jans

Alla inlägg den 3 januari 2018

Av Jan Sandström - 3 januari 2018 10:09

Onsdag den 3/1


Redan den tredje, tänk vad tiden går fort.   


Igår gick jag en promenad ned till Lundåkern. Jag har blivit dålig på att vara ute på mina promenader men det har sina personliga orsaker jag inte tar upp här och nu. Kanske någon gång i framtiden.

 

Det blev en sväng på 4,1 km och det var många som tog en promenad men det var skönt att jag vände hem efter 20 meter och tog på mig broddarna.

Vid centrum nästan hemma stötte jag ihop med grannen som tackade för snöskottningen, hon hade just varit hem till mig med en blombukett.

 

Erik kom hem just som jag gick ut och när jag kom hem en timme senare var han på väg hem igen efter att ha klippt sig, det är Inger som är familjefrisör, men inte till jag som inte klippt mig på många år. Det blir inte längre än det jag har nu.


Inger ville ha hjälp med att städa och rensa bland datafiler och dokument, det tog tid och vi han bara en bråkdel då Anders ringde och ville ha hjälp med att hämta snöslungan han köpt på nätet.

Klä på mig och hänga på släpvagnen, leta mig till en adress ute i Röbäck där jag lastade slungan och Anders gjorde upp affären.

Jag körde till Stöcksjö medan Anders åkte och tankade bensindunken.

Framme lastade jag av och körde lite med slungan men jag skulle vilja göra några justeringar och smörja upp en del så jag ska nog ta hem den hit och ställa in den i garaget där det är varmt så det går att jobba med den.

Det är en stor slunga jämförbar med den jag har.

 


Väl hemma igen åt vi middag, blöta och framför TV:n där vi såg Strul som sändes på TV4 men dålig kvallitet så jag plockade fram en inspelning jag har, efter den såg vi Drömkåken som jag tycker är bättre och sedan blev det sängen med ljudboken.

Inger stannade kvar uppe och såg på någon sport på is med en svart gummibit de slog på med träpinnar, Hockey kallade hond det.


Jag hade lite svårt att somna då jag är inne i en huvudsnurrarperiod, något som återkommer med jämna ojämna perioder men det brukar gå över efter några dagor, veckor.


Idag vet jag inte vad det är för planer, men jag borde åka till Anders och dra lite nätverkskabel fast det känns lite jobbigt, just nu känns allt jobbigt. Jag får se vad det blir idag.


Det var något över noll när vi gick isäng men nu är det -11,7° här ute, klart eller nästan klart men för en stund sedan blev det dimma och tempen tvärföll ett par grader.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-01-03 10:30:10

Temperatur: -12,4 °C
Lufttryck: 1001,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,2 m/s från SW,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: -12,4 °C
Inne hos oss. Temp: 22,9 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 0,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,7 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
0,8 °C
Klockan:
22:54
Temp - Min:
-12,5 °C
Klockan:
10:12
Temp - Min:
-0,7 °C
Klockan:
11:13
Lufttryck - Max:
1001,5 hPa
Klockan:
10:27
Lufttryck - Max:
999,0 hPa
Klockan:
16:52
Lufttryck - Min:
997,7 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
994,7 hPa
Klockan:
00:01


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:11
Sol upp: 09:24
Sol ned: 14:03
Skymning: 15:17
Dagsljus: 07:06 tim:min
Dag längd: 04:39 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 8s more daylight tomorrow
Måne upp: 16:43
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 09:41


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut där ute.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards