jans

Alla inlägg den 10 februari 2018

Av Jan Sandström - 10 februari 2018 20:21

Och film till

Av Jan Sandström - 10 februari 2018 10:34

Lördag den 10/2


Igår var en dag som inte var kall. Eller det var ju kallt ute men inte som tidigare utan nu höll sig termometern runt noll eller ett par streck ovanför nollan. Men det blåste lite för mycket.

Jag gick i alla fall ut på en promenad med dubbarna under skorna.

 

Det blev en vanlig runda genom Sandåkerns höghusområde och där blåste det mellan husen, tidvis som att gå i en vindtunnel.

Men längre upp på Grisbacka och nere på Rödäng kändes det skönare.

Jag fick ihop 3,3 km på 43 minuter och det var skönt att komma hem till värmen och kaffekoppen.


Tomas ringde och vi pratade länge om ditt och datt, Alex och Harry (barnbarnen), Tomas var på väg ut på stan för att byta en BH han tidigare köpt åt Sara och som inte passade hennes mjölkstinna bröst.

Tänk så enkelt idag och jag tror knappast min far skulle ha åkt ned på stan för att köpa en BH åt mamma.


Inger kom hem och vi åt middag, en kycklingsallad då vi såg det senaste avsnittet av Bron. Nu måste vi vänta på att nästa kommer på TV i helgen och det sista nästa helg.


Sedan var det dags för efterrätt, Semlor. Men tji fick vi. Grädden var sur så det blev ett par micrade bullar till filmen vi såg.

Hade spelat in Sex Tape.

Men vilken skitfilm. Pratig och rörig och dåliga skämt.

"Annie och Jay tycker att det är dags att få tillbaka lite glöd i samlivet. De beslutar sig för att spela in sina aktiviteter i sängen. En inspelning som hamnar på ett antal surfplattor som de givit till familj och vänner som gåva..."


Lite mer datorpyssel innan vi gick isäng. Gunnar trodde det var mars så han skulle bara ut men det var väl skönt att det inte var så kallt ute.


Jag låg och lyssnade på ljudboken till klockan 2 då jag tvinade mig att stänga och sova.

Gunnar låg då mellan mina ben och jag hade värk i händer och knän men somnade och har sovit tungt och massor av konstiga och knasiga drömmar.

Dock inga erotiska vad jag kommer ihåg så filmen igår var nog riktigt usel trots lite sexscener av det banala slaget.


Steg upp och vägde mig innan dusch och frukost, idag stannade vågen på 76,6 kg.

Idag var nog sista tidningen som gick att läsa på ett tag och inte heller gick det att lyssna på radion.

Bara en massa sport överallt och det avskyr jag. Allergisk mot det.


Appropå allergi så mejlade jag hälsocentralen och förnyade mina recept på värk och allergimedicinerna.


Idag har jag tänkt lasta slungan och åka upp till stugan, får se om det behöver skottas, eljest ska jag släcka ljusslingorna som hänger i träden. De gör inte samma intryck nu när våren närmar sig för idag skiner solen, av och till.


Just nu -0,1° här utanför fönstret, solen skiner ibland men det blåser och är mulet där borta över industrihusen.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-02-10 11:00:11

Temperatur: 0,5 °C
Lufttryck: 1020,6 hPa och Rising
Luftfuktighet: 86 %
Vindstyrka: 5,8 m/s från SSW,
i byarna 8,5 m/s
Kyleffekt: -4,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 28 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 2,7 mm
Månaden: 3,0 mm
Året: 24,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,5 °C
Klockan:
10:59
Temp - Max:
1,2 °C
Klockan:
13:21
Temp - Min:
-1,9 °C
Klockan:
03:25
Temp - Min:
-1,4 °C
Klockan:
01:25
Lufttryck - Max:
1020,8 hPa
Klockan:
09:46
Lufttryck - Max:
1020,2 hPa
Klockan:
23:49
Lufttryck - Min:
1019,7 hPa
Klockan:
05:56
Lufttryck - Min:
1016,9 hPa
Klockan:
06:49


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:57
Sol upp: 07:50
Sol ned: 15:58
Skymning: 16:50
Dagsljus: 09:53 tim:min
Dag längd: 08:08 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 25s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:36
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 10:36


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut där ute.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards