jans

Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Jan Sandström - 20 januari 2018 09:56

Lördag den 20/1


Sexbilder, fast här borde jag tillämpa eländet särskrivning..


Igår började jag dagen med att skjutsa Anders då han för tillfället är utan bil, sedan åkte jag till stugan med snöslungan och skottade, på vägen dit var den några renar ute på vägen vid infarten till Hundsjön, Rödåsel.

Jag trodde att lastbilen jag mötte skulle köra på en av dem men det gick bra.


I stugan var det ganska mycket snö och nästa gång får jag nog skjuta upp sidorna på slungan, kantskärare kanske de kallas.


I webbkameran som jag kollar hur mycket snö det är på bilplatsen syntes för några dagar sedan plötsligt en trädstam framför kameran.

 

Men jag listade fort ut att det bara kunde vara en liten kvist,

 

Den har blåst ned från trädet och fastnat på kameran.

 


Här syns det inte så bra ser jag.

 


Väl hemma hade Maria kommit och det var länge sedan hon var hem. Nu plockade hon ned brädan och allt som hör till för att åka i backarna. Hon ska ju vara lärare i Bräntbergsbacken till små nybörjare. Tror jag.


Jag hann ligga en liten stund men somnade inte riktigt.

Senare fortsatte jag att gå igenom inspelningar och suddade ut ett antal filmer jag sett, hade dåligt ljud eller inte lockar att se.


Efter det blev såg jag en gammal film i sin helhet, Inger kom och vi såg två filmer, den sista från Netflix, The Vault (2017) men vi missade att kolla vad det var.

 

Vi såg då filmen men inte kan jag säga att det var någon höjdare direkt.


Sedan sängen bla, bla, bla.


Upp tidigt i morse för klockan 9 skulle jag hämta Maria vilket jag gjorde och hon skulle till Bräntbergets skidbacke.

Sedan åkte jag till BYGGmax för att handla lite men lamphållaren jag skulle ha fanns inte där. Måste kolla ordentligt nästa gång att det finns det jag ska ha men jag fick tag på lite annat smått och nyttigt jag behöver.


Så jag ska se om det blir en promenad ned på stan idag och Clas Ohlson för där ska lamphållaren finnas.

Det är en liten specialare, E14 med helgängad utsida för att fästa lampskärmen. utan gängning har jag många i mitt lager.

Den ska dessutom vara svart. Vad gör man inte för att tillfredställa hustrun och boende på hennes jobb för lampan tillhör någon gamling där. Tror jag.


Men det lockar inte att gå till stan för det har snöat och är oplogat, alltså lite tunggått.

Kan det ha kommit 5 cm lätt pudersnö, ungefär, Tror jag.

Det blir varmare ute, just nu -4,9°, nyss var det 9 grader kallt. Mulet, svag vind och kanske någon enstaka snöflinga.


Väderstationen visar då Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå Vindmätaren har frusit fast.
Aktuella värden:
2018-01-20 10:15:09

Temperatur: -4,8 °C
Lufttryck: 1014,6 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -4,8 °C
Inne hos oss. Temp: 22,2 °C Fukt: 28 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 15,3 mm
Året: 15,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-4,8 °C
Klockan:
10:10
Temp - Max:
-6,4 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-10,1 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-11,3 °C
Klockan:
19:25
Lufttryck - Max:
1014,7 hPa
Klockan:
10:07
Lufttryck - Max:
1014,2 hPa
Klockan:
23:39
Lufttryck - Min:
1013,5 hPa
Klockan:
06:19
Lufttryck - Min:
1004,8 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:48
Sol upp: 08:51
Sol ned: 14:50
Skymning: 15:53
Dagsljus: 08:05 tim:min
Dag längd: 05:59 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 37s more daylight tomorrow
Måne upp: 09:56
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 19:05


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut i trädgården, småfåglarna trivs då hos mig och det är kul och roligt. Fast de fastnar sällan på bild och tur det för då hade det blivit 7 bilder.

 

Inger sa att vi ska vara barnvakt åt Emil så jag får se hur det blir med promenad idag.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards