jans

Alla inlägg den 3 maj 2017

Av Jan Sandström - 3 maj 2017 18:31

Kalas är ändå kalas.

Smörgåstårtan fotade jag inte och nu tror jag att den är uppäten.

Men 4 små tussar med blå ögon och sylvassa tänder är bara så mysigt.

Av Jan Sandström - 3 maj 2017 17:56

De här borde de inte få ha.

Jag borde ta hem dem.

Av Jan Sandström - 3 maj 2017 15:33

Jag gick ut en kortare promenad runt Västerslätt och jag var nästan hemma när ljudboken tystnade och telefonen ringde.


Hörluren är bra att lyssna med men att prata i telefon är den värdelös men håller jag den högra luren mer framför munnen fungerar det.

Till slut hörde vi varandra båda två och det var någon från Vindeln.

Fick i alla fall reda på att jag inte behöver bygglov för stugan vi ska sätta upp och att det nu är fritt fram att köpa in grejor och stugan.


Den begränsade höjden har tydligen ingen betydelse ute på landet så varför bygger jag då inte 15 våningar. Men då lär den väl blåsa omkull.

Promenaden gick fint men jag hade ont i höger ben/knä/höft så jag tog det lugnt men det blir så rent automatiskt när man stannar och pratar med folk.

Skapade en ny kategori som heter "Gäststugan" så kanske det blir lättare att följa med bygget. Såvida jag kommer ihåg att klicka i den rutan vid behörigt inlägg.

Av Jan Sandström - 3 maj 2017 10:15

SVT 1, 14:55--16:10 Nothing Sacred (1937)

Filmfaktablad (pdf)

 


Från https://www.tv.nu/

Ingenting är heligt

En reporter drar nytta av en dödligt sjuk kvinnas kamp för att sälja fler lösnummer och uppmärksamheten gör henne till en mindre celebritet i New York. Snart visar det sig dock att det inte är säkert vem som utnyttjat vem.

 

Av Jan Sandström - 3 maj 2017 09:36

Onsdag den 3/5


Idag ska vi på kalas igen, nu är det Ingers barndomsvän Eva Åström som fyller 60 år.

 

Så GRATTIS Eva på födelsedagen.


Problemet är att jag väntar hemleverans av ett paket från apoteket i kväll men jag ska kolla om det går att styra om.


Igår gick jag en skön promenad, fast det blåste lite väl mycket men jag lade vägen så att jag inte skulle få så mycket utsatt motvind.

 

När jag kom hem fortsatte jag med kaffe naturligtvis men även stugans gäststuga och planerade underrede eller syll.

Det blir limträbalkar så jag räknar med och hoppas slippa bärlina mitt under men det återstår att se hur det slutligen blir.

 

Till vänster ska det bli en liten veranda och entre. Isoleringen blir 17 cm + det som blir under själva Attefallhusets golv.

Under tiden hade jag matinéfilmen rullande på TV:n.


Maria kom förbi och lånade bilen och jag satte mig och såg TV efter att ha ätit min matlåda.

Det blev inget speciellt men sedan kom Maria hem med bilen och hon hade köpt burgare, Mirabell var väldigt nyfiken på det hon åt och när hon fick en bit smaskade hon i sig den direkt.

Hon som är så kräsen och vägrat äta allt vad färsk kattmat är.


Jag satte på och såg sista delen av Mandelmanns gård och Inger kom hem från jobbet.


Gick isäng och inatt har vi haft öppet fönster och när jag väl stängde ljudboken har jag sovit gott.


I morse vägde jag 77,1 kg. Det rör sig lite upp och ned mellan 77 och 79 kg.


Förutom kalaset i kväll och en promenad idag funderar jag på att ev. åka ut en sväng på MC. Jag undrar hur stugvägen är, om det går att köra MC på den eller om det bara är lervälling.

I så fall kunde jag starta om nätverket och slå på värme m.m Vi funderar ju på att åka dit till helgen och då blir det att fylla badtunnan.   

Eller så får jag hålla mig på asfalterade vägar OM jag nu åker ut en sväng.

Men vädret verkar lovande, just nu +9,9° utanför fösntret, inte sol men nästan och svaga vindar så det kan bli en skön dag.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-05-03 10:00:10

Temperatur: 11,1 °C
Lufttryck: 1043,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 44 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från NE,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: 10,5 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 107,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,7 °C
Klockan:
09:45
Temp - Max:
13,8 °C
Klockan:
14:27
Temp - Min:
0,4 °C
Klockan:
04:39
Temp - Min:
1,6 °C
Klockan:
00:40
Lufttryck - Max:
1043,3 hPa
Klockan:
08:38
Lufttryck - Max:
1039,8 hPa
Klockan:
23:35
Lufttryck - Min:
1039,6 hPa
Klockan:
00:08
Lufttryck - Min:
1032,8 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:57
Sol upp: 04:07
Sol ned: 21:07
Skymning: 22:19
Dagsljus: 19:22 tim:min
Dag längd: 17:00 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 11:06
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 02:57


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut.

   




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards