jans

Direktlänk till inlägg 25 juli 2017

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 25 juli 2017 10:33

Tisdag den 25/7


Idag fyller "moster" Margareta år så Grattis på födelsedagen från mig, Inger kommer säkert att ringa om hon inte redan gjort det.


Igår började dagen med REGN, det regnade hela förmiddan så då blev det inte mycket gjort.


Sedan kom Erik i sin bil och familjen Peter i deras bil.

Vi åt mat och fikade, Per-Gunar och Lois kom förbi och fick kaffe.

 

Med två händer och två skedar får man i sig hälften så mycket mat.

 

Jag fick två av stugans härliga mackor.

 

Erik hade köpt motorkol till min kap och geringssåg, men det blev inte bättre med dem


Sedan kunde vi gå ut och jobba lite på bygget

 

Två varv och golvreglarna fick vi dit innan byggarna gjorde kväll.


Emil och farmor plockade sten och jobbade med annat.

   


Det blev en resa ned till stan och jag skulle köpa en ny såg på Jula, men jag tror inte de hittade igen den på lagret för jag fick beskedet att den var slut, fast enligt datorn skulle och ska det vara två kvar.

 

Men vi köpte en stabil dynbox (som nu är monterad och klar uppe på utsikten) och lite annat innan vi körde över till Biltema och köpte nummer 2 på min lista.

 



Hem och prata med Maria och Mona som stod ute och grillade, när vi är borta lagar ungarna god mat.

Men det var då inte våran frys de länsat utan köpt egen mat.

Jag lastade stegarna vi hade hemma och handlade på ICA innan det bar av upp till stugan och katterna igen, tror inte de ens märkt att vi varit borta för de låg och sov på samma platser som när vi åkte.


En sen middag efter att jag monterat nya sågen och sedan lite TV innan det blev sängen.


Har sovit gott fast molande värk igår kväll och vi steg upp lite före åtta.


Idag visade vågen på 75,1 kg


Jag har varit ute och sågat med nya sågen och den är både tystare och effektivare, men så är ju klingan ny och vass.

Det blev två saker jag konstruerat för att hänga fast ett spännband ovanpå stockarna och kunna dra ned dem. Det återstår att se OM det fungerar.

Och så blev det några slagklossar av spillbitar av timmret.

Dynboxen monterade jag också ihop tidigare och nu är påtåren uppdrucken och jag ska ut till bygget.


Först ska jag rikta upp och dra till det lite så att det ligger rätt på underdelen, några väggar är lite böjda och jag ska fixera med spikbläck.

Sedan kan vi isolera och börja med golvet och jag tror det blir spikpistolen eller så skruvar jag med trallskruv som jag har ganska gott om.


Kanske hinner vi lägga på några varv men allt kan gå om stöpet för regnet hänger liksom i luften.

Mulet och svag vind men 17,3°, inatt var det som kallast 12,3° så Gunnar låg ute hela natten.


Så här ser det ut och Gunnar ligger och sover i nederkant på sin stol.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards