jans

Direktlänk till inlägg 25 september 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 25 september 2017 09:26

Måndag den 25/9


Igår gjorde jag det vanliga, ingenting. Nästan ingenting i alla fall men det beror ju på vad man räknat till att göra något.

Körde en kortare sväng med hojen då bilen var utlånad och sedan satt jag och räknade på nästa inköp till gäststugan.

Den blir dyr den stugan och nu räknade jag på isolering och ny fasad på utsidan.

Men först ska ju taket upp när 17 det ska bli av.


Mejlade Carstedts om service på bilen och så ett mejl till kiropraktor Maria Bronemo.

Nyss fick jag svar på mejlen, Maria ska jag till imorgon klockan 11 och bilen ska in på onsdag mellan 7:30 och 16.

Där är jag besviken för tidigare kunde jag avtala en mer bestämd tidpunkt och så satt jag och väntade eller hjälpte Albert med servicejobbet.

Nu vill han att jag lämnar bilen och det får jag göra imorgon eftermiddag för 7:30 är jag knappast uppe och pigg nog att köra dit och ta mig hem igen.

Men skönt att bå det där bortgjort.


Emil kom förbi och föräldrarna lämnade han för att handla lite, det hade Emil inte något emot utan han hjälpte inger i trädgården eller lekte med bilarna uppe på altanen hos mig. Maria kom och gjorde tårta som hon skulle bjuda kompisarna på senare.

Tomas kom liksom Maria och vi åt middag, sedan kom Erik då jag var på väg ut på en promenad.

 

Det blev en vanlig runda på 2,6 km men av och till kände jag av min rygg/höft så då fick jag dra ned på takten och ta det lugnt.


Väderprognoserna hade sagt sol och fint väder men det blev inte så utan mulet och grått hela dagen.

Väl hemma hade de andra fikat och jag tog min tårtbit, smarrigt gott och kaffe till i rummet där jag såg på TV.

Satte på en gammal svensk film jag spelat in och sedan körde Inger ned Tomas till tåget och jag fastnade vid datorn med mina siffror innan jag sent gick isäng.


Har sovit ganska tungt inatt och steg upp ½8

Måndag så då är det blodsockertest, idag fick jag 5,8 mmol och vikten 74,9 kg.


Det blir väl en promenad eller det måste bli det och så blir det väl en massa siffror igen.

Eller så lägger jag mig på soffan och läser (sover) en stund innan matinéfilmen.

Egentligen är jag inte på humör för någonting, min förkylning är inte borta men idag mår jag ändå lite bättre.

Jag får se hur det blir idag, Inger jobbar igen efter en veckas semester så jag är ensam med katterna.


Vädret är som igår, grått och mulet och det blåser en del, +9,0° och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-09-25 10:00:09

Temperatur: 9,6 °C
Lufttryck: 1047,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,2 m/s från NNE,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 9,6 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 51 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 67,5 mm
Året: 350,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
10,3 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
14,0 °C
Klockan:
13:17
Temp - Min:
8,9 °C
Klockan:
06:57
Temp - Min:
10,3 °C
Klockan:
00:33
Lufttryck - Max:
1047,5 hPa
Klockan:
09:46
Lufttryck - Max:
1046,1 hPa
Klockan:
23:47
Lufttryck - Min:
1046,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1040,7 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:43
Sol upp: 06:31
Sol ned: 18:29
Skymning: 19:16
Dagsljus: 13:33 tim:min
Dag längd: 11:58 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 21s less daylight tomorrow
Måne upp: 12:57
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 20:06


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut och jag måste ut och plocka ihop några leksaksbilar som ligger på bordet och gräsmattan.

Det kan jag ju göra medan kaffefattnet kokar upp. Hoppas det finns kvar nån tårtbit.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards