jans

Alla inlägg den 27 mars 2018

Av Jan Sandström - 27 mars 2018 17:34

Försöker åter igen koppla bloggen till Facebook men får det här felmeddelandet.

Kan inte ladda URL: Domänen för denna URL är inte inkluderad i appens domäner. Ladda URL:en genom att ange appens samtliga domäner och underdomäner i fältet Appdomäner i appinställningarna.


och har bara alternativet OK att klicka på, då kommer nästa sida med







Det gick inte att koppla bloggen till Facebook eftersom du inte godkände frågorna i dialogrutorna!

Facebook Connect

Koppla din blogg till din Facebook och få fler läsare

Genom att automatiskt posta länkar på Facebook så får du fler läsare!

Koppla bloggen till Facebook
 
Och för att dela måste jag klicka i rutan nedanför med texten: Dela inlägget på Facebook (Aktivera under menyn Inställningar -> Facebook Connect)
Fast det går ju inte heller.
 
Inte mycket jag begriper av det.
Av Jan Sandström - 27 mars 2018 09:24

Tisdag den 27/3


Igår åkte jag till stugan och vädret var fint, men det skrev jag i ett inlägg igår som finns här Vilken fin dag vi haft. Och har.

Det innehåller två videosnuttar från bilkameran och några bilder.

       

Men här hemma, tursamt nog, gick slungan sönder så jag fick ta fram svetsen.

   

Passade även på att svetsa fast handtaget på Anders stekpanna men det var svårt jobb, pannan tjock och handtaget av tunn tunn plåt så det blev inte så snyggt då jag inte slipade av svetsfogen.

 

Det ser ut som att jag tryckt dit kaninskit   


Sedan fick jag en lugn skön eftermiddag och kväll. Satt ute och drack kaffe med ett korsord, katterna låg inne och sov.

Värmde matlåda med kyckling och pasta (rester) till middag och såg en film på TV om knarkkung, kärlek och mord i Columbia.


Inte speciellt bra film vad den nu hette, "Lost paradis" eller nått sådant. Den gick på TV för inte så länge sedan och då jag raderade den efter att ha sett klart kan jag inte kolla vad det var.


Inger kom från jobbet och senare gick jag isäng, lite senare kom Inger, och lade sig i sin säng.

Jag värmde vetekudden till händerna och somnade, har sovit gott inatt och vaknade före klockan 07:25


Frukost bla. bla. bla.


Idag är det beräknat att jag ska få två kartonger med kattmat som Maria ska ha.

Läkaren ska ringa från vårdcentralen och kolla hur det går att dra ned på värktabletterna och det fungerar men om jag ska lyckats ta bort dem helt? Näe det tror jag faktiskt inte.

Men är inte tanken med mediciner att det ska lindra och underlätta, bota kan den inte lika lite som Insulin botar en diabetiker.


Det ska vara en halvklar dag enligt YR.NO så jag hoppas jag får tid till en promenad, måste ju vara hemma och passa telefonen för läkaren ringer på den fasta linjen. Ja och så passa mottagandet av paketen NÄR de nu kommer.

Men det är ju den 27:e och dags för räkningarna så jag sitter nog här idag.


I eftermiddag blir det ju dessutom matinéfilm.

Som folk är mest på SVT1, 15:10 - 16:30

Kurre och Inga vill gifta sig, men har inte råd. Kurre jobbar på ett lager och Inga på ett kontor. Inga har svårt att dra jämt med kontorschefen och en morgon när hon kommer för sent ryker de ihop.


Just nu skiner solen från en i stort sett blå himmel, lite tunna moln ser jag.

Temperatur på -5,4° i skuggan och svaga vindar.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-03-27 09:45:10

Temperatur: -2,7 °C
Lufttryck: 1021,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 51 %
Vindstyrka: 1,5 m/s från WNW,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: -4,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 26 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 2,4 mm
Året: 30,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,6 °C
Klockan:
09:35
Temp - Max:
2,8 °C
Klockan:
15:13
Temp - Min:
-13,8 °C
Klockan:
06:30
Temp - Min:
-16,8 °C
Klockan:
00:33
Lufttryck - Max:
1021,8 hPa
Klockan:
08:40
Lufttryck - Max:
1020,1 hPa
Klockan:
23:54
Lufttryck - Min:
1019,8 hPa
Klockan:
00:06
Lufttryck - Min:
1012,8 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:28
Sol upp: 06:16
Sol ned: 19:15
Skymning: 20:03
Dagsljus: 14:35 tim:min
Dag längd: 12:59 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 13:03
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 05:35


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

   




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards