jans

Direktlänk till inlägg 16 juni 2018

Jobbig lördag.

Av Jan Sandström - 16 juni 2018 22:45

Idag har jag varit satt i arbete, men frivilligt.

Vi började försiktigt med att sätta upp innertak på den höga delen av gäststugan.

 


Men jag höll närapå att missa att borra hål och dra ut slangen för el till en taklampa.

Men det gick att göra det sedan skivan spikats fast.


Sedan funderade vi på hur vi skulle få upp på den del vi inte har arbetsgolvet, men   

Om jag gör så här då...

 


Jag kan föra stag som sitter uppe under taket så kan man lägga en skiva där innan den lyfts och spikas fast och det såg så bra ut att vi provade att ge oss på det själva jag och Inger.


 


Som  du ser så fick vi upp hela taket, nu saknas bara det nere i sovrummet, det under loftet och det bör inte vålla så stora prooblem.


 


Under eftermiddan passerade ett oväder men vi fick kanske 14 regndroppar och åskan hörde vi bara en gång på långt håll.


Efter att  vi var klara kom mer regn och nu nästan 1 mm men efter regn kommer solsken och en enorm regnbåge.

Faktiskt såg vi 3 regnbågar men en var så starkt lysande att jag aldrig sett något sådant.

 


Jag får se om jag fick några bättre foton med antingen Ingers nya mobil eller kompaktkameran.

Men så rätt vad det var så försvann regnbågen och det klarnade upp och blev så fint.


         


Nu har Inger gått isäng och jag är straxt på väg jag också, satte bara på Netflix och ett avsnitt på "Lost in space".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards