jans

Alla inlägg under maj 2018

Av Jan Sandström - 11 maj 2018 17:08

Vattenkokaren har gått sönder så jag får inget kaffe.

Riktigt så illa är det inte, men ovant att koka upp vatten på spisen.

Av Jan Sandström - 11 maj 2018 10:00

Fredag den 11/5


Igår kom Erik och vi åkte till Biltema där det blev lite avgasdelar till hans bil, flatkontakter m.m till mig och så en kap o gersåg.

Sedan hem till Anna och Emil som åkte med Erik som körde deras bil hem till oss. Anna har ju inte körkort ännu.


Här hemma jobbade Erik under sin bil, jag bistod med verktyg och annat. Han fick kämpa hårt med att såga av avgasröret med bara ett bågfilblad.

Jag passade på att även göra i ordning kabellisten till husvagnen där säkringsdosan ska sitta.

Emil hjälpte farmor i trädgården och Anna fick tillfälle att slappa i solen.


Men hur som helst fick vi inte dit delen på Eriks bil, Anna brände sig i solen såg det då ut som och Emil slog sönder mitt gröna Coka Colaglas.


Efter middag och en trevlig dag körde Erik hem Anna och Emil, jag gick ut och började montera i husvagnen och fick även bort några sladdar som bara fanns där till ingen användning.

Men det är lite ostädat där så idag ska jag städa lite.

    Jag tog bort nedersta hyllan i garderoben så nu ska jag passa på att städa ut där inne.

 

Jag upptäckte att jag kanske måste byta ut inkommande eluttaget men än har jag inte gett mig på den biten, det kanske går att bara skruva ihop eller limma för insidan är ju inger man ska röra.

Fast kanske skulle jag sätta dit en jordfelsbrytare, den var väl inte uppfunnen 1987 när vagnen byggdes.


Men nu står monering av USB-uttag närmast på schemat.


Det blev sent och hag hade jävligt ont i händerna när jag slog på och kollade att allt fungerade, och så verkade det göra så jag gick in och såg slutet på melodifestivalen och hade kaffe i koppen och Mirabell i mitt knä.


Gick isäng och det drog ut på tiden då jag inte hittade min vetekudde, den jag värmer i micron och ger skön värme där man vill ha det, jag kramar den i händerna som ett gosedjur.


Somnade ändå och har sovit skapligt.


Upp i morse och det blev frukost ute vid förrådet efter en varm skön dusch.


Jag ska till Biltema och köpa ett nytt rör men en storlek större så att vi får rören omlott och försöka dra ihop med klammer.

Delarna ska egentligen svetsas men vi fick inte loss bakre ljuddämparen och lamdasonden sitter stenhårt.

Kanske är den också amatörsvetsad för så var det på de främre delarna.


Sedan ska jag försöka få tag på husvagnstvättmedlet Globex 80, en gummibälg till draget och några småsaker.


Problemet är att jag fortfarande har djävulskt ont i höger pekfinger och "bara" vanligt ONT i övriga fingrar så egentligen borde jag inte arbeta eller göra någonting alls med händerna idag.

Men det är ju så svårt att inte göra någonting när vädret är fint, och det är det idag.


När vi satt ute med frukosten kom två blåmesar och gjorde ägg ovanför oss så det kanske blir fågelbebisar i någon av holkarna.


Just nu 17,3° här ute i skuggan, strålande sol och svag vind.

Så här ser himlen och de nu smått grönskande björkarna ut.

 


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-11 10:00:10

Temperatur: 17,0 °C
Lufttryck: 1026,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 42 %
Vindstyrka: 5,3 m/s från SSW,
i byarna 6,8 m/s
Kyleffekt: 16,3 °C
Inne hos oss. Temp: 19,7 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,8 mm
Året: 61,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
17,3 °C
Klockan:
09:38
Temp - Max:
20,3 °C
Klockan:
18:41
Temp - Min:
0,1 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
1,1 °C
Klockan:
04:11
Lufttryck - Max:
1026,2 hPa
Klockan:
09:35
Lufttryck - Max:
1025,4 hPa
Klockan:
08:29
Lufttryck - Min:
1024,7 hPa
Klockan:
00:06
Lufttryck - Min:
1023,2 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:17
Sol upp: 03:41
Sol ned: 21:32
Skymning: 22:58
Dagsljus: 20:41 tim:min
Dag längd: 17:51 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:04
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 14:52


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

   



Av Jan Sandström - 10 maj 2018 21:54

Men det dröjer nog några dagar innan det går att bo i den.

 

Till höger hamnade en huvudbrytare och voltmätare.

 


Av Jan Sandström - 10 maj 2018 09:30

Kristi himelsfärdsdag torsdag den 10/5

Eller flygardagen som man sa när jag var yngre.


Igår var en smått produktiv dag för mig, igen.

Åkte än en gång ut och handlade men nu på Jula. Det blev 7 hinkar trallolja och lite smått.

Letade husvagnstvätt och gick en promenad över till Autoparts men där var hyllorna tomma.

Tydligen har de gått i kk eller om det är en försäljning av företaget på G. Jag köpte i alla fall ett fint stödhjul till släpvagnen till bra pris.


Det är inte lätt att skriva med madammen i knät, men hon sover så gott efter tonfiskmat och sedan varit ute en stund.

 


Väl hemma spolade jag av altanen på södersidan, den mot gatan och sedan en mattvätt av en husvagnsmatta som vi egentligen tänkt slänga.

Den låg hoprullad och Hans hade använt den som utomhusmatta förstod jag det som men den är ju formsydd efter govlet i vagnen.

Så nu ligger den och torkar på staketet. Vi får se hur den är men den ser då inte sliten ut.

 

Den syns längst upp till vänster på bilden och så altanen Inger oljade in igår kväll.


Husvagnsjobb och sedan kom Erik förbi och vi kikade mer på/under bilen.

Vi ska ge oss på att laga avgasröret själva så idag snart ska han komma och vi åkte och köper delar på Biltema.


Jag gjorde även en tur till K-Rauta där jag köpte ut skarvförsegling till klickgolv som vi ska lägga i gäststugan.

Med den fuktsäkrar man golvskarvarna och samtidigt köpte jag enkabelkanal som ska till husvagnen.


Anders ringde om gratis ved i Holmsund så på med släpvagnen och hämta Anders, till Holmsund där vi lastade ett lass torr okluven ved.

 


Jag var trött igår då jag kom hem ½10 och gick tidigt isäng, frös gjorde jag också inatt även med yllefilten på mig.

Sovit halvdåligt men upp ½8


Frukost och här sitter jag med Mirabell i mitt knä men ska straxt iväg till Biltema och Erik ska komma förbi.

Han ska köra Peters bil med Anna och Emil som ska vara här idag, enklare än att hålla på att flytta barnstolen. Peter är borta och jobbar med filmning.

Det blir en dag här hemma i trädgården, under bilen och kanske i husvagnen om jag få tid och ork.


Solen skiner och jag har 13,8° här ute, björkarna knoppas och man ser nästan hur löven kryper ut.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-10 09:30:10

Temperatur: 13,7 °C
Lufttryck: 1025,2 hPa och Steady
Luftfuktighet: 47 %
Vindstyrka: 4,6 m/s från SSW,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 12,3 °C
Inne hos oss. Temp: 19,9 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,8 mm
Året: 61,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,7 °C
Klockan:
09:29
Temp - Max:
17,5 °C
Klockan:
18:18
Temp - Min:
1,1 °C
Klockan:
04:11
Temp - Min:
0,9 °C
Klockan:
03:55
Lufttryck - Max:
1025,4 hPa
Klockan:
08:29
Lufttryck - Max:
1024,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1023,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1022,0 hPa
Klockan:
18:47


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:23
Sol upp: 03:44
Sol ned: 21:29
Skymning: 22:53
Dagsljus: 20:30 tim:min
Dag längd: 17:45 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:55
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 13:27


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut här ute och uppe i det blå.

   

 

Av Jan Sandström - 9 maj 2018 09:00

Onsdag den 9/5


Igår vaknade och steg upp tidigt, efter frukost och morgonsysslor lastade jag div verktyg i bilen och åkte till Anders i Stöcksjö där jag jobbade hela dagen.

Men hann även med några koppar kaffe i solen ute på altanen där jag tittade på fåglar och annat i luften, det surrade högt och hade vingar av plåt, flygplan var det men då jag inte visste vilket företag det var kallar jag det för UFO.   

Jag sågade av en dörr så nu tar den inte i altangolvet längre och skruvade upp ett eluttag.

Menjag hann även med en sväng förbi Jula där jag köpte en varmvattenberedare som ska sitta i gäststugan.

 

Och en förvaringshylla på extrapris, nu blev man lurad två gånger.

Men jag glömde köpa trallolja som vi måste ha så det får bli en sväng ut idag också.


Väl hemma blev det husvagnsjobb där jag börjat med elsystemet, ska flytta huvudbrytaren som sitter tokigt till borta vid sittgruppen. Nu ska jag sätta den vid dörren där det även blir en voltmeter som visar batterispänningen.

Passar även på att dra in grövre matarledningar och så ska det bli några USB-ladduttag på strategiska ställen.

Tror att jag i framtiden måste ha antingen större batteri eller två och så skulle jag vilja ha solceller på taket men det kanske blir en senare sak.


Hur som helst började det bli lite för mörkt att dra sladd så jag gick in och lite senare kom även Inger och Gunnar in.

 

De två hade kört vertikalskäraren eller mossrivaren som hon kallar den för den river upp både spår i gräsmattan och en massa mossa m.m


Det blev lite TV och då Eurovision Song Contest 2018

Cypern var verkligen läckert klädd men inte bästa låten. Det var en annan som jag gillade.

I kväll är det andra delfinalen och kanske rullar den här på TV:n i kontoret om vi inte sitter och ser något annat.


Idag sänds Oss svindlare emellan som matinéfilm på SVT1, 15:45 - 17:00

Sjömannen Sonny har fått 48 timmars permis för gifta sig med sin fästmö Janie. Släktingarna lämnar inte paret ensamma för en sekund. Hans affärsmässiga pappa får en lukrativ idé, hans argsinta styvmor rasar av svartsjuka och brudens mor är hysteriskt nervös.

Som vanligt spelar jag in den för det lär inte bli sitta inne och se den.

Jag håller nog till ute i husvagnen om jag inte sticker ut och till Anders för att dricka kaffe och pyssla på lite.


Måste passa på innan det blir björkpollen för jag tror inte på dessa piller jag nu äter, tar ju 3 st Aerius varje dag men borde kanske öka till 4 snart.

Björkarna håller på att få musöron men det tar nog nån dag till, knopparna har då spruckit upp och löven är på G.

Nu ska det bli varmare och soligare även om solen skiner fint just nu spås det mulet idag, men de har ju haft...


Just nu har jag 11,9° här i skuggan, svag vind och sol.

 


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-09 09:00:10

Temperatur: 11,2 °C
Lufttryck: 1023,1 hPa och Steady
Luftfuktighet: 74 %
Vindstyrka: 5,9 m/s från S,
i byarna 8,8 m/s
Kyleffekt: 8,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,0 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,8 mm
Året: 61,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,7 °C
Klockan:
08:48
Temp - Max:
14,5 °C
Klockan:
18:32
Temp - Min:
0,9 °C
Klockan:
03:55
Temp - Min:
2,4 °C
Klockan:
02:55
Lufttryck - Max:
1024,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1028,2 hPa
Klockan:
07:36
Lufttryck - Min:
1022,5 hPa
Klockan:
07:13
Lufttryck - Min:
1023,8 hPa
Klockan:
23:23


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:28
Sol upp: 03:48
Sol ned: 21:26
Skymning: 22:47
Dagsljus: 20:19 tim:min
Dag längd: 17:38 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:46
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 12:04


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut på marknivå, nu ska jag göra förmiddaskaffe och gå ut med det. Kanske är det inte så skönt som det ser ut.

   

Av Jan Sandström - 8 maj 2018 08:04

Tisdag den 8/5


Igår fick jag rycka ut med en medicintransport, det var Insulin till Anders som befann sig på Norrbyskär.

Tur vi har här hemma så det var bara att köra ned och lämna över asken till färjekonduktören som sedan lämnade vidare till Anders så jag behövde inte åka fram och åter med båten.

Hem igen och då stannade jag och tankade, köpte även kabelskor till Eriks bilbatteri, det gick ju sönder en när han skulle skruva tillbaks den.

Men när jag skulle montera var kabeln för kort att kapa och sätta på nya skon så jag fick åka och köpa en sladd på Biltema.

Jag skulle ändå dit och ha lite smått och gott till husvagnen och Anders i Stöcksjö och gäststugan vi håller på med.


Väl hemma hade vädret klarnat upp men det blåste, började ändå med takluckorna på husvagnen.

Den på toan gick enkelt att lossa, satt nästan inte ens fast i tätmassan och det var lätt att få bort resterna från taket.

   


Vad ljust det blev utan taklucka.

 


På med tätmassan på nya luckan och den skulle enligt kunnigt folk ligga sådär en timme innan man tryckte dit den.

 


Under tiden fick jag fila upp hålet några mm på ena sidan, det gick ganska lätt med en grov rasp som dock var för trä men det är tunn aluminiumplåt i vagnen och frigolit med träfaner underst.


Tryckte dit luckan och skruvade dit underdelen innifrån.

 


Det blev skillnad.

 


Bara att ge sig på nästa lucka. MEN.

 

Den satt fast, fick bryta försiktigt med kofoten för att få massan att släppa och det mesta satt fast på taket.

Och vilket jobb att få bort allt, det var nog det jobbet som gjorde in mina händer.


Hur får man för resten enklast bort algerna eller vad det nu är på taket?

Funderar på högtryckstvätten på stora delar men inte vid tätningar och kanter, där får man ta det lite (mycket) försiktigare eller så skickar jag upp Inger med en tandborste.

 


Det går ju att få rent och fint men vill inte skura hela taket med T-röd som jag använde runt lucköppningarna.

 


Under tiden tätmassan låg på andra luckan gick jag in och åt pyttipanna med rödbetor och ägg.

 


Även här fick jag fila upp öppningen en aning men fasiken vad frigoliten yrde och fastnade överallt då den blev statisk.

 


Även här blev det ljust och fint.

 


Luckorna har ju inbyggt myggnät och mörkläggning som kan dras och täckas som man vill.

   

Det är ju sådana här luckor jag satt dit och jöpt på Caravan Center för 1285:-/st + en tug tätmassa, Bostic 1590Butyltät för 139:-

   

Efter vagnsjobbet var jag slutkörd och klockan över åtta på kvällen.


Gick in och skulle se lite på TV med Mirabell men vi somnade i soffan till matinéfilmen Oss Baroner Emellan

Men jag såg senare att jag bara sov i 10 minuter, det var det jag missade på filmen och fick backa tillbaks på.

Inger kom hem och jag kollade klart på filmen innan det blev lite datorkollande.


Var trött och det blev inte mycket på ljudboken innan jag sov fast vilken värk jag hade i händerna under kvällen.

Somnade ändå av utmattning och sov gott hela natten. Så jag steg upp redan ½7.


Frukost och tidningen men vad tänker kommunen med???

 

Riva den gamla INNAN den nya står klar och förresten är det inte så länge sedan de byggde den här busstationen.

https://www.vk.se/plus/2340109/utan-busstation-i-vantan-pa-ny

Kände mig tvungen att skriva en kommentar på vk.se, länken ovanför.


Idag ska jag ut och handla igen, eller behöver inte just idag men vi behöver träolja till altangolven som det är dags att börja ta hand om.

Eljest har jag på agendan att åka till Anders i Stöcksjö och bistå med att borra hål för en elkabel som ska till hans förråd.

Sedan kanske jag får lite tid över till husvagnen och lite elpyssel inomhus, ska byta ut säkringsdosan till en modernare och lite större.

En ny huvudbrytare som jag dessutom tänker flytta på och så en voltmätare samt allmänt se över elsystemet.


Det verkar bli en fin dag även om jag inte kollat prognoserna för idag.

Nja det ska bli sisådär men kallare väder vid 14-tiden men uppehåll, imorgon däremot ska det bli soligt och fint.

Passar fint med matinéfilm då eller husvagnsjobb.

Idag sänder de Tvärbalk på SVT1, 14:40 - 16:05

Drama: Sverige: 90min: 1967

Leo Wittö, född Nilsson, är en medelålders svensk statstjänsteman. Hans hustru Inez arbetar på museum och har två barn från ett tidigare äktenskap. Lär Leo känna Noomi, en judisk flykting, och de båda inleder ett förhållande.


Just nu har jag i alla fall +11,3° men inte klart men vindstilla.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-08 08:45:09

Temperatur: 11,7 °C
Lufttryck: 1027,9 hPa och Rising
Luftfuktighet: 46 %
Vindstyrka: 1,5 m/s från SSE,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: 11,6 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,8 mm
Året: 61,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,8 °C
Klockan:
08:06
Temp - Max:
19,6 °C
Klockan:
14:57
Temp - Min:
2,4 °C
Klockan:
02:55
Temp - Min:
3,3 °C
Klockan:
03:40
Lufttryck - Max:
1028,2 hPa
Klockan:
07:36
Lufttryck - Max:
1027,2 hPa
Klockan:
01:40
Lufttryck - Min:
1025,8 hPa
Klockan:
03:13
Lufttryck - Min:
1017,0 hPa
Klockan:
13:20


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:33
Sol upp: 03:51
Sol ned: 21:23
Skymning: 22:42
Dagsljus: 20:09 tim:min
Dag längd: 17:32 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:33
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 10:42


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut där ute.

     


Av Jan Sandström - 7 maj 2018 23:10

Och jag är bara så trött och har värk i händerna.

Men jag har hunnit mycket idag, kört medicin till Norrbyskärsfärjan. Anders behövde insulin.

Sedan handlade jag en del småsaker innan jag fick kontakt på Eriks batteri. Hans bil startade direkt men det är mer att göra så än står den kvar här.

Vädret blev fint så jag tog itu med byte av takluckorna på husvagnen.

 

Men jag måste nog skicka upp Inger på taket med en skurborste för att få bort skiten.


Men nu går jag isäng. ska bara värma vetekudden och göra mig i ordning.


Natti Natti.

Av Jan Sandström - 7 maj 2018 08:51

Måndag den 7/5


Igår var ännu en dag i stugan där jag jobbade och slet. Kanske inte så hårt men jag pysslade på mest hela dagen.

Och resultatet blev ett sovrumsfönster i gäststugan, ett provisoriskt fönster men ändå av glas så det blev ljusare där inne.

   


Men att vi fått sjötomt där, då får vi passa oss så att inte taxeringsvärdet stiger i höjden.

 

Där bakom snön går stigen vi går till båtplatsen och frågan är om inte båten ligger i vatten nu, upp och ned.


Jag gick över till grannen och det är verkligen mycket vatten i sjön, det måste vara nån propp i utloppet.

      


Vi ser ju t.o.m sjön från köksfönstret.

 

Erik fick själv sätta in startmotorn på sin bil och det fick fint sa han men ena batterikontakten gick sönder så jag ska åka och skaffa en ny idag. Han ringde om den innan vi åkte hem.


Efter allt jobb lastade vi katterna och åkte hem till stan och de blev lika glada över det som när vi åkte upp,


Jag tog hem en kamera från stugan och gjorde i ordning den så att jag nu ser Mirabells matplats och om hon äter allt eller om Gunnar går dit och snyltar. Mer om det någon annan gång.

 

Ingen film utan efter att ha letat grejor och annat på nätet gick jag isäng med ljudboken.

Men en kul grej, jag sökte på halkvarnare på Google och fick se en bekant bild, det är på min MC.

 

Det är en sådan jag funderar på att sätta in i husvagnen, den visar både tid, temperaturer inne och ute samt batterispänningen.


Jag hade värk när jag gick isäng och vaknade efter nån timme av att jag frös så det blev tjocka filten.

Men har ändå sovit skapligt, vaknade ½8 och då det är måndag är det testdag.

I morse fick jag 5,3 mmol och vikten 77,1kg.

 

Samtidigt ringde Anders som idag är på Norrbyskär och han har missat att få med sig insulin så jag får ta en snabbtur dit med en förpackning, färjan går 11:30 och jag får lämna medicinen till färjepersonalen så hämtar Anders den.

Sedan har jag tänkt åka och köpa Eriks batterikabel och sätta dit, kanske hinner jag med något på husvagnen också.

Jag har ju två takluckor och en hel massa annat som jag tänkt göra på den så nog finns sysselsättning idag.

 

Synd att det är så grått väder men det ska bli bättre framåt dagen säger de spående.

 

Just nu +8,8° och gråmulet

 

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-05-07 09:15:10

Temperatur: 8,6 °C
Lufttryck: 1020,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 63 %
Vindstyrka: 3,0 m/s från SSE,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 6,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,8 mm
Året: 61,8 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
9,2 °C
Klockan:
08:08
Temp - Max:
24,5 °C
Klockan:
14:11
Temp - Min:
3,3 °C
Klockan:
03:40
Temp - Min:
2,3 °C
Klockan:
02:38
Lufttryck - Max:
1027,2 hPa
Klockan:
01:40
Lufttryck - Max:
1026,6 hPa
Klockan:
23:43
Lufttryck - Min:
1020,1 hPa
Klockan:
09:14
Lufttryck - Min:
1018,0 hPa
Klockan:
09:08


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:38
Sol upp: 03:54
Sol ned: 21:19
Skymning: 22:37
Dagsljus: 19:59 tim:min
Dag längd: 17:25 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:15
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 09:24


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och min trädgårdsbild.

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards