jans

Alla inlägg under maj 2017

Av Jan Sandström - 26 maj 2017 08:08

Fredag den 26/5


Idag har vi vår bröllopsdag och i år är det 38 år = Cementbröllop

 

Så GRATTIS till att du stått ut med mig alla dessa år.


Men igår, jo jag gick ut på en längre promenad och ut på Änge, den svängen skrev jag lite om igår kväll med alla bilder till.

       


Anders och Signe kikade förbi och hämtade en del verktyg och maskiner. Inger kom hem och vi packade ihop flr att åka till stugan men då var Gunnar som bortblåst.

Vi åkte till Stöcksjö och hämtade gräsluftaren/vertikalskäraren då Inger skulle ta hand om gräsmattan här i stugan.

Förbi hem igen men fortfarande ingen Gunnar så då fick han stanna hemma, och tur var väl det visade det sig.


Vi kom hit, jag började fylla badtunnan och Inger körde gräsmattan.

 

Jag skulle byta vattenkranen på baksidan men när jag klev upp på bron rasslade det till under och något rörde sig.

En stor råtta tänkte jag men sedan skuttade en liten söt harpalt iväg i full fart på gräsmattan.

Därför var det tur att inte Gunnar följde med hit för den var inte större än att han kunde ha tagit den.

OM han nu hunnit ifatt den vill säga. Vattenkranen var lätt att byta och sedan gick jag in och såg TV samtidigt som jag kollade nätet på datorn. Det var en svensk ungdomsfilm som jag inte kommer på namnet på.


Sent omsider kom vi oss isäng och Inger slocknade på 2 blå sekunder. Tänk vad hon går misste om och jag lyssnade på ljudboken.

Gick upp ibland och kollade ut genom fönstren för att kanske se något djur, men inte.

Det enda jag såg var geenom webbkameran hemma att Gunnar gått in och låg på min säg där han sov gott. Ibland duger kattluckan.


Sedan sov jag skapligt gott och vaknade vid 7 men låg kvar och surfade på mobilen en stund innan det blev morgon och vi steg upp.

Frukosten blev inne då det var lite svalt ute med +8 grader, vi hinner nog vara ute senare idag.

Inger ska väl räffsa gräsmattan och jag ska dricka kaffe, men det finns nog ett och annat att pyssla med här idag.


Eljest åker vi hem tidigt då Maria ska ha bilen i eftermiddag och då funderar vi på att kanske gå ut och äta eller så kan det bli en MC-tur någonstans och hitta ett café eller matställe. Vi får se vad det blir.

Jag har också tänkt hinna med en promenad här på  byn men jag kanske inte får tid.


Solen skiner och nu har vi 8,4 grader, det tar sig så sakteligen men klockan är inte nio ännu.


Väderstationen hittar du på vår hemsida http://sandstrom.vasterslatt.se/ eller så här.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-05-26 08:30:10

Temperatur: 13,4 °C
Lufttryck: 1023,9 hPa och Rising
Luftfuktighet: 46 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från NNE,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 13,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,6 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 29,4 mm
Året: 136,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,8 °C
Klockan:
08:20
Temp - Max:
19,6 °C
Klockan:
17:31
Temp - Min:
8,5 °C
Klockan:
03:31
Temp - Min:
8,6 °C
Klockan:
03:29
Lufttryck - Max:
1024,0 hPa
Klockan:
08:21
Lufttryck - Max:
1018,0 hPa
Klockan:
23:54
Lufttryck - Min:
1017,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1014,6 hPa
Klockan:
18:10


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:55
Sol ned: 22:20
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:25 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 46s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:37
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 22:09


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här såg det ut mot söder

 

och mot norr där de avverkat skog så att vi fått utsikt och kalla vindar därifrån.

   


Av Jan Sandström - 25 maj 2017 20:33

Det var en skön och fin dag idag även om det blåste lite emellanåt och moln kom seglande på himlen.


Jag gick en promenad med ryggsäcken och kaffe men efter 500 meter kom jag på att någon medicin fick jag inte med och då jag troligen skulle vara borta till 14 måste jag ha den med.

Så det blev bara att runda kvarteret och gå hem igen.

Sedan bar det av ut mot Änge och kosera.

   

En fjäril fläg före mig en stund innan den satte sig på vägen.

 


Naturbruksgymnasiet hade säppt ut korna på bete och de blev väldigt nyfikna på mig där jag kom på vägen.

 

De kom ivrigt skuttande fram mot mig och en av dem hade nosring och inte hade de några spenar.
Men jag är inte rädd för dem så jag stannade och pratade lite. Men klappa gjorde jag inte för då skulle jag behöva ta klivet över diket.

   

Senare när jag hade druckit mitt kaffe och var på väg tillbaks på banvallen kom de strosande men de fick problem då det var sankmark mellan oss.

 


Jag tog vägen upp på Rödberget, gamla hemtrakter där man lekt mycket som barn men nu kännde jag inte igen mig, de måste ha röjt en hel del i skogen, då jag var barn var det tät risig skog man kunde gömma sig i.

 


Stigarna är betydligt mer upptrampade och fler idag än för 50 år sedan.

   


Väl nere kom något skuttande mellan benen på mig och först trodde jag det var en hund så jag kollade efter husse eller matte men ingen fanns i närheten.

 


Då såg jag att det faktiskt var en liten katt som var sommarklippt, förmodligen tovor som klippts bort.

 


Den gick före mig ned till Rödäng och väntade in mig då den gått före.

 


Väl hemma på min egen gata såg jag att blommlådorna kommit fram, bra för allt för många kör på tok för fort efter vägen.

Vi skulle behöva fler sådana och det kanske det blir med nya ägare i hus vid oss.


Du som vet att du kör fort tänk på att det är för dig vi satt upp farthinder. Körde ingen fort skulle det inte behövas blommlådor eller gupp.

 


Och på altanen låg vårt egna lejon och sov djupt.

 


Men när vi senare packat ihop för att åka till stugan lyste han med sin frånvaro och kom inte hem fast vi väntade och ropade.

Så han får vara hemma till i morgon då vi kommer hem från stugan igen.

Inger ska köra vertikalskäraren och göra gräsmattan grönare.

 


Jag fyller badtunnan men tror inte det blir något bad i kväll.

Är ganska slutkörd efter promenaden som blev 6,79 km och tog 2 timmar.

Men min onda högerhand har blivit bra, värken släppte under promenaden.

Av Jan Sandström - 25 maj 2017 11:28

Idag är det den 25/5

och fortfarande kör folk omkring här på Vallmovägen, Västerslätt i Umeå med dubbdäck på bilarna så det rasslar då de kör förbi.  


 

Det har de gjort hela våren och jag tror inte de åker till fjälls varje dag.

Av Jan Sandström - 25 maj 2017 10:53

 Det är från Kodlista och lagernamn för VA Norrtälje Kommun men den gäller nog överallt.

KOD

BESKRIVNING

LAGERNAMN

GRUPP

SYMBOL

TYP


SSV

Spillvatten, Servisventil

SSV

SPILLVATTEN

SSV

Punkt

VSV

Vatten, Servisventil

VSV

VATTEN

VSV

Punkt





Spillvatten är förmodligen avloppsvattnet och den andra inkommande dricksvatten, ungefär det jag gissade men inte sa rent ut.


Nä kaffe var det ju.

Av Jan Sandström - 25 maj 2017 09:51

Torsdag den 25/5 och Kristi himmelsfärds dag eller "flygardagen" som vi sa i vår ungdom.


Igår hängde jag på släpvagnen (Anders ville låna den) och åkte jag iväg till Jula där jag köpte en ny rensslang till högtryckstvätten.

Den gamla sprack ju häromdagen men så såg jag altantvättare till extrapris så även en sådan fick följa med till kassan.

Jag har oftast den andra på fel ställe, i stan när vi är i stugan och tvärtom.

Sedan ut till Stöcksjö med lite verktyg och grejor men jag hade inte tänkt göra så mycket.

Anders och Signe stod och städade/rensade komposterna nere i hörnet.

  

Det är för torrt i komposterna för att det skulle bli någon förmultning men det där kan Inger bättre, hon har ju komposterat i 37 år i stugan och här hemma.


Innan jag nu sätter mig och söker på nätet frågar jag om någon vet vad det betyder på skyltarna.

Det är till två avstängningsventiler i marken som de märkt ut.

 

Den nedre VSV 3.1 går till avstängning av Anders hur, men han har även en som sitter uppe vid huset.

 
Jag kollade på och mätte var det kan behövas fönsterbleck och annat men ju mer man tittar ju mer hittar man att göra.

Anders och Signe fick besök av kompisar så jag höll på med mitt när Peter och Emil kom förbi med en gunga de köpt på Biltema.

Barngunga Barngunga Artikel: 147944

Hyllplats: FRITID 15 I lager 99:90 SEK
Barngunga för montering inom- eller utomhus t ex i befintlig gungställning. Av plast. Max belastning 25 kg. För barn mellan 1 och 3 år. Finns i blått och rosa. Endast för hemmabruk.

   

Men de skulle ha köpt den rosa.

Vi hängde upp den men jag fick inte se Emil gunga och titta på traktorn som plöjde på åkern intill då jag åkte hem igen med släpvagnen då Anders inte behövde den just då.


Jag hann bara hem och fixade stödhjulet på släpvagnen, varför ska folk dra åt skruven så förbannat hårt jämt för de vrider ju sönder allt. Vet inte hur många gånger jag fått byta ut stödhjulsfästet.

Då kom Erik och ville ha hjälp med att hämta en ny säng han köpt och köra bort en säng och några skåp/byråer och datorbord.

Vi åkte och hämtade det nya och så Maria som fick hjälpa till att bära.

Jag gjorde något galet då jag satte fast spännbandet över nya sängen för jag fick en grym värk och det skar i högerhanden.

Det kändes som att jag brutit något ben inne i den och jag blev handikappad.

Kanske gjorde jag något när jag mekade med släpvagnen som gav sig tillkänna.

Jag var helt oduglig och hade problem med att växla bilen då jag körde. Värken höll i sig hela kvällen och natten fast jag smort med en massa Voltaren.

Jag tror att det kommer från tummens första led vid handleden, en av lederna jag har mer besvär av artros i.


Inger kom hem och vi åt middag efter 21 framför TV:n där vi såg Där ingen kunde tro... och senare Där ingen längre kan bo.

Jag fick sedan lov att gå ut och lägga en pressäning över släpvagnen då det varnades och kändes som att det skulle komma regn.
Senare gick jag isäng och somnade till slut.

På småtimmarna någon gång kom en blöt och frusen Gunnar in och han var kelsjuk när han lade sig på min mage för att bli kelad med. Och det blev han innan han kröp ned mellan mina ben.


Ändå har jag sovit skapligt gott inatt och när jag vaknade kändes handen skapligt även om jag har ont i den.


Efter en dusch (varm) och frukost inne, det blåser lite kallt idag så sitter jag här.

Jag vägde 77,0 kg före duschen och 76,6 efter, eller var det 76,4. Kommer inte ihåg exakt men jag har noterat den första vikten som har samma utgångsläge som tidigare, direkt då jag vaknat men efter toabesök.


Idag ska Erik komma förbi och skruva ihop moppen, igår provstartade han och den gick igång direkt efter att ha stått ett bra tag, sedan förra gången vi skruvade i den.


Det blev ingen promenad igår men jag gick och sprang runt en hel del ändå.

Men idag bör jag komma ut pch gå en sväng och kanske en längre med kaffe i ryggsäcken för det ska bli skapligt väder idag.


Just nu 16,1° utanför fönstret, den har stigt med tre grader på en liten stund.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-05-25 10:45:10

Temperatur: 16,3 °C
Lufttryck: 1016,6 hPa och Falling
Luftfuktighet: 44 %
Vindstyrka: 2,9 m/s från NNW,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 16,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 29,4 mm
Året: 136,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
16,3 °C
Klockan:
10:44
Temp - Max:
19,3 °C
Klockan:
18:33
Temp - Min:
8,6 °C
Klockan:
03:29
Temp - Min:
1,3 °C
Klockan:
03:31
Lufttryck - Max:
1017,7 hPa
Klockan:
02:22
Lufttryck - Max:
1022,5 hPa
Klockan:
00:31
Lufttryck - Min:
1016,4 hPa
Klockan:
08:52
Lufttryck - Min:
1015,9 hPa
Klockan:
19:56


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:58
Sol ned: 22:17
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:19 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 49s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:10
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 20:41


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut i trädgården som grönskar mer och mer, nu är björkarna på gång med musöron överallt, vissa större medan andra är små.

 

Men först en mugg kaffe och nu ute på altanen, där ska Gunnar få lite mat han också.

 

Av Jan Sandström - 24 maj 2017 09:31

Onsdag den 24/5 och bara 7 månader till julafton   


Förmiddan började med att jag klädde på mig regnställ och började tvätta av takreglarna på altanen, jobbigt att stirra uppåt och jag blev blöt och slutkörd i armarna och händerna fick jag ont i men nu är det gjort.


Sedan kom "min sköterska" förbi och jag drog ned trosorna för henne så att hon kunde tränga in, nålen är kanske 4 cm men den här gången kändes det inte mer än ett ynkla stick, nästan ingenting mer än att det spänner när medicinen ska in.

Nu är det gjort och jag slipper vidare pollen och gräsbesvär i sommar, enkelt och bra och säkert bättre än att knapra en massa piller.


Igår åkte jag till ännu en dag hos Anders, jag har arbetsplikt säger Inger,    eljest kallas det väl sammhällstjänst när någon blir ålagd arbeta.

Anders hade hittat min kamera som jag lagt ifrån mig i det vi säger "röda huset", det mindra längst ned på tomten.

 

En gammal varmbonad byggnad och säkert från förra seklet eller runt 1953 då huset byggdes som stuga.


Det är kul att kunna hjälpa och bistå barnen.

Igår var det dräneringsrör och vi hittade igen några.

Ett som gick under infarten slutade i marken, under en sten och en fiberduk, inte undra på att det inte tog undan smältvattnet i våras.

Men ett missöde inträffade och det var när vi skulle spola ur med min avloppsrensslang som sprack med en smäll.

Och jag blev lite blöt.


Vi kikade även ned i avloppsbrunnen som har en pumpfunktion ut på nätet.

 

Men det sköter Vakin om.


Här blir ett bra ställe för gräsklipparen, bara att ta upp en öppning och bygga ett garage till den.

Som Anders sa skulle man bygga en automatisk garageport som öppnar sig då den ska in och sedan stänger efter sig.

Men det blir bra med en carport eller roboport.

 


Som vanligt går man runt och kikar på allt och annat fel och brister som det här.

 

Och det här.

 

Det är något vi ska åtgärda och enklast blir med latexfogmassa och fönsterbleck eller plåtbleck över som regnskydd.

Man drar aldrig in en elledning uppifrån och in i en vägg för då leds vatten in i väggen.


Men jag såg även något fint som den här sädesärlan som gick omkring några meter ifrån mig.

   

Efter en dag hos Anders åkte jag hem och sedan tog jag en promenad även om det inte hade behövts hälsomässigt men skönt ändå att bara strosa på med ljudboken i lurarna och fint väder.


Den lilla kroken till höger är på en helt ny gångväg de byggt i parken på Västerslätt (vid centrum).

 

nästan 4/5 km på 50 minuter och igår registrerade armbandet 10811 steg men i lördags gick jag 13660 steg och det är mycket för mig och mina knän. Men jag går ju inte så fort.


Det är skönt och fint med våren och när björken spricker ut och blir så här skimrande ljusgrön.

 


Men det här förstår jag mig inte på,

VARFÖR SKA MAN STÄLLA SOPTUNNORNA SÅ NÄRA TROTOARKANTEN???   

 

Nu är det väl inte så många synskadade som går men kommer någon kan de ju inte ens följa kantstenen eller gå på trottoaren.


Det står att man ska ställa soptunnan vid tomtgränsen och det är inte där.

Förresten är sopbilsföraren slarvig som också ställer ned kärlen fel och inte ids köra ut armen. /Ove

 


Väl hemma kom Maria och lånade bilen, sedan fick jag ett SMS med en förfrågan om inte jag kunde parkera den på zoon xxxx.

Det är smart med appen Parkster så snabbt betalade jag parkeringen och sedan avslutade jag och det kostade 8:-


Det blev en stund ute på altanen innan jag gick in till dator och TV.

Maria kom med bilen men hon orkade inte vänta ut mor så hon cyklade hem så fick Inger ringa.

Inger kom ju hem en stund eefter Maria åkt hem och till slut gick jag isäng ganska slutkörd.


Ljudboken en stund och fönstret öppet så jag har sovit ganska gott ändå.


Upp först vid åtta och idag vägde jag 77,3 kg.


Jag ska straxt koppla släpen som Anders vill låna men först förbi Jula och köa en ny avloppsrensslang till högtryckstvätten.

Jag tror inte den går att laga med vulktejp.

Sedan ut till Stöcksjö för mer jobb men idag blir det inte så mycket. Ska i alla fall ta med verktyg för att klippa och arbeta med plåtbleck.


Vädret ser ut att bli fint även idag.

Jag har suttit ute med frukost och tidningen och just nu är det+15,4° i skuggan.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-05-24 10:15:09

Temperatur: 16,8 °C
Lufttryck: 1020,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 36 %
Vindstyrka: 2,4 m/s från SW,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 16,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 29,1 mm
Året: 136,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
17,0 °C
Klockan:
10:00
Temp - Max:
16,7 °C
Klockan:
12:10
Temp - Min:
1,3 °C
Klockan:
03:31
Temp - Min:
4,0 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
1022,5 hPa
Klockan:
00:31
Lufttryck - Max:
1022,4 hPa
Klockan:
23:56
Lufttryck - Min:
1020,0 hPa
Klockan:
09:59
Lufttryck - Min:
1016,9 hPa
Klockan:
00:02


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 03:01
Sol ned: 22:14
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:13 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 56s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:50
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 19:07


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut efter att jag flyttat på skräp utanför fönstret.

   

Av Jan Sandström - 23 maj 2017 09:06

Tisdag den 23/5


Igår åkte jag först upp till Biltema där jag köpte rördelar, Anders kom också och fick betala allt.   

Jag kanske skulle ha tittat på en ny bil samtidigt.


Nä det var ju han som skulle ha allt och så körde jag ut till Stöcksjö där jag efter lite mixtrande fick ihop allt.

Så nu har han vattenkran uppe vid bilplatsen och två uttag ned mot trädgården.


Tyvärr inga bilder då jag slarvade bort kameran igår, den ligger nog någonstans hos Anders för jag hittar bara inte den här hemma.

Hopas bara att den ligger under tak.


Det blev en del kaffe igår och sent omdsider åkte jag hem och straffet eller belöningen för att vara rörmokare är värkande händer.

Jag kände mig ganska slutkörd så det blev ingen promenad igår heller. Men det kanske jag inte behöver då det blir en hel del travande fram och åter sådana här dagar.


Till råga på allt så olockade jag ned altantaket på norrsidan när jag kommit hem.

Det underlättar inte för mina händer att fippla med en tung skruvdragare i en obekväm ställning på en stege.

   

Bra med kamera i mobilen.

Inger fick en uggla i björken utmed sig men vi hittade inte kameran och min systemkamera hittade jag först inte men sedan blev det inget fotande då batteriet var tomt.


Jag såg lite på en film som gick på TV. Stalone och Zwartserneger var inlåsta på ett fängelse och försökte rymma. Men jag såg bara lite sporadiskt på den.


Gick isäng med ljudboken en stund men hade svårt att släppa det här med kameran och VAR jag lagt den.

Det sista jag fotade var de klara rörkopplingarna, sedan är det tomt i mitt minne. Hoppas kamerans minne inte är tomt.

Jag kände mig tvungen att gå ut och kolla i bilen en extra gång.


Fönstret öppet då det börjar bli varmt även på nätterna och då sover man gott.

Jag har sovit ganska gott med tanke på värken


Steg upp lite före åtta, idag vägde jag 78,0 kg. inte bra men det blev en allt för stor middag igår och så åt jag en del chips jag fått.


Efter att vi snart plockat bort på altanen ska jag spruta med högtryckstvätten och få bort skit och sedan får nog Inger fortsätta med annan tvätt och senare målning innan nya taket ska upp.


Jag ska även hina med en sväng ut till Anders och då ska vi fortsätta med avloppsrör och kolla vart de leder och är rensade.

Det är rör från hängrännor och ett par som ligger under bilplatsen och vägen ned till hans hus.

Nu finns ju vatten till högtryckstvätten han köpte. Kanske tvättar jag bilen samtidigt.


Vädret är ju ganska fint och just nu +13,0° utanför fönstret.

En nordlig vind gjorde så att vi kunde sitta ute mot gatan och vissa nästan på gatan för frukosten.

 


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-05-23 09:30:09

Temperatur: 14,2 °C
Lufttryck: 1019,9 hPa och Rising
Luftfuktighet: 50 %
Vindstyrka: 4,2 m/s från ENE,
i byarna 5,8 m/s
Kyleffekt: 13,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 29,1 mm
Året: 136,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,6 °C
Klockan:
09:19
Temp - Max:
21,0 °C
Klockan:
14:24
Temp - Min:
4,6 °C
Klockan:
01:38
Temp - Min:
3,1 °C
Klockan:
03:25
Lufttryck - Max:
1020,1 hPa
Klockan:
09:10
Lufttryck - Max:
1020,3 hPa
Klockan:
00:19
Lufttryck - Min:
1016,9 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
1015,9 hPa
Klockan:
17:24


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 03:03
Sol ned: 22:11
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:08 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 58s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:36
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 17:32


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut i trädgården. Fast nu verkar jag sitta bakom galler.

 

Nu plocka fram högtryckstvätten och tvätta.

 

Av Jan Sandström - 22 maj 2017 21:10

Fast nu är altantaket nedplockat.

Såg att vi borde åtgärda tegeltaket men det får bli en annan gång.
Vi har varken pengar, tid eller ork just nu till det jobbet.

Nu ska det vita tvättas och sedan målas innan de nya takskivorna skruvas dit.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards