jans

Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Jan Sandström - 9 juni 2017 12:56

...sägs vara nyttigt.

Av Jan Sandström - 9 juni 2017 08:24

Fredag den 9/6


Igår blev det ännu ett besök hos BYGGmax och Inger följde med och det behövdes då vi lastade stora skivor, en massa virke och isolering uppe på allt.

Men de hade inte den isolering jag först behöver. -nu kan jag i alla fall börja sätta ihop underredet till gäststugan förutom isoleringen men än blir det inte något jobb där.

Jag behöver en stor presenning som inte fanns hos BYGGmax, däremot har Biltema den.


Väl hemma igen sågade jag läkt till altanen och Inger målade men jag hade ju tänkt köpa ett stenlim på byggfirman, det finns ockaå på Biltema så jag körde dit och köpte det, men tror du inte att jag ändå glömde köpa den där presenningen jag skulle ha.


Efter jobb och pyssel hemma lastade vi in Gunnar och åkte hit till stugan. Gjorde eld i tunnan, lossade det vi hade på släpvagnen  och åt mat.

Gunnar var väldigt nyfiken på den där palten i jordgubbslandet.

     

Hmmm, jag lade upp ett vodkeoklipp men nu hittar jag inte igen det.

Det blev fel klipp från datorn så jag får göra om uppladdningen, det tar bara sån tid med sådant här i stugan.

Det blir bättre till hösten när vi fått in fiber.

Såja, nu är rätt klipp uppe.


 

Till slut sprang båda två snabbt runt stugan men Gunnar hade inte en suck att sätta emot haren. Så han satte sig istället i gamla sandlådan där han gjorde sina behov.


Vi badade sent men nu finns ingen stjärnhimmel att titta på, gunnar strök runt stugan eller satt på trädgårdsbordet och bara tittade ut över åkrarna. Kanske drömde han om att fånga en älg.


Det blev sent men ljudboken en stund innan jag somnade efter att ha smort mina värkande händer och knän med Voltaren.


Någon gång inatt kom Gunnar in och lade sig vid ingers fötter men sedan kröp han upp och låg vid mig med huvud och framben på min arm, det blev varmt och skönt.


Vi steg upp före åtta och idag vägde jag 77.0 kg. För mycket godmat och fika samt chips igår kväll.

Det är gott med salt när man badat.


Vi sitter ute med frukosten och det är ett rackarns liv på fåglar i alla väderstreck.

Man skulle kunna tro att det är lungt och tyst här men så är det inte.

+13 grader ungefär och det har kommit lite regn.

I holken piper flugsnapparens ungar när föräldrarna kommer med mat.

 


Himlen är regntung men det känns ändå skönt ute då det är vindstilla.


Väderpinnen pekar då nedåt så inte blir det som igår.

Nu kom Ingr ut med den portala infravärmaren


Gunnar kom ut och tittar sig nfiket omkring där han sitter på brotrappen.

 

Nu kom Inger ut med mer te och kaffe.  

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards