jans

Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Jan Sandström - 12 juni 2018 08:59

Tisdag den 12/6


Igår grejade jag med husvagnen, igen.

Förstärkte handfatet i kanterna då det hade sprickor lite här och där, det enklaste var att limma och skruva.

 

I bakkant blev det en träribba jag hade liggandes men i framkant blev det ett stålband och några skruvar med muttrar på insidan.

 


Jag kunde ha haft trä där med men då skulle jag ha måsta klyva den så att den inte syntes så mycket och jag iddes inte det, dessutom skulle trä inte ha blivit lika starkt.


 

Jag limmade med både kontaktlim och smältlim och sitter man inte på handfatet kommer det nog att hålla.


Spegelhyllan tog jag också ned och där lackade jag de rombformade brickorna vita, vet inte om de är original eller ditsatta av någon annan men de satt bakom spegeln under de 4 skruvarna.

Jag sågade till klart plexiglas som jag lade utanpå brickorna och så skruvade genom allt med nya skruvar.


Efter en varm dag och mycket pyssel här och där bjöd Anders oss till middag ute i Stöcksjö.

Men vi höll nästan inte på att komma iväg då vi hade problem med att hitta Ingers MC-byxor, till slut hade hon dem på sig och vi åkte iväg straxt före 18.

Nere på stan kändes brandlukten och på Tegsbron såg man hur röken steg upp och drev iväg norrut över Umeå.


Det var varmt och skönt och vi satt ute med maten som var god, fattas bara annat då Anders är utbildad kock.

Fast ibland ska allt konstras till så konstigt men nu var det en paj med brockoli och lite annat.

Till efterrätt stekt ananas och glass.


På prov hade jag hoppat över min Tradolanbit klockan 14 och det gick bra, men jag frös senare på kvällen i Stöckjö då vi gick runt på tomten.

 

Efter 21 åkte vi hem igen och jag hade börjat få värk i händerna och jag gick isäng ½11 med allt.

Somnade nog ganske fort men vaknade efter nån timme med grym värk i händerna och den höll i sig länge.

Men jag sov nog lite mot morgonen fast jag har fortfarande ont.

Hoppade ändå över min Tradolan klockan 6 så jag får se hur det går idag.

Fast jag funderar på OM det är värt värken att bli drogfri. Är det då inte bättre att ta mina piller och må skapligt bra.

Men doktorn sa....


Frukost ute på altanen mot gatan då det är nån nordvind sa Inger.

Inte så varmt men ändå ganska skönt bara man har kläder på sig. Men jag gick in och senare idag ska jag försöka krypa in under husvagnen och sätta fast sladden till draget.

Anders kanske kommer förbi då han ska köpa virke och så kan det bli handla med fika ute vid IKEA.

Men då får jag nog åka med han för som mina händer är blir det nog ingen MC-körning såvida inte värken släpper.


Eljest ska jag leta efter kameran som jag lagt någonstans, den kan ligga i bilen som Maria har i stugan. kommer inte riktigt ihåg när jag hade den sist.


Det är en grå dag idag, ingen sol som igår då vi hade varmt och skönt.

Just nu 13,7° här ute och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-06-12 09:30:09

Temperatur: 14,4 °C
Lufttryck: 1007,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 55 %
Vindstyrka: 0,9 m/s från N,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 14,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,6 mm
Året: 63,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,5 °C
Klockan:
09:10
Temp - Max:
26,7 °C
Klockan:
16:19
Temp - Min:
6,0 °C
Klockan:
03:13
Temp - Min:
7,3 °C
Klockan:
02:20
Lufttryck - Max:
1008,1 hPa
Klockan:
09:25
Lufttryck - Max:
1006,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1004,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1001,7 hPa
Klockan:
17:26


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:19
Sol ned: 23:00
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:41 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 2s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:03
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 19:53


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser himlen ut

   


Så här ser trädgården ut

 

och nu vill Inger ha nya böcker i sin MP3

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards