jans

Alla inlägg den 22 juli 2017

Av Jan Sandström - 22 juli 2017 10:08

Ja då har stugan, förlåt plockepinn kommit till oss.

En trevlig duktig kille (småbarn) kom med lastbilen och fort lastade han av 4 buntar åt oss med hela stugan.


 

Först gick han och rekade var paketen skulle ligga och jag höjde upp telefonledningarna.

   

Nu får jag bara hoppas på att de packat någolunda logiskt så att det inte bara är en enda röra.

Det borde finnas någon form av innehållsförteckning att pricka av så att det inte bara är de papper jag fick med posten förra veckan.


 


Efter jobbet har vi druckit kaffe, igen men nu ska jag ner och se vad jag fått i paketen.

 

Av Jan Sandström - 22 juli 2017 09:18

Det var smidigt med kranbil.

Av Jan Sandström - 22 juli 2017 08:24

Lördag den 22/7


Igår steg jag upp tidigt och åkte in till stan där jag handlade lite saker till Gäststugan (arbetsnamn plockepinn) och jag hann bara hit så kom svågern med grävmaskinen.

       

Han ville gräva bredbandet innen vi fick plockepinn som kommer att läggas på infarten.


6 timmer med lunch och fika tig det och jag var slutkörd.


Sedan kom andra svågern och Ingers storasyster med husbilen och jag var på väg ned till Tavelsjö för att hämta fler lastpallar och en pressening.


Efter mat och prat blev det bad med Harry i perfekt vatten som höll exakt 37 grader.


Sent gick jag isäng och sov ganska gott.


Upp efter 7 och idag vägde jag 75,3 kg.


När jag stod på toa ringde mobilen och lastbilskillen var på tråden, eller kanlen, luften, linjen kanske och han var på väg med virke till mig.

Så snart är plockepinn här, runt 9 beräknas det ske.


Skapligt väder idag med 12-14 grader och uppehåll just nu.

Nu tycker jag att jag hör en lastbil så då säger jag godmorgon med en bild.    

Av Jan Sandström - 22 juli 2017 08:12

Nu är stugan på väg, lämnade Umeå för en stund sen och är väl här vid 9-tiden.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards