jans

Alla inlägg den 19 september 2017

Av Jan Sandström - 19 september 2017 09:21

Tisdag den 19/9


Igår jobbade vi på plockepinn, alltså gäststugan vi håller på att sätta upp här.

Och det gick över förväntan, min förväntan då för väggarna är uppe och takstolarna eller plankorna längst efter där uppe.

Det kom lite disregn när vi nästan var klara men det upphörde tacksamt nog och vi fick upp presenningen som jag sedan med stor möda fick fast runt om.

Kan bara säga att det är HÖGT.

         

Fler och större bilder i gårdagens sista inlägg om bygget.


Men nu börjar det verkligen svåra jobbet, att få dit taket utan att ramla ned.

Jag har en om hur jag ska göra, jag låter andra jobba.

Nä vi får ta det allt eftersom och jobba från ena sidan till den andra med allt från undersidan till takplåten.

Det kan fungera.


Efter jobbet var jag totalt slutkörd och satt en stund och såg på TV medan Voltarenet fick verka och innan badvattnet var varmt och jag kröp ned i badtunnan.

Det var skönt för den onda kroppen för jag hade ONT överallt

Ivanligt varmt vatten men uppemot 40° som jag inte tål i vanliga fall men nu var det skönt och utan mössa med småregn så kyldes huvudet av och jag klarade huvudvärk och illamående, men det var ändå nära att det blev överhettning i "datorn".


Senare såg vi först om handilappade som gjorde galenskaper och sedan ett naturprogram på kunskapskanalen.

Efter 22 gick jag isäng en stund med ljudboken och släckte tidigt, Har ändå sovit gott men det är nog av ren utmattning.


Först ½9 steg vi upp, jag vägde 75,1 kg och det lär ska regna senare idag enligt YR

Meteogrammet: Vindelns Kommun

så det ser inte bra ut men nu kan vi jobba lite under tak på stugan.


I morgon onsdag som barnen tänkt komma upp för att arbeta på stugan men det går nog inte.

Fast de kan ju komma ändå och det har ju hänt att prognoserna haft fel, det kan ju komma snö.


För det är kallt ute,just nu 5,7° utanför fönstret och rätt vad det är skiner solen, eljest rätt så gråmulet och det blåser en nordlig vind.

 


De här två vet hur man ska utnyttja dagen bäst.

   

Fast de har väl varit ute och rumlat om inatt.


Så här ser det ut och ingen björn i sikte över ängarna.

   

Nu ska jag passa på att bära in ved så vi kan elda i kaminen, sedan mer kaffe.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards