jans

Alla inlägg den 13 juni 2017

Av Jan Sandström - 13 juni 2017 23:08

Men det återkommer jag med mer om imorgon, här ett smakprov på bilder.

       


Jag har suttit och sett Pixels på Netflix, man måste nog ha varit med om Pac-man   och Donkey Kong för att uppskatta den filmen   


Nu blir det sängen och ljudboken en stund och smörja mig med VOLTAREN, skulle behöva fylla badkaret.

Av Jan Sandström - 13 juni 2017 09:15

Tisdag den 13/6


Igår höll Inger på att laga mat till sin fest som hon sedan åkte iväg till med fullastad bil.

Jag hade ont i mitt högra knä och lindat det så jag avstod från att hjälpa till med att bära och dra pirran uppför backen dit de skulle.


Satt mest här inne då det regnade och var skitväder ute på eftermiddan.

Senare åt jag min middag, lite pyttipanna som jag bara microvärmde direkt från frysen, inte lika gott som när man steker upp men det mättar då.

Det blev film, Skyfall som fanns inspelat, har sett den Bondfilmen tidigare men förvånansvärt vad man glömmer bort handlingen ibland, men när man ser så kommer minnet ikapp. Konstigt att Poliser dör så fort boven skjuter mot dem men själva kan de stå upprätt utan att bli träffad fast det är Polis runt omkring dem.


Inger kom hem mitt i filmen så jag fick pausa och bistå med att bära in blöta saker, Inger bar till dörren och jag bar inomhus en bit.

Filmen tog slut så då gick jag och Mirabell isäng med ljudboken en stund.


Sov ändå gott inatt fast jag inte gått eller gjort någonting under dagen.


Steg upp före åtta och idag vägde jag 76,4 kg. Skapligt men lite till borde det gå att få bort när jag nu kommit så här långt.   


Idag skiner solen men det blåser, vi har suttit ute på trean vid förrådet med frukosten och så pratat med grannen Malte en stund.

Jag har lagt upp brädor som målats och ska målas på bockar och släpvagnen så att de får torka för vidare målning.


Idag ska jag skjutsa Inger till jobbet då hon ska ha grejor med sig och sedan blir det väl en tur till flyget där Posten har sin sortering.

Egentligen är det utkörning av grejor från Zooplus men Postnord är så luriga att man kan hämta där redan idag eller bestämma när utkörningen ska ske, om en eller två dagar. Det har förmodligen redan tagit betalt för utkörning av den som skickar paketen.

Nä Postnord ska man akta sig för, de har dålig service har jag erfarit. Konstigt att de inte påstod sig varit förbi igår och att ingen varit hemma. Det har skett det också då jag varit hemma.

Mitt andra paket ska hamna på Preem senare idag men jag litar inte på någonting, det är också via Postnord. Det paketet har legat still hela helgen nere i Örebro. Tydligen kör ingen tradare under helgerna.


Jag ska försöka få upp några takskivor på altantaket idag men vi får se hur det går, kanske blåser det för mycket för att göra det ensam och mitt knä är inte heller felfritt idag, men det är mycket bättre.

Tydligen har jag stött i det senaste dagarna för jag är svullen och blå på utsidan ovanför knäskålen, men jag har inte den molande värken som senare övergick till någon brännande inatt. Kanske dags att ta fram motorsågen och kapa av allt.


Men en stilla promenad borde jag hinna med i eftermiddag för vädret ska vara soligt och fint.

Måste kolla med   för jag har inte fått svar på senaste mejlet om O-ringar och grovsil jag ville beställa.


Just nu är det 17,1° utanför fönstret men det blåser en nordlig vind.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-06-13 09:45:10

Temperatur: 17,5 °C
Lufttryck: 1007,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 52 %
Vindstyrka: 6,4 m/s från NE,
i byarna 10,9 m/s
Kyleffekt: 16,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 45 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 1,8 mm
Månaden: 19,2 mm
Året: 158,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
17,7 °C
Klockan:
09:38
Temp - Max:
16,3 °C
Klockan:
14:28
Temp - Min:
11,6 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
9,1 °C
Klockan:
03:27
Lufttryck - Max:
1007,2 hPa
Klockan:
09:43
Lufttryck - Max:
1011,8 hPa
Klockan:
00:04
Lufttryck - Min:
1000,9 hPa
Klockan:
00:07
Lufttryck - Min:
1000,3 hPa
Klockan:
20:03


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:18
Sol ned: 23:02
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:44 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 42s more daylight tomorrow
Måne upp: 00:14
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 06:36


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Det kom inte så mycket regn igår trotts allt regnande.


Så här ser det ut i trädgården.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards