jans

Alla inlägg den 3 april 2017

Av Jan Sandström - 3 april 2017 14:17

Saltstänk och krutgubbar.

Av Jan Sandström - 3 april 2017 08:37

Måndag den 3/4


Igår var en mörk dag, mulet och det snöade hela dagen.

Jag fick i alla fall ordning på några Nexaenheter som strulat, och så gick jag en promenad på 1,4 km.

Vägen var oplogad med 1 dm snö på men det fanns ett hjulspår att gå i men det var inte lätt.


Gunnar ville ut ibland men det blev inte långa stunder.

Han satt mest och funderade på var alla möss var.

   

Men en skön slappardag här

 

och efter god mat, massor av kaffe och Jönsonligan på TV innan vi gick isäng.

Jag med ljudboken en stund, katter och Inger sussade djupt men sedan sov jag också gott.


På morgonsidan ville Gunnar ut några gånger och jag tog min medicin.

Vi somnade om och sov till åtta.

Kollade mitt blodsocker som var lite högt men det förstår jag, 6,3 mmol och vikten blev 77,7 kg.

Frukost och plockat ihop lite.


Straxt ska vi bära ut till bilen och åka hem till stan igen och då åker Inger till jobbet och jag tar mig en promenad.


Här har vi -5 grader och solen skiner för första gången, tänk om vi fått ha sådana här dagar och plogad väg.

Väghyveln kom igår kväll och drog av så nu är den säkert fin innan det tinar och blir slask och lera.


Så här ser det ut från några fönster.

   

Det blev öppet mot norr efter att de avverkat tidigare i vinter och snart får vi väl sitta på frukostplatsen på morgonen.

Vi kanske får vrida den så att vi ser åt andra hållet.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards