jans

Alla inlägg den 14 september 2017

Av Jan Sandström - 14 september 2017 09:15

Torsdag den 14/9


Igår gick åskan en bit inåt landet, lite bortanför Vännäs men det märkte jag inte något av.


Det blev en stilla promenad på 3,65 km.

 

Det blev fint väder och riktigt varmt så det blev en fin promenad men jag gick sakta, flanerade kan man nästan säga.


När jag kom hem tog det inte lång stund innan jag fick besök av svåger och svägerksa, Harry o Margareta tittade förbi och fick en kopp te till berättelsen när de åkte Hurtigrutten för en stund sedan.


De åkte hem och jag satte mig i kontoret med dagens film på TV medan jag satt med elritningen på gäststugan. Jag vill ju att det monteras så som jag vill ha det.

Inger kom från jobbet och jag hade inte gjort så mycket som jag egentligen tänkt men hade inte någon lust till någonting.


Kroppkakor till middag och sedan blev det TV senare på kvällen, ett nytt avsnitt av Det okända sändes.

Men jag var trött och somnade nästan under programmet så när det var slut gjorde jag kväll och då var klockan 10.

Inger var ute i trädgården och jobbade med pannlampa.


Det är ljuset till vänster som är Inger.


En kort stund med ljudboken och stretching innan jag släckte och somnade.


Vaknade vid ½3-tiden av ont i halsen och inte ont efter att  ha snarkat eller legat på rygg.

Somnade om och väcktes 6 för medicin och då hade jag ordentligt halsont och snorade.

Det är det jag känt av några dagar i kroppen.


Frukost inne men Gunnar och fåglarna har fått sin mat ute, Mirabell låg på mig och hon fick mat, hennes skål var tom och jag misstänker starkt han som ligger där ute. Efter hennes mat och maltpasta lade hon sig och sover gott på sängen.

Men min näsa rinner och jag har ONT I HALSEN, är inte alls på hugget för någonting, vill bara gå och lägga mig igen men det kan man ju inte göra.

Eller kan man det, jag tror jag klär på mig och sätter/lägger mig ute på altanen mot gatan, det är nordlig vind så då är det lä där.


Eljest blir det inga planer för dagen förrän Inger kommer från jobbet, då blir jag satt i arbete.

Min ischias har gett med sig en hel del men fortfarande har jag lite besvär, men inte som tidigare i veckan.

Kan det vara influensan som bidragit till det onda för det har jag känt ditigare att innan en förkylning bryter ut har jag dragits med en del värk.


Just nu 12,8° utanför fönstret och nordliga vindar, mulet men ändå lite ljust, det snöar gula björklöv.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-09-14 09:45:11

Temperatur: 13,3 °C
Lufttryck: 995,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 95 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från NNE,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 12,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 55 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 50,4 mm
Året: 333,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,8 °C
Klockan:
09:18
Temp - Max:
18,2 °C
Klockan:
12:21
Temp - Min:
10,0 °C
Klockan:
06:12
Temp - Min:
11,8 °C
Klockan:
23:21
Lufttryck - Max:
997,6 hPa
Klockan:
00:15
Lufttryck - Max:
1002,2 hPa
Klockan:
00:05
Lufttryck - Min:
995,5 hPa
Klockan:
08:27
Lufttryck - Min:
997,1 hPa
Klockan:
23:15


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:11
Sol upp: 06:00
Sol ned: 19:08
Skymning: 19:56
Dagsljus: 14:45 tim:min
Dag längd: 13:08 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 21s less daylight tomorrow
Måne upp: 23:16
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 16:35


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut i trädgården.

 

Jag är inte ens kaffesugen när jag som nu har ont i halsen men en kopp varmt te skulle smaka bättre.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards