jans

Direktlänk till inlägg 24 september 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 24 september 2017 09:48

Söndag den 24/9 och tänk, bara tre månader till julafton och alltså bara 6 månader till vår. Tiden går fort.


Igår hade jag en sämredag, dels släpper inte min ischias och inte heller förkylningen som kommit tillbaks.

Jag som kände mig skapligt bra tidigare men nu snorar jag igen.

Igår hade jag ingen ork och Inger trodde hon hade tandproblem så det blev akut upp till lasarettets tandklinik.

Men där hittade de ingenting utan trodde hon grävt för mycket i tandköttet så att hon blivit svullen.

Så istället för alla tusenlappar jag sett flyga iväg blev det ett par hundra kronor.


Maria och Tomas turades om att ha bilen och jag satte/lade mig på soffan för att läsa boken men hann bara några sidor innan jag tydligen somnade.

Vaknade straxt före två (14) och visste inte var jag var eller vad klockan var, alldeles vilsen i hjärnan men det ordnade sig bara jag fick vara vaken några minuter.

Då blev det kaffe med medicin och så gjorde jag en kanna te till Inger som just kom hem från lasarettet.


Lite datorjobb och utskrift av kackkort som Inger ska skicka iväg.


På kvällen såg vi "Den enfaldige mördaren (1982)" på SVT Play, hade den inspelad men då fick jag ingen textning.


Gick isäng runt midnatt och jag gjorde ett ordentligt pass bengympa i sängen med stretchning för jag hade inte orkat med någon promenad under dagen.

Gunnar kom in och lade sig mellan mina ben men det klarade jag inte av utan han fick flytta på sig. Innan han gick ut igen.

Ljudboken i lurarna och sedan sov jag tungt.


Vaknade före sex, toa och medicin och sedan somnade jag om igen.

Klockan åtta steg vi upp och idag vägde jag 75,1 kg och det går nedåt igen men jag har ont i höften/ändan och tjock i näsan/huvudet. Att inte flunsan kan släppa, huvudet är som en havregrynsgröt.

Orkade inte duscha i morse och så ville jag inte ockupera toaletten då Tomas skulle dit, han åker hem senare idag.


Jag kan säga att jag inte är på humör för någonting och det ska bli en solig fin dag enligt prognoserna så tanken var att jag skulle ut på en MC-tur, men jag vet inte om jag orkar eller ids.


Maria ska ha sin födelsedagsfest/fika här hemma i kväll men då får jag hålla mig undan så att jag inte smittar alla.

Kanske blir det en promenad idag, det borde bli det men då tror jag inte det blir någon lång.


Just nu är det gråmulet ute, blåser en aning och det snöar gula björklöv.

Idag visar termometern +11,6° och det ser bättre ut än igår.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-09-24 10:15:09

Temperatur: 11,9 °C
Lufttryck: 1043,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,5 m/s från NNE,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 11,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 52 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 67,2 mm
Året: 350,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,9 °C
Klockan:
10:13
Temp - Max:
12,1 °C
Klockan:
15:24
Temp - Min:
10,3 °C
Klockan:
00:33
Temp - Min:
8,9 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1043,1 hPa
Klockan:
10:12
Lufttryck - Max:
1040,9 hPa
Klockan:
23:45
Lufttryck - Min:
1040,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1036,2 hPa
Klockan:
04:27


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:41
Sol upp: 06:28
Sol ned: 18:33
Skymning: 19:20
Dagsljus: 13:39 tim:min
Dag längd: 12:05 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 19s less daylight tomorrow
Måne upp: 11:41
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 19:49


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut i trädgården.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards