jans

Alla inlägg den 23 juli 2018

Av Jan Sandström - 23 juli 2018 13:15

Måndag den 23/7


Efter en regn och åskdag igår skiner solen igen.

Men igår hände det saker, här i Stöcksjö kom Tor på besök men han försvann lika fort igen efter att ha förstört en strömbrytare

 

och ett par nätadaptrar till bl.a routern.

Den lilla USB-laddaren som förstördes tog jag hem och öppnade upp och det var sönderbränt inuti den. Bara skrot kvar.

Tydligen blev det många drabbade här ute i Stöcksjö igår.


Efter att ha varit hr åkte jag hem och tog det lugnt, fick besök av Emil med föräldrar ett tag men efter middan jag åt själv gick jag en promenad.

Lagom varmt och det doftade så gott efter regnet och det kom nästan 20 mm hos oss. Det kunde ha fått vara mer under längre tid.


Inger kom hem och jag satt vid datorn och läste instruktionsboken till min nya begagnade bil jag bokat


Gick isäng sent och ljudboken fram till 2 ungefär, Inger låg ute på altanen.

Sov riktigt gott inatt, eller skapligt gott i alla fall.

Upp klockan 7 och en snabb dusch innan frukost och sedan åkte jag och Inger hit till Stöcksjö igen.

I morse blev mina värden 5,7 mmol och vikten 78,1 kg


Vi skulle nämligen hämta upp Tomas vid Mekonomen på Teg där han lämnat in bilen på service.

Via Söderslätt där det handlades lite mat .m. till dagen men de andra affärerna hade inte öppnat så det blev Stöcksjö en stund där jag fixade ett uttag till gräsklipparen.


Jag och Tomas åkte tillbaks till söderslätt där han gick på IKEA och jag köpte ny nätdel till routern m.m


Fick mejl om att jag nu kan hämta nya bilen och det ska jag göra efter NU, klockan ett.

Tomas ska samtidigt åka med och hämta sin bil sedan blir det tillbaks hit igen.


Det är varmt ute, runt 25 grader men vi har just ätit lunch ute.

 

Men kaffemaskinen klarade sig så nu blir det kaffe innan vi åker iväg.

 



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards