jans

Alla inlägg den 12 april 2017

Av Jan Sandström - 12 april 2017 23:27

Idag körde vi från fjällen ned till Sveg men via en sväng förbi Handöl där vi köte ett par saker, en sten och en mugg till mitt kaffe.


Här följer en videosnutt från bandvagnsfärden och ett antal foton.


Det syns kanske inte på filmen att det var uppför men det kanske hörs.


En promenad på 2 km i snö och på skare.


Ett antal hundspann passerade Sylarnas fjällstation.

 


Inger njöt av solen i väntan på hemfärd.

 


Fjäll och bandvagnar, den högra åkte vi hem med.

 


Jag fick sitta fram och klarade åksjukan, skönt då jag skulle köra bil direkt efteråt.

   


Chauffören som körde lungt och säkert tillbaks ned. Han körde också upp tidigare.

     


Nere och efter ett besök i Handöl såg vi Åreskutan.

 


Massor med Norrmän och annat folk efter vägarna men till slut var n´vi framme i Sveg.

   


Nu är det godnatt från mig.

Av Jan Sandström - 12 april 2017 21:10

Men de vet inte vad en parisare är så det blev

Av Jan Sandström - 12 april 2017 12:10

Efter att ha varit ute och gått (plumsa i snö och halka på skare) i en timme och 2 km. har jag tagit mig kaffe och en bulle.
Sitter och slappar i foajén med Inger och Anders.

Jag rekommenderar en resa hit nästa år för nu stänger de snart om du inte vill vandra hit upp efter midsommar.

Av Jan Sandström - 12 april 2017 09:36

Onsdag den 14/4


Igår åkte vi hit upp och det blåste och snöade omvartannat och samtidigt.

Men temperaturen låg bara på några grader kallt så man överlevde ute.


Naturligtvis fotade jag en massa och ett antal bilder lade jag upp igår så jag upprepar inte dem nu, du får kolla tidigare blogginlägg.

Anders lagade renskav till middag.


Det blev kväll och vi lade oss i ett mörkt rum

 

Det blir mörkt med en plywoodskiva för fönstret och 3 meter snö utanför.   

 

Vi har rummet inne i hörnet bakom snödrivan.


Men jag har sovit gott och vi har ätit gott och mycket till frukost och jag ska straxt gå ut i det fina vädret.

Inger har redan gått ut.

I eftermiddag går bandvagnen tillbaks ned igen och då bör vi följa med föe att särefter ta bilen ned till Sveg däe hotellrum är bokat.


Men sånt här väder ska man ha hät uppe

       

Temperatur är det också, kallgrader så det är inte takdropp.


 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards