jans

Alla inlägg den 4 maj 2018

Av Jan Sandström - 4 maj 2018 23:07

Han gick bara ut och hämtade sig en mus. Kan man kalla det för snabbmat.

Av Jan Sandström - 4 maj 2018 10:09

Fredag den 4/5


Min dator sover, den snarkar högt. Men jag misstänker att det är en fläkt som håller på att lägga av då den kommer i självsvängning regelbundet.


Igår var det halvdagnt väder men jag fick ändå en promenad på eftermiddan.

 

Det blev den vanliga rundan över knorren men igår gick jag "bakvägen". Nästan hemma gick jag in på Swedol och kollade lite på verktyg och husvagnsdelar och varför har jag suttit och sökt belysningar på nätet när det finns hos grannen.

Men hålsågen jag sökt var slutsåld men kommer in om några dagar.


Det blåse men var uppehåll och hemma tog jag itu och bytte takventilen till köksfläkten på husvagnen, monterade även en ny ytterbelysning.

Skulle torka ren köksfläkten men jag skruvade ned hela och tog in för att diska den istället, nu ska jag snart montera ihop allt igen.


Inger kom hem och vi åt middag till ett program på Netflix om "KODEN", Den univeriella som styr ALLT.

Både jag och Inger somnade under programmet   


Gick isäng sent efter att själv ha sett en komedifilm jag spelat in, men irriterande när de sista minuterna saknas.

Ny ljudbok och nu är det  


Sent omsider kom de och sopade gatan så nu kan jag köra hem bilen, förresten ska Maria låna den i eftermiddag.

 


Hade lagom ont men det blev värre efter nån timme då jag vaknade och hade svårt att somna om.

Sov gjorde jag däremot i morse, sov äver medicinen 6 och sov sedan till ½9

Konstigt att jag kunde sova men fågelkvitter utanför det öppna fönstret, eller det var kanske därför jag sov gott.

   


Läste tidningen och såg en annons om ved så jag mejlade Anders om den så det kanske blir vedköp idag.

Eljest ska jag ut och köpa taklucka, upptäckte ju att det är två st på husvagnen, det är en lucka inne på toan och var den andra dålig så vad är då inte den här, lagad med vävtejp.

Men de har kanske inte en lucka till hemma fast jag ska ju inte byta ännu, vill ha lite bättre väder till det.


Just nu uppehåll men det har regnat hela natten, det har jag sett på den dyngblöta katten som kommit till mig i sängen av och till under natten för att få värma sig.


I kväll åker vi troligen eller kanske till stugan och då med ved jag kanske köpt.


Just nu har jag +5,7° utanför fönstret och det är grått och blåser.

 


Väderstationen visar, att det regnat, Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-04 10:30:11

Temperatur: 5,6 °C
Lufttryck: 1015,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 4,4 m/s från N,
i byarna 5,8 m/s
Kyleffekt: 2,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 12,3 mm
Gårdagen: 1,5 mm
Månaden: 19,5 mm
Året: 61,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,6 °C
Klockan:
09:45
Temp - Max:
10,0 °C
Klockan:
14:32
Temp - Min:
5,0 °C
Klockan:
07:38
Temp - Min:
3,1 °C
Klockan:
03:50
Lufttryck - Max:
1016,6 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1020,2 hPa
Klockan:
10:41
Lufttryck - Min:
1013,4 hPa
Klockan:
06:28
Lufttryck - Min:
1016,5 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:53
Sol upp: 04:04
Sol ned: 21:10
Skymning: 22:22
Dagsljus: 19:29 tim:min
Dag längd: 17:06 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 31s more daylight tomorrow
Måne upp: 01:04
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 06:27


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser webbkameran här inne hur trädgården ser ut.

   


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards