jans

Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Jan Sandström - 2 mars 2017 16:21

Nackdelen med mycket kaffe är att man blir så trött.
Man kunde tro att Gunnar druckit några muggar.
Hans nya sovplats är bland skorna i hallen.

Av Jan Sandström - 2 mars 2017 16:15

Det kom snö när jag gick hem tidigare.

Men här inne har vi det skönt.

Mirabell sover gott och jag ser på Det okända på tv.
Nu blev det reklam så då ska jag göra mig kaffe.

Av Jan Sandström - 2 mars 2017 09:13

Ja så var det torsdag och den 2/3


Dagens värden: 6,0 mmol och vikten 77,6 kg.

Igår: 5,7 mmol och vikten 77,1 kg och jag gick 4,51 km i snömodd, slask och glashal packad snö.

Sista kilometern var tung och jag hade värk i kroppen.

 

Det blev en liten avstickare längst till vänster, det var när jag föll för frestelsen och gick in på Konsum där jag köpte en semla till fikat.


Eljest började dagen med snöskottning och det var tung blötsnö som traktorn packat upp framför husen, och snäll som jag är drog jag av till två av våra grannar men med snöslungan går det förhållandevis lätt.

Fast ändå jobbigt då det gav värk senare.

Jag är lite orolig för jag har mer och mer börjat känna av mina axlar, en läkare sa tidigt att jag hade tendens till artros även där och nu tror jag den är värre.

Har problem ibland att ligga på sidan i sängen och främst åt vänster.


Nåja efter kaffe och semla blev det Det okända på sjuan, nu sänder de tre avsnitt på raken men jag somnade nästan direkt och missade två avsnitt.   men de kan jag se på TV4play senare.


Inger kom hem från jobbet, middag och klockan 9 blev det ett helt nytt färskt avsnitt av Det okända och nu somnade jag inte.

Sedan blev det sängen och ljudboken en stund.

Jag har sovit ganska tungt inatt efter att Gunnar kom in vid 1-tiden blöt och eländig


Gunnar har varit lite konstig sista tiden, vägrat komma in genom sovrumsfönstret och bara legat på mattan innanför altandörren.

Så i morse mutade jag han med lite kattgodis och då kom han in genom fönstret (som jag öppnat) och sedan satt han där.

Jag låg kvar i sängen och surfade på mobilen och till slut hoppade han ned till mig och lade sig mellan mina ben. När han somnat kröp jag upp och nu ligger han på min säng och sover, Mirabell ligger på Inger säng och allt är som vanligt.


Frukost och det snöar ute, tidvis vräker det ned men nu är det lätt snöfall.

Jag ska se om det är lönt att gå ned på stan för jag skulle behöva köpa lite kattgodis men det kanske blir bilen ut till Arken Zoo på Teg där jag brukar handla.

Men först måste jag nog skotta, promenaden får jag se hur det blir med eller om det blir en tur på motionscykeln inomhus.


Just nu har jag -2,6° utanför fönstret, helmulet och det snöar och det blåser en del.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Vindmätaren har nog frusit fast igen, den gör det efter blidväder med nederbörd och svag vind.
Aktuella värden:
2017-03-02 09:45:11

Temperatur: -2,5 °C
Lufttryck: 999,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -2,5 °C
Inne hos oss. Temp: 22,1 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 2,1 mm
Månaden: 2,1 mm
Året: 30,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,4 °C
Klockan:
00:20
Temp - Max:
3,0 °C
Klockan:
13:51
Temp - Min:
-3,1 °C
Klockan:
06:55
Temp - Min:
-0,1 °C
Klockan:
10:45
Lufttryck - Max:
999,2 hPa
Klockan:
09:43
Lufttryck - Max:
999,3 hPa
Klockan:
17:30
Lufttryck - Min:
997,5 hPa
Klockan:
01:44
Lufttryck - Min:
992,3 hPa
Klockan:
04:15


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:55
Sol upp: 06:42
Sol ned: 17:01
Skymning: 17:49
Dagsljus: 11:54 tim:min
Dag längd: 10:19 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:03
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 22:31


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut och på taket över jordnötterna (på bordet) ser man hur mycket det snöat, jag tog bort allt igår.

 

Igår morse såg det ut såhär så jag måste nog ut och skotta fast jag väntar en stund och ser om plogen kommer.

   




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards