, Jag och Inger, Birgittas numera man Jan-Erik och min mamma Majken.

 

Idag gick jag ned på stan och lämnade in min ring på lagning, 610:- kommer det att kosta.


Bröllopsdag har vi den 26/5 och förlovningsdagen föll bara bort bland alla andra inlägg jag gör.

Nu går jag isäng så får jag hoppas att jag sitter här igen i morgon bitti efter frukosten.

Godnatt.

Av Jan Sandström - 15 februari 2017 20:28

Kollade in stugans kamera och såg att snön vräkte ned.

 

Det bara yr framför kameran.

 

Så jag kollade in kameran här hemma och likadant här.

 

Då ville Gunnar ut och jag tänkte att "visst, ut i ovädret du".
Men inte snöade det här hemma och då tillbaks vid datorn slog jag om till dagläget, det andra är i infraröd belysning.
Och nu syns ingenting så det är säkert osaliga andar som flyger omkring, sitter ju och ser på "Det okända" från TV4play.   

Allvarligt tror jag det är dis och fukt som syns i det infraröda ljuset för det är lite dimmigt ute.

 

Av Jan Sandström - 15 februari 2017 14:40

Fy fan    för vissa hundägare   och nu menar jag vissa och inte alla.


Men ni vet ju att jag är mycket ute och promenerar runt omgivningen och ibland ned på stan.

Det har varit några dagar med töväder och det som göms i snö kommer upp i tö.

Jag pratar naturligtvis om HUNDSKIT med och utan påse.

 

De här två låg utanför ICA HP:s där man kör in på parkeringen.

 

På 50 steg finns det ungefär 30 till 40 skithögar   runt

 

Sandåkerns bostadsområde, kan det bero på att det sitter

 

skyltar om rastningsförbud mellan husen.

 

OCH, då räknade jag bara på en sida av gångvägen.

 

En hel del har man lyckats stoppa i en påse för att sedan slänga iväg den upp i plogkanten för jag tvivlar starkt på att man promenerat där och "tappat" påsen.


Gudskelov har vi inte småbarn som klättrar omkring i snön för det skulle bara inte gå utan att få hundskit på kläderna.

Däremot tror jag inte det är alla utan ett fåtal som inte tar upp efter sin hund för många skithögar ser misstänkt lika ut men det kan ju vara flera större hundar.


Iddes jag skulle jag ta och markera på min GPS var högarna finns när jag är ute och går fast lönt, minnet i den räcker nog inte till och förresten har jag ju redan gjort det, bara att följa strecket där jag gått.


Nä FY FAN hundägare,


PLOCKA UPP SKITEN EFTER ER HUND.


Av Jan Sandström - 15 februari 2017 09:36

Onsdag den 15/2


Dagens värden: 5,4 mmol och vikten 78,4 kg.

Igår: 6,2 mmol och vikten 78,3 kg och jag gick två svängar, först vårdcentralen 2,52 km och sedan biblioteket 4,7 km,

 

och jag gick en isig genväg som ungarna delvis tog när de gick på Grisbackaskolan, man tjänade några meter men tog längre tid.

 

Det var både isigt och blött men skönt att ha broddarna och då gick det fint att gå.


På morgonen hade jag ju provtagning och de tappade lite blod, det tog väl högst 5 minuter men jag vet inte varför jag hade högre blodsocker igår. Åt inte något speciellt och hoppat över promenader var ju inte första gången heller.


Hemma inget speciellt, såg på TV, "Det okända" från TV4play och på kvällen Badhotellet på TV4 innan jag gick isäng.

Inger åkte bort några timmar så jag fick äta själv, värmde ärtsoppa som hon gjort och den var riktigt god.

Gick ut och slog på jordfelsbrytaren till dammbelysningen och nu löste den inte ut igen, i sommar måste jag fixa till felet.

Tydligen tränger det in vatten i en eldosa så jag får dränera eller flytta dosan högre upp. Nu sitter den delvis under jordytan och det ska den egentligen tåla men något är väl fel.


Har sovit, konstigt med drömmar om ett och annat knasigt. Tror då det för det känns som så.

Gunnar har stört mig några gånger men det är som vanligt.


Morgonbestyren avklarade och idag funderar jag på en långpromenad ut någonstans.

Kanske ned på stan och runt lite där nere, kanske skulle ta och lämna in min ring som jag klippte av tidigare och skrev om nyligen.


Det ser ut att bli skapligt väder idag, inte lika blött som tidigare då vi haft kallt inatt.

Just nu skiner solen från en blå himmel och temperaturen stiger sakta, just nu -5,9° utanför fönstret och vindstilla.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-02-15 10:00:11

Temperatur: 3,3 °C
Lufttryck: 1038,4 hPa och Falling
Luftfuktighet: 89 %
Vindstyrka: 0,4 m/s från W,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: 3,3 °C
Inne hos oss. Temp: 22,2 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,6 mm
Året: 24,3 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,4 °C
Klockan:
09:51
Temp - Max:
11,1 °C
Klockan:
11:24
Temp - Min:
-6,2 °C
Klockan:
07:38
Temp - Min:
-3,1 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
1041,3 hPa
Klockan:
00:59
Lufttryck - Max:
1041,1 hPa
Klockan:
23:59
Lufttryck - Min:
1038,3 hPa
Klockan:
09:41
Lufttryck - Min:
1032,3 hPa
Klockan:
00:02


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:42
Sol upp: 07:33
Sol ned: 16:15
Skymning: 17:05
Dagsljus: 10:23 tim:min
Dag längd: 08:42 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 22:29
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 08:33


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

så här ser det ut där ute.

   


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards