jans

Alla inlägg den 18 mars 2018

Av Jan Sandström - 18 mars 2018 21:45

Nu har Anders skjutsat Inger till JVSTN Umeå C och tåget avgår 21:55 mot Jönköping.


Gunnar gick ut och Mirabell ligger här, Jag funderar på att krypa isäng.

Av Jan Sandström - 18 mars 2018 06:25

Söndag den 17/3


Å hjälp vilken natt jag haft, VÄRK i händer och knän och jag har fortfarande ont men jag har tagit en starkare dos Tradolan så "värmen" håller på att sprida sig i kroppen.

Jag har ändå fortfarande svårt att hålla i musen och skriva men ska försöka få ihop något här innan jag går isäng igen.


Igår en dag hemma men gick en promenad runt "knorren". Gångbron vid I20 eller Umestan som det även kallas nu.

 

Det hade då nästan slutat blåsa så det blev en skön promenad och förhoppningsvis nyttig för mig.


Väl hemma lite ditt och datt. Pratade med barnen i telefon och på nätet, lyssnade på ljudboken och såg lite TV.


Inger kom hem och vi såg näst sista avsnittet av Shetland som började 21:30 och sedan blev det sängen en dryg timme senare men redan då hade jag börjat få värk så jag såg inte fram emot natten. Och det blev som jag fruktade och värre än det.

Jag har inte sovit långa stunder utan vaknat många gånger, säkert överdoserade jag Voltaren inatt men vad gör man. Tycker inte att det hjälpte med smörjningen, inte som reklamen på TV i alla fall.


Vi 5 steg jag upp och värmde händerna i varmvatten, vetekudden i micron och gick isäng med värmedynan på knäna medan jag kramade den heta vetekudden med händerna.


½6 ungefär steg Inger upp och jag gjorde detsamma. Frukost och tog extra Tradolan som nu verkar.

Jag kan nog dra ned på Tradolanet, men inte ta bort det.


Jag som tänkte till Anders idag för att ev. göra något nyttigt men som jag mår vet jag inte.

Inte blir det då någon promenad med mina onda knän, men man ska ju aldrig säga aldrig.

Det jag ska är att ta ett par timmar i sängen och försöka sova.


Såg att Lillan var på gång här ute och spanade in fåglarna.

Tog några foton med webbkameran men det formatet (BMP) godkänns inte i datorn, det är inte ett godkänt BMP-format säger programmen. Så jag har fått gå en omväg med klipp och klistra i olika program.

 

Här kommer jag bakom stolpen.


 

Smyger sakta och är osynlig.


 

Men så är det något som rör sig där uppe på väggen under taket.


 

Tydligen skrämde jag henne när jag justerade kameran, den låter lite då den rör sig och klickar ibland om jag ändrar inställningar.


Idag får jag se hur det blir när jag sovit en stund.

Men det blåser ute och temperaturen ligger nu på +1,0° och det är mulet.

Kanske spelar vädret roll i min hälsa.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-03-18 07:00:09

Temperatur: 1,6 °C
Lufttryck: 1012,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 69 %
Vindstyrka: 6,7 m/s från NW,
i byarna 11,6 m/s
Kyleffekt: -3,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 26 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 1,5 mm
Året: 29,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
1,6 °C
Klockan:
06:54
Temp - Max:
4,9 °C
Klockan:
13:52
Temp - Min:
-1,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-16,8 °C
Klockan:
02:44
Lufttryck - Max:
1020,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1036,9 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
1012,8 hPa
Klockan:
06:56
Lufttryck - Min:
1019,8 hPa
Klockan:
23:58


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:01
Sol upp: 05:48
Sol ned: 17:48
Skymning: 18:36
Dagsljus: 13:35 tim:min
Dag längd: 12:00 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:43
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 18:44


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut i trädgården och nu går jag isäng.

 

Godnatt eller

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards