jans

Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Jan Sandström - 24 augusti 2018 16:51

Över Sognefjorden.

Av Jan Sandström - 24 augusti 2018 12:07

Fast det känns lite som Noliamässan med alla marknadsstånd.

Kanske beror lite på den här.

Av Jan Sandström - 24 augusti 2018 07:20

Fredag, tror jag det är och säkert något datum också.


Men morgonen började sisådär, först en skön promenad i Bergen och det regnade INTE, till att börja med.

När vi var tillbaks till P-huset vid 12-tiden började det komma några stänk men när v senare körde ut regnade det för fullt.


Bergen liksom Jönköping är hopplöst att köra i även med en GPS eller två som jag har på resan.

Körde naturligtvis fel för det är enkelriktat åt båda hållen på vissa gator verkade det som och skyltarna sitter lite här och där.


Vi hittade ut och ett problem var att vi skulle ta en mindre väg för E-vägen var ju delvis avstängd P.G.A det där dammraset som skedde tidigare.


Efter att ha kört en härlig väg genom Hardangertuneln, över bron och tunnel igen.

   


Genom spiraltunnlar på väg 7 var vi uppe på Hardangervidda, år nån tjock pannkaka som inte var pannkaka utan hette nått annat och med jordebärsylt och syrad grädde kom vi hit till Gielo där vi fick tag på en liten fin stuga.

Jag kan verkligen rekommendera Geilo Hytter og Camping.

 

Nu har vi ätit en god frukost, kaffe (te till Inger) och två hårdbrödmackor med mjukost på och en liten tomat.


Nu ska vi vidare upp mot Flåm men det flaggas för regn så vi får se hur länge vi stannar där OM vi stannat, regnar det mycket åker vi väl bara runt lite.

Sedan vidare över berget för jag planerar inte att åka E16 Lærdaltunneln utan köra över berget istället och stanna till vid Stegastein


Man vill ju se Norge och inte bara underjorden, det får man nog se senare   



 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards