jans

Direktlänk till inlägg 10 april 2018

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 10 april 2018 09:50

Tisdag den 10/4


Det är väl skit att man inte kan planera, eller jag planerar men planerna håller sällan.

Som igår när jag gått till Apoteket och en runda innan jag kom hem.

 

Väl hemma blev det kaffe ute på altanen och sedan började matinéfilmen Maria jag såg och när den var slut skulle jag låna pengar och äta min matlåda med laxpuddingen eller vad det var.

Vad händer då, jo då kommer Anders in med en smörgåstårta som vi delade i två delar och smaskade i oss. Där sprack planen på att hålla igen lite.


Tomas ringde och vi pratade LÄNGE, 18 minuter är en evighet för mig i telefonen och han undrade om spjälsängar.

Jag hade sett sådana på Facebook och kollade upp, en sålde just två st men fick svar att en var såld och den andra skulle en komma och titta på. Den såldes även den så jag blev utan där men det brukar komma sängar lite nu och då och vi behöver bara en säng. Vi har en stående uppe på vinden.


Senare loggade jag in och ansökte om ett huslån på 200 000:-

Jag får se om de godkänner det men det skulle vara skönt för då planerar jag med inte bara färdigställa stugbygget direkt utan även kunna lägga om taket här på huset. Det kommer nog att ta det mesta av pengarna.


Ekonomin tog mesta tiden av kvällen men jag hann även med att se en film innan Inger kom hem och senare blev det sängen med fortsättning på ljudboken som nu är

 

Jag har lite idétorka när det gäller att välja böcker så det blir lite gammalt jag har.


Släckte ganska tidigt och somnade men vaknade av grym värk i höger knä, gick upp och rörde på mig och smorde med ordentligt med Voltaren.

Sjukgymnasten sa ju att hon inte trodde den hjälper mot sådan värk som ligger djupare i muskler och leder men jag använder den ändå, inte heller trodde hon att man kunde överdosera så mycket.

Jag somnade ändå men vaknade senare av mer ont och att jag låg med knät utanför täcke och sängen men med Gunnar mellan benen. Nu fick han vackert flytta på sig för jag var inte på humör att ha han inklämd där.


Somnade ändå och låg till åtta då jag steg upp.

Frukost och lite pappersarbete på nätet, banken var snabbt ute och gjorde en kreditupplysning på mig och den har inget farligt att berätta mer än att jag inte har mycket till inkomster.

 20162015
Överskott av tjänst160 000159 600
Underskott av kapital14 60015 800
Slutlig skatt44 40043 600
Sammanräknad inkomst145 400143 700
   

Jag får som vanligt förlita mig på "kapitalisten" Inger som tjänar bra och utan henne skulle jag inte jag klara mig länge.


Idag blir det en försiktig promenad i det vackra "vårvädret", jag kanske skulle ta och åka över till Anders och se hur han har det och planer på arbete där under våren.


I eftermiddag blir det matinéfilm men den spelar jag in att se senare. Det är Ministern på SVT1, 14:50 - 16:30

Handling: Nenne är barnsköterska och alltiallo i en familj där pappan är minister och mamman barnläkare. Föräldrarna har mycket lite tid med sin 6-årige son Mats Peter. De har sina karriärer att tänka på, sitt umgänge och sitt nöjesliv.


Solen skiner från en blå himmel, svaga vindar och en temperatur på +2,5° i skuggan utanför fönstret.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-04-10 10:15:11

Temperatur: 4,5 °C
Lufttryck: 1029,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 42 %
Vindstyrka: 3,3 m/s från WNW,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 1,7 °C
Inne hos oss. Temp: 22,9 °C Fukt: 29 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 1,2 mm
Gårdagen: 0,9 mm
Månaden: 6,9 mm
Året: 36,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,0 °C
Klockan:
09:06
Temp - Max:
8,0 °C
Klockan:
15:51
Temp - Min:
-4,6 °C
Klockan:
05:22
Temp - Min:
-2,6 °C
Klockan:
22:08
Lufttryck - Max:
1029,4 hPa
Klockan:
09:56
Lufttryck - Max:
1021,3 hPa
Klockan:
23:55
Lufttryck - Min:
1021,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1010,5 hPa
Klockan:
06:37


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:35
Sol upp: 05:27
Sol ned: 19:56
Skymning: 20:48
Dagsljus: 16:13 tim:min
Dag längd: 14:29 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 30s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:07
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 11:48


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här såg det ut för en liten stund sedan och nu blir det kaffe, ute på altanen.

 

Ska bara dra på mig tights och en tröja.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards