jans

Direktlänk till inlägg 22 december 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 22 december 2017 11:40

Fredag den 22/12


Igår tog jag och Inger en promenad i det fina... i snålblåsten. Det såg fint ut när vi gick iväg och termometern visade +2,0° så jag tog av mig tröjan och hade bara en tunn under jackan, likaså barbent i täckbyxorna men handskarna blev tunna fast jag tänkt ta varmare, men det var ju varmt ute.

Fast när jag gått en bit blev det kallt så istället för att gå till Lundåkern och brobygget svängde vi upp mot Grisbacka och sedan ned till Rödäng och hem igen.

 


Senare på eftermiddan kom Harrys på middag och de stannade till kvällen.

Jag satte mig senare och såg Kylie Minogue sjunger in julen på SVT1, en fin show med fin härlig musik och fina flickor.

 

Tänk att "tanten" är 49 år och orkar hålla igång men de som slet hårt var dansarna.

Inger gjorde julskinkan men den bit jag tog var inte bra, jag gillar vitt fett men inte det som nu var på änden. Men den blir kanske bättre när man kommer längre in.


Så efter midnatt gick jag isäng och sov gott under natten fast jag hade förkylningssymptom hela gårdagen med småont i halsen.

I morse hade Inger cyklat iväg till jobbet, jag steg upp vid åtta och hade öm vänstervrist, skitont att stå på foten, en skön dusch med varmvatten och lite massage på vristen, rakade mig slät och skön.

Stod naken och gjorde frukost när mobilen ringde, det var Anders som undrade om jag kunde köra han toll NUS, han hade tid klockan 10. då hade jag 45 minuter dit. Snabbt klä på mig och snabbfrukost.

Anders kom med sin hyrbil, en nästan sprillans ny folkvagn.

   

En digital skärm till instrumentpanel och massor av knappar, en helt underbar sak att gå köra.

 

Men jag pillade inte allt för mycket då jag körde upp han på sjukhuset för sin ögonbottenfotografering.

Man ska ju inte köra bil efter en sådan.


Jag körde hem och parkerade "rymdskeppet" och tog min egen bil och åkte ut för att köpa en julklapp och sedan till Maria J som fick sitt julkort och den Tamagotchi jag fixat i ordning. Det är ju Antonia eller Anty som ska ha den och nu har de ju blivit populära igen. Jag har svårt att förstå hur stor hon blivit ute i landet, lilltjejen.

Kanal

 Anty
Anty Vlogs
År som aktiv2011–
GenreSkönhet
Livsstil
Videoblogg
Prenumeranter200 000+ (Anty)
120 000+ (Anty Vlogs)
(augusti 2017)
Visningar30 000 000+ (Anty)
10 000 000+ (Anty Vlogs)
(augusti 2017)





  

Kollade mina kameror och det ser fint ut i stugan.

Skönt att inte behöva skotta.

 

Här hemma står hyrbilen parkerad och Anders gick ned på stan direkt från NUS och kanske tar han sig hit hem på egna fötter eller så får han ringa så hämtar jag upp han.

 

Gunnar och Mirabell tar dagen med ro på våran säng.

 


Inger slutar tidigt idag, kortdag som hon har och idag kommer barnen hem för julbord klockan 3 då Inger jobbar av och till under julhelgen.

Jag har fortfarande ont i min vrist, vad det nu är. Hoppas inte det nån jhäkla artros som börjar komma där också.


Sitter och ser/lyssnar på Kylie Minogue som jag spelade in igår så jag blir lite distraherad och tappar tråden   


Det är en fin dag idag men jag tror inte det blir någon promenad, dels tidsmässigt och så har jag min vrist att tänka på, kanske skulle linda den.

Men solen skiner och det är -3,7° och inte någon blåst.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-12-22 12:30:11

Temperatur: -0,8 °C
Lufttryck: 1012,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 86 %
Vindstyrka: 0,8 m/s från NW,
i byarna 1,4 m/s
Kyleffekt: -0,8 °C
Inne hos oss. Temp: 22,6 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 102,6 mm
Året: 611,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,6 °C
Klockan:
11:58
Temp - Max:
2,2 °C
Klockan:
11:50
Temp - Min:
-4,6 °C
Klockan:
03:58
Temp - Min:
-2,3 °C
Klockan:
06:50
Lufttryck - Max:
1012,2 hPa
Klockan:
11:54
Lufttryck - Max:
1018,4 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
1008,4 hPa
Klockan:
04:56
Lufttryck - Min:
1010,1 hPa
Klockan:
23:59


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:12
Sol upp: 09:29
Sol ned: 13:46
Skymning: 15:03
Dagsljus: 06:51 tim:min
Dag längd: 04:17 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 0s more daylight tomorrow
Måne upp: 11:19
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 18:39


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut här hemma i trädgården.

 

Jag fick ju kaffe och gott hos Maria men nu kanske jag skulle ta nån mat, eller så får det vara till senare. En smörgås räcker.

Säger ändå

 

fast klockan är ½1.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards