jans

Alla inlägg den 29 maj 2017

Av Jan Sandström - 29 maj 2017 20:56

Det är ett tag sedan jag lade upp mina diagram på blodsocker och viktkurvan


Nu tar jag bara blodsockret en gång i veckan och det på måndag morgon.  

Därav de längre strecken mellan avläsningarna, stapeldiagrammet blir tydligare.

 

Kurvan gick uppåt efter nyår men nu verkar den sjunka igen.

 


Vikten är som den ska, sakta sjunkande.

 

Jag hoppas kunna gå ned till 75 kg och sedan får det vara bra, då gäller det att stanna kvar på den vikten.

 


Idag blev det en långpromenad upp till sjukhuset, alltså NUS som det heter.

Men jag var inte sjuk utan träffade vänner.

 

Mer om det imorgon.

Av Jan Sandström - 29 maj 2017 09:21

Måndag   den 29/5  


Igår var det morsdag om nu någon missade det.

Inger jobbade hela dagen och jag hade besök av en flugsnappare här utanför fönstret

         

gick även en promenad ned på stan och tillbaks.

 

Det kom några regnstänk då jag gick iväg men sedan uppehåll men blåst, blev ändå en skön promenad och naturligtvis ljudboken i lurarna så jag hann lyssna en hel timme på den. Tyvärr glömde jag starta Runkeeper men det går att redigera vägen så det första hörnet blev lite extra rakt.


Maria ville låna pengar och det fick hon, Anders lånade geringssågen antingen han fick eller inte, men klart han fick det.

Jag sågade till brädor och lister till Anders varg, den där kärran med ett hjul men saknat skruvdragaren som Anders har.

Inger kom hem och vi åkte till Vännäsby där vi fick middag och en massa prat.

Jag drack ett litet glas vin och somnade sedan i en solstol, vi fick en ganska fin kväll.


Inger körde hem och sedan gick jag isäng, är ganska märkt av pollen just nu och kan tänka mig att det varit höga halter då vi haft sydliga vindar och värmen så att björkarna fullkomligt exploderat ut sitt pollen i luften.

Har slut på Aerius (pollenmedicin) men hittat en karta lite här och där i gömmorna.


Somnade ganska tidigt men vaknade vid 2-½3 tät i näsan och ont i halsen med Gunnar mellan benen.

Hade svårt att somna om men till slut gick det. Steg upp halv åtta och måndag så då är det bodtestning.

Idag fick jag 55 mmol och viktn 76,7 kg fast jag åt gott och mycket igår, men mest sallad och kött fast tåtrbiten efteråt var god så jag skrapade även fatet efteråt.


Tidningen läst och frukost avklarad.

Inger har semester ett tag så nu har jag arbetsplikt, men vi ska bli klara med altantaken och kanske hinna hjälpa Anders med altanbygget.

Idag har jag blivit erbjuden att träffa vänner och likasinnade vid entrén på NUS och sedan äta en bit. Jag kanske skulle nappa på det och ta en promenad dit i eftermiddag, det blir drygt 4 km enkel väg och det går fint.


Vädret ska ju bli skönt idag förutom björkpollen då så det blir nog en promenad.

Just nu har vi 10,3°, nästan blå himmel och svag vind så att vimpeln nästan orkar lyfta.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-05-29 10:00:11

Temperatur: 11,1 °C
Lufttryck: 1019,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 56 %
Vindstyrka: 2,1 m/s från NE,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 10,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 31,2 mm
Året: 138,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,1 °C
Klockan:
09:59
Temp - Max:
21,6 °C
Klockan:
19:45
Temp - Min:
5,0 °C
Klockan:
03:56
Temp - Min:
5,4 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1020,0 hPa
Klockan:
09:17
Lufttryck - Max:
1026,4 hPa
Klockan:
01:06
Lufttryck - Min:
1013,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1008,0 hPa
Klockan:
19:49


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:47
Sol ned: 22:28
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:41 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:23
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 00:20


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut i trädgården, björkarna grönskar mer för var dag som går.

 

        några tidigare trädgårdsbilder från veckan som gått.

Nu ropar "chefen", ska hjälpa Inger med något och sedan värmer jag te och gör kaffe som vi kan ta ute på altanen.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards