jans

Direktlänk till inlägg 25 februari 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 25 februari 2017 09:07

Lördag den 25/2


Dagens värden: 6,0 mmol och vikten 77,6 kg.

Igår: 5,8 mmol och vikten 78,0 kg och jag gick ingenting då jag mådde dåligt.


Vaknade och hade lock för öronen samt en högt tjutande tinnitus och sådan tär på krafterna.

Så det blev inte mycket gjort igår, satt mest med datorn då jag inte såg på TV eller låg på soffan och sov.

Men frammåt kvällen lättade det i öronen, en aning så jag då hörde vad folk sa men någon telefon pratade jag inte i, inte för att det ringde men jag tingde inte upp.

Borde ha pratat med Guldfynd om min ring men orkade inte ta tag i saken och inte heller blev det någon promenad.


Jag fick ett mejl från Camping.se och fick se mig själv på en bild.

 

Jag lagar mat bakom "Berta" på en väg ut mot Tromsö i Norge i juli 1981.
http://sandstrom.vasterslatt.se/semester/1981%20nordkapp.html

Men den bilen hade jag en del problem med fast då lagade man det mesta själv.

 

Det var en mysig bil som vi åkte runt med och campade i.

 

Det är något speciellt med den första bilen, åtminstine var det så förr.


Gick isäng och tvingade mig att köra ett ordentligt pass med "bengympa" så jag blev totalt slutkörd och det fick räcka med motion.

Det blev ljudboken en stund och Gunnar fortsatte springa ut och in hela tiden som han gjort under eftermiddag och kvällen.


Men jag har sovit ganska gott efter voltaren och ljudboken.


Upp ganska tidigt och idag visade vågen lite mindre, jo jag vägde mig flera gånger för det händer att den registrerar lite olika men 77,6 kg blev det.  Nytt minstavärde så länge.

Kanske kommer jag ned till 75 tids nog men det svåra är inte att gå ned utan att sedan hålla en låg vikt.

Ibland tänker jag att "är det lönt", varför inte äta gott och smaskigt mycke och skita i vad man väger.

Vem tackar mig när man till slut ändå ligger där i trälådan.

Jo tacken är att till dess kan man ha fina kläder och så mår man faktiskt bättre då man är lättare och orkar mer.

Fast där sätter mina leder en viss gräns på förmågan att röra sig obehindrat.


Idag funderar jag på att förutom ta en promenad någonstans ta bilen ut till Anders och kanske Maria för att tigga kaffe. OM hon nu är hemma förståss.

Orkar jag stannar jag på IKEA och köper en toaletthylla. Eljest inga speciella planer för dagen.


Men solen skiner från en blå himmel, temperaturen är på -5,1° utanför fönstret och det blåser en aning.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-02-25 09:30:11

Temperatur: -3,6 °C
Lufttryck: 1004,4 hPa och Steady
Luftfuktighet: 70 %
Vindstyrka: 4,7 m/s från NW,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: -9,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,9 mm
Året: 24,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-3,5 °C
Klockan:
09:28
Temp - Max:
-4,6 °C
Klockan:
10:39
Temp - Min:
-8,6 °C
Klockan:
06:58
Temp - Min:
-9,2 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1004,8 hPa
Klockan:
08:25
Lufttryck - Max:
1001,6 hPa
Klockan:
23:58
Lufttryck - Min:
1001,5 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
988,2 hPa
Klockan:
00:44


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:11
Sol upp: 06:59
Sol ned: 16:46
Skymning: 17:34
Dagsljus: 11:23 tim:min
Dag längd: 09:47 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:54
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 15:06


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 29 mars 08:23

Lågnfredag den 29/3   Igår så gick jag ut och skottade tak, i alla fall lite snö knuffade jag ned från gamla förrådet. Fåglarna fick mat och så grejade jag på lite innan jag backade bilen och kopplade på släpen, surrade fast den ställning jag g...

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards