jans

Alla inlägg den 17 september 2017

Av Jan Sandström - 17 september 2017 23:32

Fick ni något fint idag, denna speciella söndag den 17:e september?

Och då menar jag inte att det är sonen Tomas födelsedag för den är ju riktigt speciell för han och mig, ja och Sara förståss.


Nä jag tänkte på det här.

 


Själv fick ag inget av det men ett skönt bad i tunnsn blev det och jag har just druckit upp mitt kaffe så nu blir det sängen.


Imorgon blir det mer jobb på stugan OM det nu inte regnar, men här kommer jag hur som helst med ett inlägg under förmiddan.

Godnatt

Av Jan Sandström - 17 september 2017 20:32

Vi åkte ju upp till stugan med ett lass och två katter.


Direkt efter att vi plockat in det nödvändigaste så började vi med gäststugan.

 

Bilderna är kanske inte i ordningsföljd men jag iddes inte kolla efter, jag fotade både med kameran och webbkameran.

           


Extragolvet blev klart och vi fick dit några varv innan vi gick in.

Gunnar gick ut i skogen för en stund sedan och tog sig en mus, sedan låg han här i soffan ett tag men nu ville han ut igen, som det är och ska vara i stugan.

Tror Mirabell ska ut också och vi håller på att koka upp vatten i badtunnan för ett bad i mörker.

Sedan blir det kanske mer TV, nu är det en Tysk naturfilm på Kunskapskanalen.

Av Jan Sandström - 17 september 2017 09:16

Söndag den 17/9

 

 


Idag fyller storestorestorestorestorebror eller vad det nu blir år, det är Tomas som blir äldre och idag fyller han 25 år så

 

GRATTIS Tomas på födelsedagen.



Igår åkte vi till stan och jag röstade i kyrkovalet, på det rätta naturligtvis och sedan till ICA och jag gjorde en avstickare till K-Rauta för en presenning och lite annat.

Sedan hem för lunch och handlade mer virke och isolering till bygget i stugan, nu ska vi ha det mesta materialet för att få upp taket.

Efter allt kaffe och så gick jag en kortare promenad.

 

Det kom lite regn innan jag var hemma och det kändes i luftrören även om jag gick sakta.


Sedan gjorde jag nog inte så mycket, det blev TV och vi såg ett inspelat avsnitt av Morden i Midsomer innan jag gick isäng.

Förkylningen är på väg att övervinnas och faktiskt börjar jag känna mig bättre i ischiasen, äntligen.


Ljudboken en stund innan jag släckte.

Gunnar kom in några gånger inatt för att värma tassarna och sista gången var straxt före åtta så nu ligger han på min säng.


I morse vägde jag som igår 74,7 kg och det är otroligt att jag kom under 75 kg till slut. Fast jag har ju inte ens ansträngt mig för det.


Nu ska vi bara plocka ihop och åka upp till stugan med lasset och annat för att vara där några dagar.

Katterna får följa med den här gången och det ser ut att bli skapligt väder för stugjobbm i alla fall idag.

Det kommer mer regn men bara det inte regnar dagtid så går det.


Just nu har jag 10,5° utanför fönstret och solen har kommit fram, nästan ingen vind heller.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-09-17 09:30:11

Temperatur: 10,0 °C
Lufttryck: 1022,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 95 %
Vindstyrka: 0,8 m/s från W,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: 10,0 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 49 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 3,9 mm
Månaden: 54,3 mm
Året: 337,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
10,3 °C
Klockan:
09:18
Temp - Max:
13,1 °C
Klockan:
14:43
Temp - Min:
6,2 °C
Klockan:
05:13
Temp - Min:
5,4 °C
Klockan:
05:50
Lufttryck - Max:
1022,6 hPa
Klockan:
08:59
Lufttryck - Max:
1020,4 hPa
Klockan:
23:49
Lufttryck - Min:
1020,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1003,0 hPa
Klockan:
00:01


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:20
Sol upp: 06:08
Sol ned: 18:57
Skymning: 19:45
Dagsljus: 14:25 tim:min
Dag längd: 12:49 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 20s less daylight tomorrow
Måne upp: 01:56
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 18:23


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här såg det ut för en stund sedan

 


och så här ser det ut nu.

 

Nu ska jag plocka ihop verktyg och annat som ska med.


 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards