jans

Alla inlägg den 13 juni 2018

Av Jan Sandström - 13 juni 2018 10:45

Dagens film är en höjdare och den ska jag inte missa.

Ruskiga rekryter

på SVT1 idag 15:40 - 17:15

Ruskiga rekryter


Från Wikipedia:

(engelska: At War with the Army) är en amerikansk komedifilm från 1950 i regi av Hal Walker. I huvudrollerna ses komikerduon Dean Martin och Jerry Lewis. Filmen utspelar sig på en amerikansk armébas i Kentucky 1944, mitt under andra världskriget.



Fast den finns att se på SVT Play, Ruskiga rekryter | SVT Play

Kanske ska se den om vädret blir bättre, alltså regn.

Av Jan Sandström - 13 juni 2018 10:30

Onsdag den 13/6


Men morgonen är långt ifrån god för mig, har sovit uruselt de korta stunder jag överhuvudtaget sovit, och då kanske en halvtimme i stöten innan jag vaknat igen med värk i händerna.

Tog ju den sista fjärdedelen Tradolan på måndag kväll klockan 22 och har tänkt stå ut med att vara utan den tabletten.

Men det vete   om jag klarar av, inte så mycket för abstinensen, den går bra men värken.

Det är väl ändå meningen att man ska ta medicin som hjälp mot någonting, en diabetiker tar ju sitt insulin och en hjärtsjuk tar sin medicin.

Ska då inte jag som reumatiker ta min för att slippa ha denna jävla värk.

Men i kväll stoppar jag i mig en eller två sömntabletter som jag fick ut för länge sedan och de ligger bara här. Då kanske jag kan sova fast jag tvivlar.

Tillbaka till ordningen.


Igår hade jag en ond dag och gjorde inte mycket, lite datorpyssel och så var jag ut och fotade och mätade hustaket.

Skickade in och bad om en offert hos Vännäs Plåt bara för att få se hur hiskeligt mycke det skulle kosta med ett plåttak som en firma sätter upp.

 

Man ska inte titta så här noga på taket för då blir man orolig.


När vi satt ute på förmiddan var det några bekanta byggkillar hos grannen tvärs över gatan, Egelby Bygg. Det var dem som bytte våra fönster och nu ska de byta tak hos grannen. Det byts tak lite här och där på Västerslätt och ett par hus bort har de nylagt ett tegeltak, det blir oslagbart snyggast med riktigt tegeltak och det håller oslagbart längst med ett sådant.

Men mycket mer jobb med det.


Inger stack iväg till jobbet och jag satt här hemma. låg och sov korta stunder på soffan innan jag tog mig i kragen och klädde på mig.

Gick ut en promenad för kroppen behövde röra på sig och det blev en liten sväng runt Västerslätt och Rödäng.

 

Vid bron över Tvärån längst ned på rutten mötte jag Pär med barnvagn så vi stannade och pratade en stund innan han fick rusa iväg då knytet hade mattid som han var sen hem till. Det får man inte missa för griniga barn vill man inte ha, små som stora.


Kom hem och var matt, kaffe och två hårdbrödmackor och så soffan där jag lade mig och såg ett avsnitt på Badhotellet innan det blev 1½ avsnitt på Lost in Space (TV Series 2018– ) - IMDb

Det är alltså den nya serien Premiär på Netflix i dag – så bra är nyinspelningen av Lost in Space ...

baserad på originalserien från 60-talet, måste få tag på den för jag har en Video (den där svarta med två rullar plastfilm) med den

Klockan 21 slog jag över till TV4 och såg sista avsnittet på Badhotellet.


Inger kom hem och jag satte mig en stund vid datorn, när jag gjorde mig i ordning för sängen flög något i mig och jag tappade upp varmt vatten i badkaren där jag sedan låg ett tag, det var skönt och lindrade värken.

Gick isäng och somnade direkt men vaknade efter en kort stund med VÄRK, den höll i sig hela natten och jag har väl sovit nån halvtimme i stöten förutom på morgonsidan.
Tog sexmedicinen klockan 5, ingen Tradolan utan bara Alvedon och Pollentabletten vad den nu heter, ska motsvara Aerius men jag hämtade tidningen och intog frukost inne tills Inger steg upp sex och då kröp jag ned i hennes varma goa säng och sov stundvis till ½9 då jag steg upp.

Nu blev det kaffe och en kaka ute på altanen och Gunnar gick också ut och fick frukost.


Jag får se vad det blir idag, har pratat med Erik på nätet och han frågade om jag hade nått ärende till Ö-vik. Men idag har jag inte tänkt köra MC överhuvudtaget, nog att skriva på datorn, men det är faktiskt skönt att röra på fingrarna för det är när jag stannar av som i sängen värken kommer krypande. Men det får inte bli för mycket av det goda.

Vi fick ju äntligen regn igår, 0,3 mm mätte väderstationen upp hos oss, det blir ju inte ens fuktigt på marken fast det var vatten på vägen på sina ställen. Men vi behöver MER REGN, 30-50 mm minst men inte som i en åskskur då utan sakta strilande regn ett antal timmar så marken suger upp och sedan kan det få komma lite mer men inget slagregn så att jorden spolas bort och grödorna förstörs. Och så kan det ju få ske på natten förstås och då inte bara för soldyrkare utan utan solen så avdunstar det inte lika fort.


Maria ska komma hem med bilen idag och då får jag prova om husvagnens belysning fungerar mot bilen eller om jag fortfarande få felmeddelanden om "trasig belysning på släpfordonet".


Kanske tar jag en promenad eljest blir det inte så mycket gjort, kanske får jag vattenkranarna och kan montera den på toaletten så att jag får dit handfatet.

På måndag har jag ju tid för besiktningen och kanske får en inköpslista på grejor som behövs till den, har även tid för bilen och min släpvagn på måndag men ett par timmar innan.


Då får det gärna vara fint väder som idag. Igår var det ju gråkallt hela dagen men nu har solen lyst då jag satt ute med kaffet.

Det var kallt i stugan inatt

Allmänt · Husvagnen · Jans nya levene.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards