jans

Direktlänk till inlägg 22 juni 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 22 juni 2017 10:16

Torsdag den 22/6


Igår hände något när jag gått isäng, min mobil kapsejsade, havererade, kaputt mobil.

Som vanligt stoppade jag in laddningen och så brukade det vara ett antal uppdateringar av appar som den får ligga och hämta hem.

Det gjorde den men sedan startade den om, sedan startade den om,sedan startade den om, sedan startade den om,sedan startade den om, sedan startade den om,sedan startade den om, sedan startade den om,sedan startade den om, sedan startade den om,sedan startade den om, sedan startade den om,sedan startade den om, sedan startade den om och den tog inte emot kommandon, då låste den sig men vissa kunde man få igång en kort stund.

Till slut vände jag displayen nedåt för att slippa se hur den bara startade, gick en stund för att starta om.

Och jag vete fan vad som felas. Men idag har jag fått den att fungera en stund inkopplad till datorn och den kan ligga ansluten några minuter.

De här apparna var det som uppdaterades igår kväll.

 

Nu ville den uppdatera G-mail och jag lät den göra det.

Misstänkte fulle minne men det verkar det inte heller vara.

  Nu funderar jag på en fabriksåterställning men gruvar mig då jag inte vet hur jag ska återskapa alla appar och annat jag har på den.

Så ingen bra morgon för mig. Men nog om det just nu.


IGÅR DÅ?

Det regnade men så blev det uppehåll och jag funderade på att antingen ta en promenad eller åka iväg en sväng på MC.

I förrgår regnade jag ju ut då jag försökte det så jag gjorde i ordning fikaväskan och klädde på mig.

Åkte iväg åt Vännäshållet och upp mot Jämteböle (GPS: 63.999548, 19.786611) men säg den glädje som varar, bara sår som gör det.

Vid Vännäsby kom regn på rutan men det gick fort över, på fina små grusvägar tuffade jag fram och tittade på fina sommarhus och verandor och insöp idéer på hur man kan bygga.

Men något grävargäng från TBN såg jag inte till, inte heller något spår att de varit där men det finns ju så många vägar där ute så jag var väl på helt fel ställe.

Dessutom började det regna ganska ordentligt så jag knappade in att åke hem på min GPS och den ledde mig närmaste grusväg ned till E12 igen, då hade regnet upphört.

Svängde höger i Vännäsby och åkte via Överboda mot stan, tänkte svänga förbi Anders i Stöcksjö men på vägen såg jag hur MÖRKA moln började torna upp sig norr om Umeå och de var snabbt på väg söderut.

I Sörrfors tog jag den gamla bron över till E12/Vännäsvägen igen och snabbt men laglig hastighet mot hemmet.

Jag hann bara in under cykelbodens tak då regnet kom och det blev mörkt och kallt.


In, kollade vädret på datorn och åskan gick lite runt omkring (men inte som i Tyskland  )

  gjorde kaffe som jag åtnjöt utomhus tillsammans med Gunnar. Där somnade jag i stolen och sov säkert en bra stund till regnet på plasttaket.

Gick in till datorn igen och pysslade med ett och annat till Inger kom hem.


Middag utomhus och så plockade jag isät mitt gamla tangentbord, det VAR skitigt invändigt så jag tvättade plastdelarna med avfettning så nu ligger de på tork.

Det andra invändiga som elektronik och annat ska jag rengöra senare idag.


Såg film på TV 6, Iron Sky, En naziarmé från den mörka sidan av månen attackerar planeten jorden efter 70 år på månen.

En småkul film.


Gick isäng med ett ordentligt bengympapass innan jag fortsatte med ljudboken en stund, ja och så mobilskiten.

När jag somnade så sov jag gott med Gunnar hos mig för tydligen var det dåligt väder ute.


Steg upp och fortsatte jävlas med mobilen, dagens vikt fick jag notera direkt i datorn och inte i mobilen som vanligt, nu startade den om igen där den ligger framför mig.

Vågen stannade på 75,2 kg idag.

Och så startade mobilen om igen, va   håller den på med, har jag fått in nån virus eller?

Snart slänger jag den i väggen. Men hur gör man en återställning?


Jag kan inte ta någon promenad utan mobil som spårar mig och som jag kan ha ljudboken i, fast den kan jag köra i min MP3 som tidigare. Dagen kommer nog att gå åt till mobilhelvetet.


Just nu skiner solen men det har regnat tidigare på morgonen så frukosten blev inne idag.

11,9° ute men det är ju snart midsommar. Det blåser en aning och nu startade mobilen om igen.

Det lustiga är att jag inte behöver skriva in koden på simkortet så det är väl en mjukstart den gör. Och så startar den om än en gång.

Jag hoppas att den mellan gångerna kan ta emot SMS för jag väntar ju på mitt paket idag. Typiskt.


Väderstationen visar då( OM den nu fungerar) Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-06-22 11:00:11

Temperatur: 12,2 °C
Lufttryck: 1013,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 74 %
Vindstyrka: 1,8 m/s från N,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 11,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 47 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,9 mm
Gårdagen: 2,4 mm
Månaden: 27,9 mm
Året: 166,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,9 °C
Klockan:
10:28
Temp - Max:
19,2 °C
Klockan:
12:23
Temp - Min:
7,1 °C
Klockan:
08:21
Temp - Min:
9,5 °C
Klockan:
02:37
Lufttryck - Max:
1013,4 hPa
Klockan:
09:05
Lufttryck - Max:
1012,2 hPa
Klockan:
23:38
Lufttryck - Min:
1011,4 hPa
Klockan:
02:26
Lufttryck - Min:
1006,2 hPa
Klockan:
00:06


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:14
Sol ned: 23:08
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:54 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 11s less daylight tomorrow
Måne upp: 02:34
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 19:38


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Det gör den och så här ser det ut i trädgården. Behöver jag säga att mobilen startade om igen, nu har den börjat bete sig sådär igen.

   

Fast idag är den inte så god.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 18 mars 08:20

Jo måndag den 18/3   Igår var det en solig söndag och jag hade Inger här i stugan. Hämtade ju henne i lördags och när det väl blev lite varmare ute så gick då jag ut, slipade på skärbrädan jag håller på med men när jag skulle sätta fast listern...

Av Jan Sandström - Söndag 17 mars 07:32

Söndag den 17/3   Igår grejade jag som vanligt på lite här och där, lackade andra varvet på gravskyltarna jag gjort.   Så när det väl blir vår och tjälen gått ur jorden ska Gunnar få komma till ro men jag har inte riktigt kommit på hur jag s...

Av Jan Sandström - Lördag 16 mars 08:04

Lördag den 16/3   Igår blev det en härlig dag här på Rengård, men säkert på många andra ställen också. Sol och varmt så den snö som föll tinade fort bort och överallt droppade och rann det. Efter att ha varit uppe på taket och frilagt stegen ...

Av Jan Sandström - Fredag 15 mars 09:04

Fredag den 15/3 Ja då är strax halva mars avklarad   Igår, tja jag gjorde väl som vanligt nästan ingenting men lite pyssel här och där. Lackade då de där gravskyltarna jag gjort så när de torkat blir det ett lager till och de ligger i gäststu...

Av Jan Sandström - Torsdag 14 mars 08:02

Torsdag den 14/3   Igår hade jag planer, men som vanligt så  , det sket sig eller gick upp i rök kanske. Men ändå inte ingenting utan lite fick jag gjort. Sängborden är klara och har nu ben så de är 10 cm högre.       Jag känner mig nö...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards