jans

Alla inlägg den 19 augusti 2018

Av Jan Sandström - 19 augusti 2018 18:11

Nu har det lugnat ner sig och jag har vaknat.
Men som vanligt har jag ätit för mycket av smörgåstårta och gräddtårta.

Bilen står parkerad här nere och väntar bara på avresa imorgon men det blir att släpa på packningen de 300 meter från hotellet om vi inte kör tillbaka och hämtar det efter att vi sagt hejdå till barnbarnen.

Regnvädret som skulle komma tidigare i dag dröjer om det nu blir regn.

Jag satte mig ute på balkongen för inne höll jag på att koka bort i värmen.

En mugg te ska smaka gott för kaffe har jag druckit, dessutom har de bara coffeinfritt pulverkaffe, alltså snabbkaffe.
Hade jag orkat har vi riktigt kaffe nere i bilen.

Men nu är barnbarnen döpta och jag har tagit nattvarden.

Av Jan Sandström - 19 augusti 2018 07:16

Söndag den 19/8

Dagen D idag, alltså dopdagen för våra barnbarn Alex och harry.


Igår körde vi ned från Stockholm och det gick bra men ingen kul resa, motorväg i 40 mil.

Här checkade vi in på hotellet och körde två kvarter till Tomas och Sara, där fick bilen stå inatt.

Vi gick över till lokalen där det ska bli fika efteråt och ställde i ordning, dukade och gjorde fint innan det handlades mat och det skulle bli Libanesisk mat, jodå den gick att äta men jag känner mig ibland som en gammal bonngubbe som bara ska ha kokepären.

 


Sent gick vi över till hotellet och jag kömpade med att få nät och Internet.

Att det inte kan finnas klara instruktioner på hur man gör. Fick igång på datorn men mobilerna gick jag bet på.

 


Det sitter ett sådant här anslag på toan

 

Men sparar man något på att måsta sp0la fram varmvatten i i flera minuter och i duschen får man inte dra ned vattenmängden, då blir det kallt. Fullt öppen kran så blir det varmvatten.

Utsikten är det inget fel på, gissar jag då vi tagit ett budgetrum men vi ska ju ändå bara sova här.

 

Nu ska vi se vad det finns för frukost.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards