jans

Direktlänk till inlägg 2 juli 2018

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 2 juli 2018 09:45

Måndag den 2/7


Idag fyller syskonbarnet Monica år så grattis på födelsedagen säger jag.

Fast barn och barn, ja för föräldrar och mostrar förblir de alltid barn hur gamla de än är.

När jag ändå är på gång kan jag gratta Gösta, (han är pappa till Linnea som Anders sällskapade med under många år).


Men gårdagen här då, jo den blv slitsam.


Jag sågade ved.

 

och sågade ved och sågade ved.

 

Jag var ganska less när äntligen högen var borta.

 

Högen kanske inte syns så tydligt, men den ligger där + en del på andra ställen.

 

 

Inger ladade in i vedboden och det blev en del gratis ved från avverkningen här bakom.

 

 

Liksom en trave nere vid badtunnan.

 

 

 

Nu är det här kvar att klyvas

 

 

 

liksom en trave nere i carporten.

 

 

 

Men visst blev uteplatsen utsikten fin med nya räcket och stoparna som Inger målat vita.

 

Virket ligger travat och här under oimpregnerade brädor och reglar samt några plankor.

 

 

och här tryckimpregnerat.

 

 

Det ska dit någon form av gles vägg mot vägen och söder, något runt öppningen och på baksidan skjutdörrar.

 

 

 

Hatten är från 1979, se undre bilden och jackan är från 1975 då jag gjorde lumpen i Boden.

 

 

 

Det här kan vara första bilden med jag och hatten som hängt med sedan 1979 då vi reste genom Europa och här var vi på Jardin Exotique (Exotisk kaktusträdgård), Monaco, (GPS: 43.731402,7.413896)

Resan med flera finns beskrivenvår webbsida

 

Efter sågandet tog jag mig an att kolla backkameran på husvagnen än en gång men det slutade med att jag skruvade loss den igen.

Efter provisorisk inkoppling inne i bilen fick jag igång båda kamerorna så nu återstår att montera igen.

Men det får vänta ett tag.

 

Vi eldade i badtunnan och brädor ger god värme men över 40 grader är på tok för varmt för mig. Så med kallvattenslangen riktad mot mig under vattenytan kunde ag sitta en liten stund.

 

Gick in och skkulle rippa ett par ljudböcker men det gick jag bet på, lyckades inte på min lilla knähund och något på TV var det inte.

 

Gick isäng efter midnatt och vaknade vid 2-tiden av hemsk värk i höger hand, hela handen värkte och det var nog arbetet med kap och gersågen jag använde för att kapa brädor och smågrenar under gårdagen som var orsaken.

 

jag har fortfarande ont och handen känns svullen så det blir en test att köra MC in till stan idag för snart kommer barnbarnen upp från Jönköping och så ska jag lämna in hojen för däckbyte fram och bak imorgon.

 

Maria ska låna bilen idag och i eftermiddag ska vi ut och handla lite som behövs för att de små ska kunna sova och Tomas ska låna Anders hus i Stöcksjö.

Anders har jobbat hårt med att göra altanen och annat fint till sin bror med familj.

 

Fint har vi här också med strålande sol och riktigt varmt.

   

 

Frukosten är intagen och Inger städar lite här inne för straxt åker vi iväg till stan med varsitt fordon.

Väderstationen hittar du på vår webbsida.

Veckans mätvärden blev

5,8 mmol och vikten 77,9 kg och jag tycker inte om att jag gått upp i vikt, såsom jag jobbat och stått i.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards