jans

Alla inlägg den 16 april 2017

Av Jan Sandström - 16 april 2017 21:17

Man hinner bara åka iväg en liten sväng så är hon framme med pennan.

 

Av Jan Sandström - 16 april 2017 17:22

Det blev ett stopp på Birsta och Ikea där vi åt en räkmacka, godbit och te/kaffe.


Sedan blev det direkt hem igen och nu har fåglarna där ute fått mat, katterna kliade men de är inte nöjda ännu så vi ska fika ute på altan med dem.

Av Jan Sandström - 16 april 2017 12:53

Jag trodde det skulle vara knökfullt men var är allt folk.
 

Det var mycket gott.

Av Jan Sandström - 16 april 2017 08:28

Söndag den 16/4


Idag fyller min brorson Mikael år så grattis även via den här kanalen.


Igår gick jag och Inger en runda och vi fick se några fåglar      samt uppleva naturen.

Efter att vi kommit "hem" och fått god mat av de yngre fam Sandström började det snöa

  och jag blev trött.

Slocknade på soffan en stund. Det är väl åldern och all frisk luft.


Men synd om alla vårfåglar som kommit hit upp till det kalla vårvädret.

 

Det är fullt med fåglar i slänten och på ängen.

 


Hälsinge ostkaka senare och så en trevlig kväll.


Gick isäng men ljudboken lyssnade jag bara en stund på och före midnatt hade jag släckt.

Har sovit gott och vaknade till strålande solsken in genom fönstret på min säng.


Kollade nätet med mobilen och det ska bli skapligt väder idag då vi åker upp till Umeå igen.


Här har de fin  utsikt från toaletten

 

och det är en fågel som gjort smutsfläcken på glaset.


Jag har fått frukostmackor men före dem kollade jag blodsockret som låg på 5.5 mmol och vikten 78,3 kg vilket är högre än före resan men så har jag ju ätit gott och mycket, men det är ju ändå semester.


Det var kallt inatt och frost på bilarna

 

men det smälter nog bort fort bara solen får värma.


Just nu är det några grader kallt och ömsom sol ömsom mulet.


Nu ska i alla fall jag gå in i köket till de andra och ta mig en till mugg kaffe, nästa inlägg blir nog någonstans efter vägen eller hemifrån.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards