jans

Alla inlägg den 5 augusti 2018

Av Jan Sandström - 5 augusti 2018 14:07

Eller inte.

Nu har jag jävlats hela förmiddan med nätverket och min blogg, den här alltså.

Felet sitter troligtvis i min router eller i Riksnets är, varför det nu skulle göra det.


Jag har hela veckan skyllt på Bloggplatsen och att de haft problem då jag inte kommit åt bloggen varken från mobil eller någon dator här hemma.
Men tidvis har det faktiskt fungerat fån mobilen och jag har inte kopplat samman med att jag då gått över till 4G och mobilnätet.


Så kör jag utifrån fungerar det men inte från vårt eget nät.

Jag har suttit och pratat med min tekniket, Erik och inställninger i routern men jag begriper inte så mycket av det.

Tydligen har den fått ett helt annat IP än vad jag ska och borde ha men det är återställt och allt fungerar, alla sidor, som jag använder fungerar men INTE BLOGGEN. Vaför och var är spärren?


Jag har avaktiverat brandväggar, avaktiverat antivirus, avaktiverat spamskydd, avaktiverat reklamspärrar och allt vad vi kunde komma på.


Men nu har jag gjort en hotspot på min mobil och kan alltså skriva här igen.


Så att jag mer eler mindre varit frånvarande beror på något tekniskt över mitt förstånd och bara det är åtgärdat är jag tillbaks ed mitt svamlande i morgoninlägget och annat.

Så det ser ut som att jag kommer att kunna skriva här då vi är på vår semester i nya bilen.

jag har förresten uppdaterat vår vebbsida sandstrom.vasterslatt.se


Hej så länge.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards