jans

Alla inlägg den 21 september 2017

Av Jan Sandström - 21 september 2017 10:01

Torsdag den 21/9


Igår åkte jag som hastigast in till stan och handlade samt hämtade en del grejer.

Tryckluften min hade gått sönder, det har hänt några gånger att röret från pumpen till tanken lossnat och nu gick det inte att få dit igen.

Så det blev ett nytt vattenrör och kopplingar.

Jag köpte även en fin fallskyddssele med lina och krokar på K-Rauta

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/fallskyddspaket-honeywell-1-miller-1013730


Efter utförda ärenden åkte jag tillbaks hit i regnet för det regnade i stan och här, men mest där.


Sedan kom Peter, Emil och Erik hit och efter mat och prat jobbade vi lite med att sätta upp plast och läkt under taket.

 

Så nu har Inger fått ett jättestort växthus.  


Maria kom senare upp i Eriks bil och vi åt middag och efter det fikade rulltårtstårta då hon fyllde år igår. 25 år blev lilljäntan.

Jag och Erik gick ut till grishuset och kom in till ytterdörren som står där så jag kunde kolla vad det satt för lås där.

Det satt ingenting, varken låskista eller handtag så då vet jag det och ska plocka ihop någonting när vi senare åker hem.

Något mer direkt arbete blev det inte för oss men jag gick ut och drog i några skruvar och förstärkte lite innan jag gick in och gjorde mig i ordning för ett skönt bad i tunnan.

Det var ljuvligt i vattnet, varmt, tyst och mörkt. Hade jag haft en flytkrage kunde jag ha somnat.

Men allt skönt tar slut och jag gick in igen, Inger orkade inte bada igår kväll.


Inne blev det film och en actionfilm på kanal 6 med John Travolta i Paris, jag undrar hur många som dödades i filmen, alltså filmdödades. Det var nog nått hundratal men så var det en actionkommedi.


Det blev kväll och det blev natt, jag hade VÄRK men sov ändå och katterna sprang ut och jagade möss, eller vad de nu gjorde.

De var då blöta då de kom in emellan varven.


Steg upp och idag vägde jag 75,6 kg. Inte bra med födelsedagar och en massa god mat, nu blir det till att dra in på maten.


Idag blir det jobb ine under tak för det regnar ute men alltid finns det någonting att göra och så ska jag bada naturligtvis.


Det är en grå dag och molnen hänger lågt, dimman har dock lättat och temperaturen ute är +9,0°


Men det var kallt häromdagen också och det hindrar inte att man äter en kall filtallrik till lunch, UTOMHUS.

 


Men hösten är ganska fin även om jag vill ha sommar och varmt.

 


Men man skulle nog bli ganska less att ha samma årstid och väder varje dag.

 

Bilderna är ifrån igår men det ser likadant ut idag, bara lite gråare och regningare och nu går jag in i rummet till braskaminen.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards