jans

Alla inlägg den 16 mars 2018

Av Jan Sandström - 16 mars 2018 08:39

Fredag den 16/3


Och så har halva mars gått, snart midsommar och då vänder det mot mörkare tider igen, visst är jag snäll.   


Igår hade jag tid hos läkaren på vårdcentralen och satt där vid den här tiden.

Och det gick som väntat när man träffar en läkare att det ska ändras på ens vardag som fungerat och fungerar så fint.

Men det kanske blir bättre utan värktabletter eller mindre av dem.

Jag har ju redan dragit ned på Tradolanet och äter bara hälften av tidigare men det kanske är det som ger mig den nattliga värken.

Men hon sa att Tradolan är vanebildande, som om jag inte visste det, och ibland tror jag inte det är bättre med andra alternativ som att jag ska äta mer Alvedon och så måste jag smörja med mycket mer Voltaren för att överhuvudtaget få sova.

Jag kanske skulle ta och börja med de där sömntabletterna jag har en ask av men då blir jag bara så dåsig halva dagen efteråt och DET är inte särskilt trevligt.


Det blev en liten omväg hem och så kaffe och lite nudlar till lunch.

 

Det blev 3020 meter fram och åter.


Ingen ljudbok då Inger följde med men när hon cyklat iväg till sin jobbkurs och jag tog ljudboken och en promenad i det soliga fina vädret men kallblåst.

 

Nu gick jag bara 2800 meter.


Jag fortsatte sitta ute i solskenet och läste boken jag köpte häromdagen.

 

En intressant gripande berättelse av mina Internetvänner.


Jag gick in och gjorde annat, Ingenting alltså men orkade inte till soffan.


Inger kom hem och vi åt middag till några avsnitt t av Team Bachstad och nu första säsongen där de ska köra en brandbil från Oslo till "Långtbortistan".

Efter det tittade jag på något annat innan det blev sängen.


Samma som tidigare nätter fast ändå inte, jag hade ondare och sista titten på klockan visade Pi, alltså 14 över 3.

Men jag somnade ändå till slut och då med hörlurarna på och ljudboken för att skingra tankarna.

Jag får backa tillbaks och börja om från bokmärket jag satte då jag var vaken.


Upp i morse och lite mindre stressad även om dagen är ganska uppbokad för mig men det är först senare i eftermiddag då jag ska hämta Inger på jobbet och sedan barnbarnet Emil på förskolan, mamma är ute på vift och söker jobb.

Hoppas det går bra för Anna och att hon får jobbet. Eller var det skola hon skulle gå, det är nog det senare men det är väl ett jobb det också att utbilda sig.


När jag ändå är på Ersboda ska jag svänga in till Biltema och köpa ett antal elastiska bindor. Deras är mycket billigare än Apotekets och även om kvaliteten inte är densamma kan jag säkert byta 4-5 av deras billiga än Apotekets dyrare.


En promenad kanske jag tar där uppe som omväxling till Västerslätt.


Vi ska ju få ännu en solig dag, som om vi alltid haft sådana men imorgon lär det bli mulet fast varmare och på söndag över nollstrecket.

Det bådar inte gott för Inger som ska ta tåget söderut på söndag kväll, det lär väl bli inställt av någon anledning.


Just nu har jag -5,7°, solsken och aningen blåst.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-03-16 10:30:10

Temperatur: -1,9 °C
Lufttryck: 1037,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 53 %
Vindstyrka: 2,3 m/s från N,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: -5,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 28 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 1,5 mm
Året: 29,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-1,9 °C
Klockan:
10:29
Temp - Max:
1,6 °C
Klockan:
15:19
Temp - Min:
-17,2 °C
Klockan:
03:19
Temp - Min:
-17,5 °C
Klockan:
22:28
Lufttryck - Max:
1037,4 hPa
Klockan:
09:19
Lufttryck - Max:
1033,3 hPa
Klockan:
23:59
Lufttryck - Min:
1033,1 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1024,2 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:08
Sol upp: 05:55
Sol ned: 17:42
Skymning: 18:30
Dagsljus: 13:22 tim:min
Dag längd: 11:47 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:26
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 15:55


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här fint ser det ut där ute om man bortser från snödrivorna.

   



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards