jans

Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 21 april 2017 07:17

Fredag den 21/4


Igår var en småjobbig dag, hade riktigt ont i höger knä men det hindrade inte oss att åka ut och handla.

Det blev sporthuset där jag köpte en ny jacka och en tröja.

Måste ju ha kläder som inte hänger likt säckar på mig, det är dyrt att gå ned i vikt   


Sedan skulle Inger ha lite smått från Olssons tyger, Blixtlås och annat men hon godkände inte mitt förslag att åka till härnaffären och köpa åskledare.  

Den va dålig.


Väl hemma hade jag fått paketet från Inneklimat Göteborg AB.

Det var två fjärrstyrningar till luftvärmepumpar jag beställt och jag får se hur de fungerar men det verkar lovande.

    Men inte så enkelt att ha två pumpar i samma app för då måste man hålla på att logga ut och in i två konton.

Det kanske går att ordna bättre men nu är vi ju två som ska ha varsin så det fungerar.


Jag jävlades även med datorn och Firefox men fick till det till slut. Än är inte gubben helt senil   

 

var det men skulle se ut såhär.

 


Det blev kväll och vi såg Där ingen skulle tro att någon kunde bo på TV2 och sedan in i duschen innan Black Widows började på TV3.

Mitt onda knä kändes bättre då jag tog av lindan och jag gick isäng med ljudboken men hann inte klart den igår heller.

Det var drygt på slutet men jag var trött och släckte tidigt.


Gunnar har tagit till sig luckan och går genom den men när han ligger mellan mina ben blir det obekvämt.


Vaknade vid 4-tiden av värk i höger knä och höft, jävulskt ont och inget kändes skönt hur jag än vände mig.

Så vid 6 steg jag upp. Då var Inger redan uppe då hon började jobba idag efter en lång ledighet.


Jag ska senare ut och åka till Skeppsvik och till väninnan Maria, det rycktas om att hon har kakor.   

Det skrev hon igårkväll i ett meddelande på mobilen.

Vi ordnade så att då kan hon lifta in till stan med mig så slipper hon åka taxi och buss.

Jag har även tänkt åka och kolla hur det går att installera värmepumpstyrningen hos Anders men det lär väl onnes som vanligt när jag ska göra något.


Vädret är inte det bässta. Mulet och det blåser, säkert kallt fast termometern utanför fönstret visar +4,5°


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-04-21 07:30:10

Temperatur: 5,0 °C
Lufttryck: 1000,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 69 %
Vindstyrka: 6,7 m/s från W,
i byarna 11,2 m/s
Kyleffekt: 0,6 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 24,9 mm
Året: 102,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,2 °C
Klockan:
07:18
Temp - Max:
11,0 °C
Klockan:
17:50
Temp - Min:
2,5 °C
Klockan:
04:15
Temp - Min:
-1,1 °C
Klockan:
01:37
Lufttryck - Max:
1007,6 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Max:
1032,5 hPa
Klockan:
00:05
Lufttryck - Min:
1000,3 hPa
Klockan:
07:16
Lufttryck - Min:
1007,3 hPa
Klockan:
23:59


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:49
Sol upp: 04:48
Sol ned: 20:30
Skymning: 21:29
Dagsljus: 17:40 tim:min
Dag längd: 15:42 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:23
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 12:32


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut i trädgården, blir det nu bara någon värme så börjar det grönska och björkarna sprida sitt jävulska pollen.

 

Igår försökte duvorna komma åt jordnötterna och nyss var det en skata som kämpade, jag trodde den skulle fastna i gallret.

       

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Av Jan Sandström - Lördag 13 april 07:18

Lördag den 13/4   Nu har jag mest bott här i stugan ett år och lite i Vindeln, ännu mindre i husvagnen. Igår fick jag göra om en sak men med en domherrhane som flög in i fönster. Lade den i samma blomkruka och den kvicknade till så småningom....

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards