jans

Alla inlägg den 27 juli 2017

Av Jan Sandström - 27 juli 2017 20:25

Perfekt temperatur för mig men det sprakar i kaminen så det kommer att bli varmare vatten.

Lite tidigt för det kan bli stjärnklart ikväll.

Av Jan Sandström - 27 juli 2017 19:46

Nu har vi fått upp en hel del.

Nu blir det gott med middag och sedan dopp i grytan.

Av Jan Sandström - 27 juli 2017 09:12

Torsdag den 27/7


Det är lönedag och räkningar ska betalas, igen.


Igår jobbade vi på plockepinnstugan och hann en hel del de timmar vi effektivt jobbade.


Golvet blev klart men jag blir inte klok på hur de levererat virket, de ändspontade brädor jag trodde var till golvet tog slut så vi fick börja med nästa trave.

Så nu kommer väl inte det att räcka till loft och tak eller om de levererat två sorter då den ena tog slut hos dem.

Som jag skrev finns det ingen direkt förteckning på hur mycket det är med i köpet.


Så tyvärr Bränna Fritid kommer jag inte att rekommendera er åt andra men jag ska klaga på er när vi åker hem.


             


Men någon skogstomte har tagit kameran för jag finns med på bilder.

         


Det blev kväll och vi täckte över bygget.

 


Jag och Harry tog ett långt bad i tunan igår kväll och det var skönt i det lagom varma vattnet.


Till slut kom jag mig isäng med extra alvedon och Voltaren.

Har sovit gott och det var småjobbigt att stiga upp klockan åtta.


Efter frukost ska vi fortsätta sätta upp väggar och vi får se hur långt vi hiner men nu går det fortare än när golvet skulle skruvas.


Det är skapligt varmt ute och när vi gick upp till utsikten och nu är det 17,9°, som kallast hade vi 9,7°.

Måttlig vind och vita moln.


Så här ser det ut där uppe

 

Det är bra med bygghjälp för ensam skulle det ha tagit tid och tid är något jag har ont om. Tycker inte att jag hiner med någonting och att sommaren springer iväg utan att jag gjort någonting.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards