jans

Alla inlägg den 15 juli 2018

Av Jan Sandström - 15 juli 2018 13:45

Nu har datorn uppdaterat så den kanske fungerar igen.


Igår, körde MC till stan, lämnade vedsäckarna i Långviken, handlade på Biltema och höll på att förgås i värmen.

Hem och där var Emil och badade i poolen med nya kanan.
Inger kom med bilen och vi åkte till barnbarn och Sara i Stöcksjö där vi fikade och pratade.

Gosade med de små mellan sovstunderna, det var skönt att ta en lur i skuggan ute på altanen.


Skulle återvända till stugan efter att ha ätit men IKEA hade stängt så det blev Mammas Pizzeria på Västerslätt och vi tog med maten.

   


Jag strulade på med husvagnen men gav upp och gick in, inget bad igår.

Satt med datorn och sökte runt i Norge innan det blev sängen och jag sov gott inatt.


Upp lite drygt 7 och en skön dusch för att få bort lite svett och hår.

Frukost på utsikten med en trilskande dator så jag försökte skriva på mobilen men det tar sån otrolig tid att göra så det blev inte så mycket.

 


Efter frukost gick jag till husvagnen igen och nu drog jag in en sladd i samma hål som ledningarna till skyltbelysningen.

Monterade ett relä så att när bakljusen tänds ska det slå till och ge ström till kameran från husvagnsbatteriet.
Men jag måste fråga på Ford (Carstedts) om det ska låta så här från ett relä på 12 V likspänning. Det ska det INTE.


 

Jag skruvade ihop vagnen och städade ut det jag dragit fram.


Kanske fixade vattenläckaget i gäststugan, det droppade lite från anslutningen tidigare.


Sedan har jag inte gjort så mycket, orkar inte när det är 30 grader i skuggan men nu börjar det dra ihop till någonting.

 

Emil är hemma och badar hos oss och där såg jag att åskan går en bit bort, vid lantbruksskolan ungefär har det blixtrat.


NU härde jag muller från molnet jag fotade.

Så då ska jag gå och stänga bildörrar och takluckor på husvagnen innan det brakar loss någonting.


Allmänt · Barnbarnen · Gäststugan · Husvagnen

Av Jan Sandström - 15 juli 2018 09:08

Söndag och datorjävulen eller Windows 10 jävlas för mig.

Igår körde vi till stan, hämtade grejer och fikade i Stöcksjö hos Sara och barnen.
Åter till stugan via Västerslätt och

Efter att den var uppäten gick jag till husvagnen, kameran fungerar fint på ren 12 V ?
Så jag mätade på bilens uttag, 12 V men även växelspänning?
Så det är bilen som orsakar felet.

Sov inatt och idag jobb.
Varmt är det men skönt.

Och det går inte att skriva mycket på mobilen.

Morn.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards