jans

Direktlänk till inlägg 6 juli 2018

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 6 juli 2018 10:00

Fredag den 6/7


Igår åkte vi först ut till Anders i Stöcksjö, efter frukost och sådant för att hämta några av mina maskiner som behövs här i stugan.

Sedan tvärs över stan igen upp till K-Rauta där vi köpte en massa meter med taklist. BYGGmax hade helt slut på dem.

Via ICA hem igen och en snabb hårdbrödmacka lastade vi det sista i bilen som mat och katter för att åka hit.


Mer mat i magen och så monterade jag ett eluttag och en utelampa på motorvärmarstolpen, menjag satte inte in någon lampa då jag inte har klart med någon strömbrytare till den.

Sådant kommer att monteras senare när överig el dras in i gäststugan. Vi stötte förresten på "våran" elektriker uppe på K-Rauta och fick en pratstund.

Vid ICA stötte vi ihop med en gammal arbetskamrat från då jag jobbade på grundskolor och fick en praatstund till ute på parkeringen.

Hon stackarn skulle begrava sin andra man idag så jag tänker på henne.


Efter jobbet med motorvärmarstolpen tog vi itu med att börja sätta upp taklister och jag vet inte om jag gjort fel som köpte en annan list än den jag först tänkt köpa för nu blev det större springor och stiften syns mer men den är 7 gånger lättare att montera efter taket.


Eld i tunnan och igår var det inte för varmt, just under 34 grader då jag klev ned men lite ved i kaminen så steg det sakta.


In och kolla på datorn och ett program om söderhavets djr och överfiske, skrämmande program och vilka makter som det kämpas emot.


Sent isäng och natten blev som andra nätter, vid 4-tiden vaknade jag av värk i händerna så det blev en stund uppe på toan med fingrarna i hett vatten, det är effektivt.


Halv åtta startade radion men vi låg kvar till åtta.

Idag ska vi få stor, förlåt, småfrämmande då Alex och Harry kommer hit i sällskap med sina föräldrar.

Eljest blir det väl mer jobb i stugan och lite överallt med lite av varje.


Det lär ska regna idag och tidigare drev mörka gråa moln förbi på andra sidan Vindelälven men här sken och skiner solen igenom då och då. Som just nu.

   


Gunnar har nog varit ute hela natten så nu tar han igen sig fast det

 

gör även Mirabell här utmed mig.

 


Inger ska börja förbereda mat och sedan tar vi itu med taklisterna men det kan jag börja med redan nu för hon behövs inte förrän det blir långa bitar.

Det finns några småbitar som ska upp och det är ganska enkelt bara jag klurat ut hur det blir snyggast, Gera eller inte gera, det är frågan.


Det är skapligt varmt nu men alldeles tyst, lugnet före stormen säger man ju.

men någon åska finns inte registrerat på datorn eller mobilen.


Nä först lite mer kaffe.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards