jans

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Jan Sandström - 3 april 2018 18:39

Jag gav ju bort den där laddaren som hörde till skruvdragaren, en Bosch IXO som bara är så bra.

Jag är nog inne på min tredje och har slitit ut en och det är den här som jag misstänker har dåligt batteri, fast det kan vara motorn för den är svag och orkar ingenting.


Så nu letade jag upp på nätet och hittade instruktioner hur man öppnar den,

DIY IXO Battery Replacement - YouTube

Men han var omständlig i sin förklaring.


och det var som vi trodde men skarven är så fin att den inte syntes så tydligt.

Jag fick använda en vass kniv för att komma in emellan  och sedan en skruvmejsel.


Nu ligger den här på bordet och jag har sökt efter ett batteri men svårt att hitta ett.

 


Jag kom fram till att siffrorna 18650 är numret, men det går samtidigt till många andra batterier och annat.

 

Storleken är 65 mm långt och 18 mm tjockt och så långt stämmer det.

Likaså 3,6 Volt men jag ska ha 1000 mAh och det hittar jag inget, däremot på 1,5 Ah och då kan laddaren balla ur.

 


Så jag tror att jag avstår från att byta för ett sådant här kostar runt 170:- med frakt och avgifter.

Jo det finns billigare från England och då kostar det runt 7-8 pund vilket blir gånger 10 på ett ungefär.


En nu IXO skruvdragare kostar 479:- hos Classe och då är det en helt ny med tillbehör och USB.laddare

Skruvdragare Bosch IXO V


Jula har extrapris just nu

men då är det en äldre med laddstation, som jag gillar.

Miniskruvdragare IXO IV Basic

3,6 V Li-Ion 1,3 Ah 3 Nm
Skriv en recension
Art. nr: 060097

  • För 1/4"-bits
  • LED-belysning
  • Laddningsställ

549,-
399,- Spara 150,-
319,20 exkl. moms. Pris exkl. frakt.
 
 
 
Även K.Rauta säljer den och även den lite äldre till extrapris.

Skruvdragare Bosch IXO 4 Basic 3,6V

Artikelnummer: 500981090

EAN-kod: 3165140652735

IXO originalet med lithiumjonteknik nu med 30% mer effekt. Ingen minneseffekt, ingen självurladdning: Alltid redo att använda tack vare litiumjontekniken. PowerLight tack vare den inbyggda lysdioden.

 
 
K-rauta Umeå
Byt varuhus
 

Pris
349:- 499:-   Kampanjen gäller till och med den 30.07.2018
 
Av Jan Sandström - 3 april 2018 14:35

Jag tog på mig kläder och gick ut, tur det för det blåste lite kallt fast solen sken skönt.

Gick först en runda och förbi ICA på Ängesvägen men de hade inte kattvitaminerna men kaffe köpte jag två påsar av.

 

Det blev 4,87 km och tog nästan 1½ timme men så var det halkigt på många ställen och jag gick utan dubbar.


Gick hemmåt men svängde in på ICA HP:s på Västerslätt men de hade inte heller vitaminerna men i den smala gången kom en "gubbe" med barnvagn så jag klev åt sidan för att släppa förbi han.

Gubben var Pär Lidnman som jag var hos igår och vilket flax att han kom.

Igår pratade jag med han och Anders om lilla skruvdragaren Bosch IXO men Pär saknade laddaren och jag har en apparat här hemma där batterierna i dragaren blivit dåliga.

Men jag kom inte ihåg vart han flyttat så och när jag sökte tidigare i morse så fanns inte adressen på nätet men det var ju pappas hus.

Fast han fanns på nya adressen så jag fick inte reda på var på Rödäng han nu bodde. Så jag fick tillfälle att fråga han där på ICA.


Jag gick hem med kaffet och lade laddaren i kassen och gick över med den till han så nu får han prova om det fungerar.

Det är därför min promenadrunda ser lite konstig ut.


På väg hem gick jag över Tvärån och där simmade två skönheter, de är fina gräsänderna och det doftade vår.

   



 


   

Av Jan Sandström - 3 april 2018 14:32

Deadline

SVT1 Idag 14:50 - 16:30

"Ett flygplan störtar i havet utanför Kullahalvön och en mystisk dimma börjar välla in över den lilla badorten Mölle. Det visar sig att planet varit lastat med biologiska stridsmedel och en dödlig epidemi bryter ut. Myndigheterna stänger av Mölle för att hindra smittspridning och busschauffören Kent-Arne hamnar utanför avspärrningarna. Han försöker nu alltmer desperat få kontakt med sin fästmö Elsebeth, som är fast inne i Mölle."

Av Jan Sandström - 3 april 2018 09:46

Tisdag den 3/4


Igår var det måndag och jag testade blodsocker och väger mig gör jag ju varje morgon.

Tyckte att vågen visade allt för mycket så jag skrev att jag måsta hålla igen och röra på mig.

Senare skrev jag inlägget Så var det med det MÅSTE.


Senare blev det middag medan vi såg ett program från SVT-Play om bygget av Millaubron (Viaduc de Millau) i Frankike.

Sök på Google Maps med [Millaubron, Millau Viaduct, Millau, Frankrike] så hittar du dit.

 

Den är ganska mastig och efter bron blev det nästa avsnitt om en stor arena i USA.

 

Gick en 10 minuter snabb promenad på gåbandet så jag blev anfått innan jag gick isäng.

 

Somnade efter ett tag och har sovit hyfsat.

Upp runt åttatiden och tidning med korsord.

 

Idag har jag tänkt ta det lugnt men ta en promenad i det fina vädret för idag skiner solen från en blå himmel. Tyvär verkar det blåsa så att sitta ute och sola i bikinin är inte att tänka på.

Just nu -0,3° och som jag nyss skrev.

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-04-03 10:15:10

Temperatur: 3,0 °C
Lufttryck: 1005,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 44 %
Vindstyrka: 3,2 m/s från N,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: -0,1 °C
Inne hos oss. Temp: 22,1 °C Fukt: 25 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 1,5 mm
Månaden: 1,8 mm
Året: 31,8 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,2 °C
Klockan:
10:11
Temp - Max:
2,6 °C
Klockan:
13:59
Temp - Min:
-6,0 °C
Klockan:
06:19
Temp - Min:
-10,9 °C
Klockan:
06:08
Lufttryck - Max:
1005,8 hPa
Klockan:
10:11
Lufttryck - Max:
1012,9 hPa
Klockan:
00:29
Lufttryck - Min:
1003,0 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
1002,9 hPa
Klockan:
23:05


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:02
Sol upp: 05:51
Sol ned: 19:35
Skymning: 20:25
Dagsljus: 15:23 tim:min
Dag längd: 13:44 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 23:34
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 07:04


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Gäststugan ser fin ut i solskenet.

 

 

Men jag får inte någon bild från min vanliga webbkamera så det får bli från en annan.

   

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards