jans

Alla inlägg den 20 mars 2018

Av Jan Sandström - 20 mars 2018 21:50

Jag tog bilen till Maria då jag kände av mitt högra knä.
Hon bjöd på goda bullar, det var det enda hon hittade i frysen   men det var ju inte därför jag åkte till henne, eller jo delvis.

 


Gimsu var ovanligt kelsjuk ikväll och jag fick gosa med henne.

 


Inger är ju nere i jönköping och gosar med småtrollen, Alex och Harry.

 


Hon lär vara alldeles odräglig när hon kommer hem igen.  

 

Men nu funderar jag på att krypa isäng med min ljudbok som är The Dark Design av...

 

...och den är på engelska, lite småsvårt men efter en stund är man inne i språket fast nog missar man en del som jag inte förstår.


Av Jan Sandström - 20 mars 2018 12:20

...och kanske en promenad innan dagens film börjar.

Naturligtvis går jag ut och äter.

Jag har varit duktig, tycker jag för nu lyser det i duschen.

     


Nexa är kul att leka med, nu tänder man lyset och så har man 30 minuter på sig att duscha.

 


Gunnar låg inne och latade sig men gick ut efter att jag tog kort av han.

 


Där ute satt redan sötnosen Mirabell och solade sig.

   


Varmt och skönt mot söderfönstret.

 


Såg att Gunnar gick till sin favoritplats vid förrådet.

 

Men han syns nästan inte där han sitter och tittar vid knuten.


Jag tror det blir nudlar till lunch.

Av Jan Sandström - 20 mars 2018 09:50

Tisdag den 20/3


Igår var en fin dag vädermässigt och tidvis.

Efter att ha vaknat utvilad, frukost och allt annat som ska göras gick jag en promenad.

 

Det var sol när jag klädde på mig men sedan drog mörka moln in men efter 2 km kikade solen fram igen och det blev så fint och skönt.

Jag gick längre än jag först tänkt men vägarna var isiga och hårda fast med broddarna under skorna märktes ingen halka, bara att gå som på torr asfalt.


Kom hem och gjorde kaffe som jag satt ute med och fick en gosig Mirabell i mitt knä, där sov vi båda gott men vaknade efter en halvtimme, hade stält timern, och då utan Mirabell och jag var frusen.

Gick in och såg matinéfilmenNär syrenerna blomma som den heter.


Idag sänder de Jag älskar dig, Karlsson! på SVT1, 14:55 - 16:30.

Den unga Marie ]arbetar på ett daghem. Men huset har sålts och den nye ägaren vill inte ha daghemmet kvar. Så småningom lyckas Marie få värden på bättre tankar och med vissa knep få honom att tycka om barn.


Jag monterade nya LED-puckar på toaletten men resterande får jag göra senare, kanske idag.


Fick mess av Maria som ville ha lite mat till mina "barnbarn". De enda jag är "morfar" till.

 

Så nu är det beställt och betalt men det kommer hon att gira över pengar för. Jag undrar om jag inte ska höja mitt rabattprogram, det kommer att löna sig för oss med 6 katter, de två här, Marias två och Peter har två.

Jag kanske skulle ta och erbjuda mig till fler att beställa genom mig.


Värmde middag och satte mig och såg på film, en action på Netflix med Steven Seagal.

Dödlig hämnd (1991). Out for Justice (original title)

En film med fler mord än i Midsomers hela århundrade. Bra? Nja vet inte men kul att se modet och bilarna även om det var en nyare film. 1991 är nyare för mig.

 

Ringde väninnan Maria och i kväll får jag komma på fika och prat. Men det blir nog bilen dit.

Eller kanske inte, snövädret verkar komma senare inatt så jag hinner nog gå hem innan det kommer för nysnö på isiga vägar är inte kul. Då hjälper inte broddarna så bra, snön fastnar bara under skorna.

 

Fixade en ljudbok och gick isäng, som vanligt kom värken efter att jag sovit någon timme och fick ha det ett par timmar innan jag somnade om. Sedan sov jag till 6, somnade om och låg till åtta.

 

Frukost avklarad och jag ska småpyssla lite här hemma.

Läste i tidningen om Hamptjärnsstugan som firade 80 år. Har inte hört om mina barn varit med där.

 

 

Sedan läste jag varför jag är som en outslagen rosenknopp.

 

Jag är nog inte helt utvecklad så illa som jag sover   på natten.

 

Solen skiner nu och temperaturen stiger, just nu -4,0° och det verkar vara vindstilla. Kanske blir det kaffe ute på altanen.

Borde kanske ta fram stol och bord vid förrådet.

 

Inger verkar må gott nere hos barnbarnen nu när hon fått lukta på dem.

 

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-03-20 10:15:09

Temperatur: 0,9 °C
Lufttryck: 1020,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 40 %
Vindstyrka: 1,7 m/s från NW,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: -1,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 25 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 1,8 mm
Året: 29,4 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,9 °C
Klockan:
10:07
Temp - Max:
5,4 °C
Klockan:
15:44
Temp - Min:
-8,9 °C
Klockan:
05:52
Temp - Min:
-4,7 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
1020,6 hPa
Klockan:
09:32
Lufttryck - Max:
1011,8 hPa
Klockan:
23:55
Lufttryck - Min:
1011,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
998,7 hPa
Klockan:
13:35


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:53
Sol upp: 05:41
Sol ned: 17:54
Skymning: 18:42
Dagsljus: 13:49 tim:min
Dag längd: 12:13 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:02
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 21:38


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut.

   

 

 

Av Jan Sandström - 20 mars 2018 07:59

Fick den nyss och jag borde stiga upp.
Är kaffesugen och hungrig.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards