jans

Direktlänk till inlägg 21 juni 2018

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 21 juni 2018 09:30

Torsdag den 21/6


Igår var vi ute och handlade grejor till husvagnen, sånt som behövs inne för att sova och leva. Men det kommer säkert att bli en hel del till.

Sedan fixade jag stödhjulet så att det sitter rätt och stabilt.

        Mirabell kom ut och satt där och tittade på något, kanske en av grannens kissekatter.


Det blev kväll och jag gick isäng, då var klockan runt 01:05, Inger var ute i trädgården till över midnatt, men vi har ju snart midsommar så vadå, natt eller dag spelar inte så stor roll. Bara lite svalare på natten.


Men vid tvåtiden vaknade jag av värk i händerna, inte så konstigt efter jobbet med husvagnen.

Men nu tänkte jag att varmvatten är bra och att röra på fingrarna så då gjorde jag det och tvättade upp en BH i handfatet. Det var skönt så hädanefter få vi allt tvättat på natten.   

Kanske inte allt men ett och annat plagg kan jag ju skölja upp.


Till slut somnade jag ändå kramandes min vetekudde.

Men jag har ju beställt ny eller fler att ha i stugan och de skulle komma med DB Schenker igår, fast så blev det inte.

Idag en dag försenat är paketet på väg att köras ut såg jag.

 
Paketombud
Preem Västerslätt (nr 1312)
 
Vallmovägen 64 , 90352 Umeå
 
Igår
Beräknad leveransdag
 
Idag 08:11
Utkörning pågår från terminalen i Umeå
 
Idag 00:25
Sändningen är mottagen på terminalen i Umeå
 
18 juni 14:57
Sändningen har avgått från terminalen i Västerås
 
Efter en dusch blev det frukost här inne fast solen skiner ute men jag ville bli klar med det här inlägget då jag inte vet när Erik väntas komma för vi ska göra en tur till Ö-vik där han ska hämta en kamera.
Då ska vi passa på att äta lite och det kan bli uppe på Varvsberget, brukar vara fin mat där och härlig utsikt. Kanske kaffe hos barnens kusin om de är hemma och OM vi tar oss tid. Nä troligen inte.
 
Vi åker nog hem så får jag greja vidare.
Efter mycket forskande och pratande med andra Soliferägare på Facebook har jag fått reda på att min vagn inte har varmvatten utan endast var förberedd för det.
Det var något man fick betala extra för att få monterat, men den är fortfarande förberedd så nu kan jag sluta leta varmvattenberedaren.
Jag trodde den var integrerad i pannan som värmde vattnet direkt, borde ha sett det då jag tidigare grejade med belysningen och tittade där fram, men då tänkte jag inte på hur vattenledningarna gick.
Då var det EL som gällde.
 
Solen skiner men imorgon är det midsommarafton och DÅ får vi väder.
Meteogrammet: Umeå Kommun
Inte bara vatten utan även nordlig hård vind. Fast inte så hård utan mellan 5,5 och 7,9 m/s
 
Men idag och just nu skiner solen och vi har 16,6° och svaga vindar.
 
Så här ser himmel och jord ut.
 
 
Vad björkarna blev vita i solskenet.
 
     
 
Nä lite kaffe innan Erik kommer.
 
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards