jans

Direktlänk till inlägg 17 juli 2017

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 17 juli 2017 09:16

Måndag den 17/7   fast Inger börjar sin semester idag och då upphör min  


Igår vaknade vi, konstigt nog, och det jag åstadkom  var att såga 4 timmerstockar i lagoma bitar till badtunnan och drog hem dem senare.


Kaffe och mat samt fylde klart badtunan fast den läcker som ett såll då den varit halvtom en tid och jag undrar hur länge den ska hålla ihop.

Nästa gång blir det som den Anders köpte i plast.

Sedan tog vi ett varmt bad i klart fint vatten innan middan men det var lite för varmt med nästan 40 grader.

Då börjar jag må dåligt efter en stund eller när jag stiger upp.

Igår blev jag också yr och mådde illa, svimfärdig så en snabb avsköljning i duschen, egentligen onödigt då det är samma vatten som i tunnsn men sedan lade jag mig naken på sängen och fick svalna av så mådde jag bättre och vi åt resterande spjäll och sallad till middag.


Jag satt senare på kvällen och tömde ena kameran på filmsnuttar den spelat in och det tog tid men nu har jag några som jag kommer att visa här när jag väl lagt upp dem.

Jag har lite problem att skriva med en katt mellan mig och datorn.

 


Vi hade ett rådjur ute på ängen.

       

Alltid mysigt med lite liv och rörelser i naturen.


  Slutet blev lite tokigt då jag missade knappen som stoppade.


Igår testade jag att fota med mobilen genom en kikare, och det kan funger men inte som min riktiga kamera.

Det blev kväll och sängen väntade men jag var så trött att jag skippade ljudboken igår och somnade ganska fort, men vaknade efter någon timme av värk i händerna.

Det var väl efter kedjesågen jag körde igår.


Vi glömde en hel del grejor när vi åkte hit, bl.a min blodsockermätare så det blir ingen sådan test denna måndagmorgon, men det är ju semester.

Min Dremel glömde jag också med tillbehör, eljest hade jag kunnat sitta med fräsjobb idag, men det är ju semester.

Det regnade ganska ordentligt igår och inatt, katterna var blöta när de varit ute en stund och ena mätaren, plaströret visade på 10 mm medan den digitala bara fick 6 mm.

Men jag tror jag ska flytta på den då den nu sitter på frukostplatsen och kanske kommer under trädgrenar eller vad det beror på.

Det kan också vara så att den inte hinner med när det kommer häftigt regn.


Däremot vägde jag mig och idag stannade vågen på 74,8 kg. Nu har jag gjort mig av med den där kebabrullen jag åt i fredags.

Så idag funderar vi på att tanka med mer mat inne i Vindeln, det skulle enligt prognoserna tidigare regna nästan hela dagen men nu klarnar det upp.

Däremot är det så blött överallt att det inte är roligt att greja i skogen vilket planerna är, det finns ris och pinnar att dra ihop och städa upp.


Erik ringde och nu satt de i Åre och väntade på att chokladfabriken skulle öppna men bilen larmade om fel lufttryck i däcken, fast så var det inte så jag guidade han hur man nollställer larmet.

Däremot fuskade de från STF Sylarna till Storulvån och åkte helikoptern ned.

Senare idag räknar de med att komma hem till Umeå.


Vädret håller på att klarna upp och just nu 13,2 i skuggan och som kallasi var det ändå 11 grader.


Väderstationen hittar du på vår webbsida sandstrom.vasterslatt.se

och så här ser det ut där ute.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards