jans

Alla inlägg den 13 februari 2018

Av Jan Sandström - 13 februari 2018 16:53

Jag satte på och började se en film, The Darwin Awards (2006) och då dök helt plötsligt två figurer upp som jag tyckte såg bekanta ut och till slut klickade det till.

Det var ju Adam Savage och Jamie Hyneman. De som har Mythbusters.

 

 

Såklart det handlade om raket på en bil.

             

 

Men nu ska jag återgå till filmen innan jag ska ut och skotta, traktorn passerade nyss då han plogade vägen.

 

Men det såg inte ut att bli så mycket.

Av Jan Sandström - 13 februari 2018 10:56

Nu fick jag upp videon men det var lite struligt. Det måste finnas ett enklare sätt.


 

Av Jan Sandström - 13 februari 2018 10:20

Tisdag den 13/2


Stora semmeldagen idag men idag lär jag inte få någon semla, åt min senaste i förrgår, eller var det igår morse.

    Det har blivit några semlor och imorgon kanske jag skulle gå förbi Ullas Kondis och se om de har gårdagens till bra pris för kring 40:- är för mycket för semlan.


Igår gick jag bara min promenad inne på bandet och jag fick ihop en halvtimme.

Skulle se på min serie på Netflix men fick meddelane att för många skärmar var anslutna. Jag kan ju se på två samtidigt med mitt abb. och nu var de upptagna. Men jag kunde utöka till 4 skärmar till något pris jag inte kollade.

Kunde det ha varit barnen som var inloggade på min Netflix. Hur som helst så lyckades jag fippla bort deras profiler på något sätt så nu finns bara min, de kan ju se ändå men då har de inte egna favoriter och så blir det fel vilka filmer man sett.


Det blev senare matinéfilm som jag såg tillsammans med kisse, nu var det Gunnar som låg i mitt knä.

Peter kom förbi och hämtade kattmaten men Emil och mamma fick sitta kvar i bilen. De hann bara åka iväg så ringde det än en gång på dörren.

Det var en snickare som erbjöd sina tjänster och undrade om vi skulle byta fönster, jag visade på sovrumsfönstret och att vi redan bytt men pratade en stund vid dörren.


Värmde matlåda till middag, kyckling och ägg som jag lade på en macka.

Sedan blev det film under kvällen, såg bl.a The Cloverfield Paradox som var riktigt bra.


Då hade Inger kommit hem och senare gick vi isäng. Jag med min ljudbok men utan katt, han kom senare upp i min sängen mellan mina ben.

Eljest har jag sovit ganska gott, upp runt åtta, väga, duscha, frukost och tidningen med korsord och nu sitter jag här.


Det SNÖAR idag. Både i stugan och här hemma.

 

Så det lär bli en dag då jag ska ut och skotta snö men stugan ids jag inte åka till idag.

Men imorgon ska det bli fint väder enligt YR.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-02-13 10:30:10

Temperatur: -1,4 °C
Lufttryck: 1010,6 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,4 m/s från ENE,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: -4,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,6 °C Fukt: 30 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 3,0 mm
Året: 24,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-1,4 °C
Klockan:
10:22
Temp - Max:
-3,4 °C
Klockan:
12:58
Temp - Min:
-4,1 °C
Klockan:
00:15
Temp - Min:
-5,0 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1011,1 hPa
Klockan:
06:01
Lufttryck - Max:
1013,4 hPa
Klockan:
00:24
Lufttryck - Min:
1010,4 hPa
Klockan:
02:39
Lufttryck - Min:
1010,4 hPa
Klockan:
14:47


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:49
Sol upp: 07:40
Sol ned: 16:08
Skymning: 16:59
Dagsljus: 10:10 tim:min
Dag längd: 08:28 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:08
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 13:00


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här eländigt ser det ut här hemma.

   


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards