jans

Direktlänk till inlägg 25 maj 2017

Bilder från dagen.

Av Jan Sandström - 25 maj 2017 20:33

Det var en skön och fin dag idag även om det blåste lite emellanåt och moln kom seglande på himlen.


Jag gick en promenad med ryggsäcken och kaffe men efter 500 meter kom jag på att någon medicin fick jag inte med och då jag troligen skulle vara borta till 14 måste jag ha den med.

Så det blev bara att runda kvarteret och gå hem igen.

Sedan bar det av ut mot Änge och kosera.

   

En fjäril fläg före mig en stund innan den satte sig på vägen.

 


Naturbruksgymnasiet hade säppt ut korna på bete och de blev väldigt nyfikna på mig där jag kom på vägen.

 

De kom ivrigt skuttande fram mot mig och en av dem hade nosring och inte hade de några spenar.
Men jag är inte rädd för dem så jag stannade och pratade lite. Men klappa gjorde jag inte för då skulle jag behöva ta klivet över diket.

   

Senare när jag hade druckit mitt kaffe och var på väg tillbaks på banvallen kom de strosande men de fick problem då det var sankmark mellan oss.

 


Jag tog vägen upp på Rödberget, gamla hemtrakter där man lekt mycket som barn men nu kännde jag inte igen mig, de måste ha röjt en hel del i skogen, då jag var barn var det tät risig skog man kunde gömma sig i.

 


Stigarna är betydligt mer upptrampade och fler idag än för 50 år sedan.

   


Väl nere kom något skuttande mellan benen på mig och först trodde jag det var en hund så jag kollade efter husse eller matte men ingen fanns i närheten.

 


Då såg jag att det faktiskt var en liten katt som var sommarklippt, förmodligen tovor som klippts bort.

 


Den gick före mig ned till Rödäng och väntade in mig då den gått före.

 


Väl hemma på min egen gata såg jag att blommlådorna kommit fram, bra för allt för många kör på tok för fort efter vägen.

Vi skulle behöva fler sådana och det kanske det blir med nya ägare i hus vid oss.


Du som vet att du kör fort tänk på att det är för dig vi satt upp farthinder. Körde ingen fort skulle det inte behövas blommlådor eller gupp.

 


Och på altanen låg vårt egna lejon och sov djupt.

 


Men när vi senare packat ihop för att åka till stugan lyste han med sin frånvaro och kom inte hem fast vi väntade och ropade.

Så han får vara hemma till i morgon då vi kommer hem från stugan igen.

Inger ska köra vertikalskäraren och göra gräsmattan grönare.

 


Jag fyller badtunnan men tror inte det blir något bad i kväll.

Är ganska slutkörd efter promenaden som blev 6,79 km och tog 2 timmar.

Men min onda högerhand har blivit bra, värken släppte under promenaden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards