jans

Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Jan Sandström - 1 juli 2017 22:01

Vi lyckades inte fixa Eriks bil och bakbromsarna.

Han ska beställa nya bromsok också.

 

Så vi monterade tillbaks gammla delar så den gick att köra in till stan.

 

Men vi saknade ett verktyg så det blev en resa in till Vindeln där jag köpte ett sådant, sedan visade det sig att vi kanske hae klarat oss utan den nyckeln.


Jag och Inger fortsatte på stuggrunden och fick ut murblocken på ungefärliga platserna. Mätte med laserpasset skilnaden i höjd så jag kan såga till passbitar att lägga under där det kommer att behövas.

 

Jag tycker det är svårt med sånt här och känner mig osäker på hur jag ska göra, och det tar sådan tid att fundera ut arbetsgången.


Men nu börjar vi få ihop något, allt är inte hopfogat utan ligger bara löst, imorgon ska vi fortsätta jobba.

 


Nu lite TV (Bibliotekarien på sexan) innan jag går isäng, Inger sitter ute oh läser.

Av Jan Sandström - 1 juli 2017 08:08

Lördag den 1/7


Då har första halvåret på 2017 passerat och det är mitt i sommaren, men det kunde fått vara lite varmare på morgonen.


Igår jobbade vi men sov även en stund ute.

Jag fick spola av altaner och trädäck då det låg lager av pollen och damm överallt, sedan oljade Inger in dem.

Jag kämpade med att köra grus på skottkärran till stugbygget, började lägga ut stenarna men jag är orolig för att göra fel och vet inte riktigt hur jag ska göra.

Men har funderat och funderat och nu tror jag att jag listat ut hur jag ska bära mig åt.

Det tog på krafterna det lilla jag åstadkom och hade ont i kroppen/lederna när jag kring 6-tiden lade ned jobbet och tog en dusch utomhus.

Inger eldade i badtunnan och efter en (2) god whiskey som barnen lämnat här och en god middag uomhus (det är sommar och då är man ute) badade vi i skönt vatten som höll 45 grader (37 och 9 blir 46).


Lite chips och dator framför TV:n där jag blev trött, blir det av alkohol, gick jag isäng och trodde jag skulle få sova hela natten.

Men jag vaknade efter en eller ett par timmar av grym värk i händer och överallt, det bara molade och kröp och körde så fort jag lade mig så jag var up ett antal gånger och gick omkring inne. Mirabell gjorde mig sällskap.


Till slut måste jag ha somnat för jag vaknade straxt före sex då jag tob mer medicin, tog en extra alvedon inatt.

Låg kvar i sängen en stund och surfade på mobilen.

Skrev ett inlägg om det fina vädret.

      och en kelsjuk Gunnar.

Mirabell hade gått ut men kom in straxt efter inlägget då jag steg upp och öppnade dörren för att titta ut.

Hon är så godmodig och sällskaplig och det är Gunnar också här i stugan. Jag tror de trivs här.


I morse vägde jag 75,4 kg. Lite mer än igår men då åt jag och drack igår och lämnade inget efter mig på toan inatt.


Idag ska Erik komma hit och vi ska greja med hans bil, bromsarna bak är dåliga så det blir nya skivor och backar.

Hoppas bara att det räcker med det och att det går bra att göra det här ute i skogen. Men jag har tagit med mig verktyg av allenanda slag.

Ska även jobba vidare på bygget och då kanske vi får lite hjälp av Erik.


Vädret är fint med bara lte soldis mot horisonten i söder, 16 grader då vi gick ut till frukostplatsen och straxt efter kom katterna och kollade läget innan de gick ut för att göra något på varsitt håll.


Som jag sa skiner solen, fåglarna kvittrar och i många holkar är det fullt liv med fågelungar. Saknar bara lite mer kaffe.


Så här ser det ut här.

   

Av Jan Sandström - 1 juli 2017 06:31

Gunnar vaknade just.

Efter morgontoalett gick han till fönstret och tittar ut.

Solen skiner och det är nästan 12 grader varmt och Mirabell har redan gått ut.

Men Gunnar tycker att det är skönast att ligga mellan oss och bli kliad.

Snart stiger jag upp och får kaffe.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards